Οικονομία

Προς συμφωνία με τους θεσμούς για τα "κόκκινα" δάνεια

kokkina-daneia.jpg

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες από την Αθήνα και τις Βρυξέλλες, "κλειδώνει", εκτός απροόπτου, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου το αργότερο η προώθηση του "ελληνικού" (και όχι ιταλικού, όπως υπενθυμίζουν από το ΥΠΟΙΚ) μοντέλου για την τιτλοποίηση του πρώτου μεγάλου όγκου NPEs, με βάση την πρόταση του ΤΧΣ/ΥΠΟΙΚ.

H υιοθέτηση του προσαρμοσμένου στα ελληνικά δεδομένα μοντέλου εγγύησης του Δημοσίου σε τιτλοποιημένα περιουσιακά στοιχεία –αυτό που αρχικά αναφερόταν ως ιταλικό μοντέλο (Assets Protection Scheme, APS)– έχει ήδη γίνει αντικείμενο τεχνικής επεξεργασίας από τις υπηρεσίες της DGComp. Η διαφορά με το ιταλικό μοντέλο αφορά το γεγονός ότι η πρόταση που έχουν υιοθετήσει ΤΧΣ/ΥΠΟΙΚ οφείλει να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι η πιστοληπτική διαβάθμιση του χρέους της χώρας είναι ακόμη non investment grade, σε αντίθεση με το ιταλικό μοντέλο.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται τόσο από παράγοντες στην DGComp όσο και από την πλευρά του ΥΠΟΙΚ, η επεξεργασία είναι πλέον "ώριμη" να καταλήξει σε οριστική απόφαση, μετά βεβαίως το "ΟΚ" που αναμένεται να δώσει η αρμόδια επίτροπος, κυρία Βεστάγκερ. Με βάση την πρόταση αυτή, το ελληνικό Δημόσιο εμπλέκεται μόνο στην παροχή εγγυήσεων, τις οποίες "αγοράζουν" οι τράπεζες και μόνο για το κομμάτι των senior ομολόγων που θα εκδοθούν. 

Το χαρακτηριστικό αυτό, άλλωστε, είναι που διαφοροποιεί το "ελληνικό σχήμα" από το αντίστοιχο "ιταλικό", καθώς το ιταλικό χρέος παραμένει –ακόμη– στην τελευταία βαθμίδα του investment grade ("ΒΒΒ").

Ο όγκος των τιτλοποιήσεων αρχικά είχε υπολογιστεί με το σχήμα αυτό ότι θα μπορούσε να αγγίξει τα 16 δισ. ευρώ, αλλά ήδη οι προσδοκίες κάνουν λόγο για ποσά που σταδιακά θα ξεπεράσουν τα 20 ή και 24-25 δισ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρεται από τις εμπλεκόμενες πλευρές, ήτοι το ΥΠΟΙΚ και τις τράπεζες, η έγκριση του σχήματος αυτού θα προκαλέσει ένα θετικό σοκ στην τραπεζική αγορά, καθώς θα είναι η πρώτη φορά που ξεκλειδώνει η θεσμική αντιμετώπιση για ένα τόσο μεγάλο μέρος του τραπεζικού προβλήματος που είναι τα NPEs αλλά, βέβαια, και τα NPLs.

Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Φθηνότερα σε σχέση με πέρσι

Τέλη κυκλοφορίας

Φθηνότερα έως και 50% σε σχέση με πέρυσι, θα κοστίσει σε χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ η ανάκτηση των πινακίδων κυκλοφορίας για το καλοκαίρι ή μέχρι και τέλος της χρονιάς κι αυτό διότι οι εν λόγω κάτοχοι ΙΧ θα πληρώσουν μόνο για τα τέλη που πραγματικά αναλογούν στους μήνες χρήσης του οχήματος.

Την Πέμπτη εκδόθηκε απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή που ενεργοποιεί το μέτρο της εθελουσίας άρσης ακινησίας των ΙΧ.

Η απόφαση για την άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2020 και την αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας, προβλέπει τα εξής:

- Με το άρθρο 32 του ν.4701/2020 δίνεται η δυνατότητα, εξαιρετικά για το έτος 2020, καταβολής αναλογικών τελών κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους, από κατόχους ΙΧ οχημάτων, αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών.

- Καταβάλλονται τα δωδεκατημόρια των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής.

Αυτό σημαίνει πως οι κάτοχοι ΙΧ θα πληρώσουν μόνο για τα τέλη που πραγματικά αναλογούν στους μήνες χρήσης του οχήματος και εφεξής δεν θα επιβαρύνονται με ένα μήνα επιπλέον για ένα μήνα άρσης ακινησίας, ούτε θα καταβάλουν έξτρα τέλη δυο μηνών για έξι μήνες χρήσης του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας τους.

Για παράδειγμα:

Έστω Ε.Ι.Χ., με αναλογούντα ετήσια τέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ, το οποίο τελεί σε ακινησία.

Ο ιδιοκτήτης /κάτοχος αυτού επιθυμεί να άρει την ακινησία του για χρονικό διάστημα τριών μηνών και υποβάλει σχετικό έγγραφο αίτημα προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις 6 Ιουλίου 2020.

Το ποσό που οφείλει να πληρώσει, πριν την θέση σε κίνηση του οχήματός του, είναι 120 ευρώ Χ 3/12 =30 ευρώ.

Ο μήνας της αίτησης (Ιούλιος) λογίζεται ως ολόκληρος μήνας για τον υπολογισμό των οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας.

Ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, οφείλει να επιστρέψει τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού στην Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Σεπτεμβρίου, ήτοι την Τετάρτη 30.9.2020.

Εάν η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας συντελεστεί μετά την προθεσμία αυτή, π.χ. την 1η Οκτωβρίου 2020, επιβάλλεται κατά τα ως άνω αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετησίων τελών κυκλοφορίας δηλ. στην ανωτέρω περίπτωση 120 ευρώ Χ 2 = 240 ευρώ.