Οικονομία

Ο ΟΑΕΔ «ψάχνει» 18.000 άνεργους που δεν πήραν το επίδομα των 400€

ΟΑΕΔ

«Σαφάρι» για να δώσει λεφτά έχει εξαπολύσει ο ΟΑΕΔ, καθώς αναζητούνται 18.000 άνεργοι, που δεν πήγαν να πάρουν το έκτακτο επίδομα. Κι αυτό γιατί δεν έχουν μπει μέχρι σήμερα στο σύστημα για να δηλώσουν τραπεζικό λογαριασμό (IBAN). Γι αυτό το λόγο έχουν δοθεί δύο παρατάσεις, με τη δεύτερη και τελευταία να εκπνέει την Κυριακή 31 Μαΐου. Οι άνεργοι που δικαιούνται το έκτακτο βοήθημα των 400€ αν δεν δηλώσουν άμεσα τον αριθμό του τραπεζικού τους λογαριασμού θα χάσουν το ποσό αυτό. Εξάλλου, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, υπάρχουν σχεδόν άλλες 600, για την ακρίβεια 595 επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει λάθος αριθμό IBAN. Αυτοί οι επιχειρηματίες, θα λάβουν e-mail από την ΑΑΔΕ για διόρθωση. Αυτοί, δικαιούνται 800€.

«Ερχονται» τα λεφτά από την Ευρώπη

Μέσα σε όλα αυτά, αναμένεται αύριο (27/5) η πρόταση της Κομισιόν για την έκτακτη χρηματοδότηση των εταίρων για να «κλείσουν τρύπες» από τα δημοσιονομικά κενά που δημιούργησε ο κορονοϊός. Το ποσό από το Ταμείο Ανάκαμψης, που μπορεί να λάβει η Ελλάδα, υπολογίζεται σε περισσότερα από 10 δισ.€. Εξάλλου, υπάρχει το πρόγραμμα SURE, το οποίο θα κυμαίνεται από 1,5 δισ.€ έως 2,5 δισ.€ και θα διατεθεί εξ ολοκλήρου στην απασχόληση, δηλαδή στο ποσοστό αναπλήρωσης των χαμένων μισθών των εργαζόμενων που θα εργάζονται υπό το καθεστώς της εκ περιτροπής εργασίας. Υπάρχει επίσης άλλο 1,5 δισ. € από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Τέλος, σε ό,τι αφορά στο ποσό του ESM που υπολογίζεται στα 3,5 δισ.€ για τη χώρα μας, παραμένει ερωτηματικό αν θα το πάρουμε, αλλά επειδή έχει όρους «μνημονίου» όλα δείχνουν ότι δεν θα ενεργοποιήσει το οικονομικό επιτελείο τη ρήτρα αυτή.

Οικονομία

Alpha Bank: Ουδέποτε υπήρξε κυβερνοεπίθεση στις ηλεκτρονικές εφαρμογές της τράπεζας

Alpha Bank

«Η αναίτια αποστολή ενημερωτικών SMS, που αφορούσαν σε συναλλαγές προηγουμένων ημερομηνιών, οφείλεται σε τεχνικό θέμα εξωτερικής πλατφόρμας, που αποκλειστικώς παράγει και αποστέλλει κωδικούς και ενημερωτικά μηνύματα μιας χρήσης, μέσω SMS», τονίζεται σε ανακοίνωση της Alpha Bank  σχετικά με το περιστατικό που συνέβη τις βραδινές ώρες της Παρασκευής 3 Ιουλίου, κατά το οποίο οι πελάτες της εν λόγω τράπεζας έλαβαν στις κινητές τους συσκευές ενημερωτικά μηνύματα SMS που αφορούσαν σε παρελθούσες συναλλαγές και ημερομηνίες.

Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της Alpha Bank αναφέρονται τα εξής:

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα ουδεμία λειτουργική σύνδεση έχει με τα συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής της Alpha Bank.

Ουδέποτε υπήρξε κυβερνοεπίθεση ή άλλης μορφής διακινδύνευση της ασφάλειας της ιστοσελίδας και των εφαρμογών ηλεκτρονικής τραπεζικής της Τράπεζας.

Ουδείς κίνδυνος υπήρξε ως προς τους λογαριασμούς, τα στοιχεία συναλλαγών και τα προσωπικά δεδομένα των πελατων. Η Alpha Bank υιοθετεί τα πλέον αυστηρά μέτρα προστασίας και όλες τις πρόνοιες της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας, έχοντας επιτύχει εξαιρετικά υψηλά ποσοστά ασφάλειας συναλλαγών. Παράλληλα, ενημερώνει συνεχώς τους πελάτες της για τις βέλτιστες πρακτικές ώστε η χρήση εναλλακτικών δικτύων και καρτών να πραγματοποιείται με απόλυτη ασφάλεια.

Το τεχνικό ζήτημα αφορούσε αποκλειστικά τη λειτουργία της πλατφόρμας αποστολής κωδικών μίας χρήσης μέσω SMS. Μέχρι την επίλυση του τεχνικού αυτού ζητήματος, η Τράπεζα προχώρησε σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας του διαύλου αποστολής μηνυμάτων μίας χρήσης μέσω SMS. Οι πελατες μπορούσαν να λαμβάνουν τους κωδικούς μίας χρήσης μέσω της εφαρμογής Viber και να πραγματοποιούν χωρίς πρόβλημα τις συναλλαγές τους στο ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον της Alpha Bank.

Η αποστολή των κωδικών myAlpha Code επανήλθε πλέον συνολικά για συναλλαγές από το πρωί της Κυριακής, 5 Ιουλίου. Οι κωδικοί myAlpha Code αποστέλλονται τόσο μέσω της εφαρμογής Viber όσο και μέσω SMS, εφόσον οι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών δεν διαθέτουν την εφαρμογή. Το σύνολο των εφαρμογών digital banking της Alpha Bank λειτουργεί πλήρως.

Η Alpha Bank, σύμφωνα με το πλαίσιο Εταιρικής Διακυβέρνησης που τη διέπει, ενεργοποίησε άμεσα όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για τη διαπίστωση των αιτίων που οδήγησαν στο περιστατικό αυτό. Η διαδικασία αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη και, ανάλογα με τα αποτελέσματά της, η Alpha Bank θα ενεργήσει, όπως πάντα, με μοναδικό γνώμονα την προάσπιση των συμφερόντων των Πελατών και των Μετόχων της. Εκφράζουμε τη λύπη μας για την ανησυχία που προκλήθηκε σε πελάτες μας, εξαιτίας του τεχνικού αυτού ζητήματος και παραμένουμε δεσμευμένοι στη διασφάλιση της απρόσκοπτης και ασφαλούς λειτουργίας των συστημάτων ηλεκτρονικών συναλλαγών μας. Η Alpha Bank διαχρονικά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του εκσυγχρονισμού της τραπεζικής αγοράς στην Ελλάδα, αλλάζοντας τον τρόπο που συναλλάσσονται οι Έλληνες. Από το πρώτο κινητό τραπεζικό κατάστημα, το πρώτο ATM και την κάρτα συναλλαγών μέχρι τη διαμόρφωση ενός πλήρους ψηφιακού οικοσυστήματος web και mobile banking και την εισαγωγή του Apple Pay, η Alpha Bank έχει στο επίκεντρό της τον πελάτη και την παροχή υψηλού επιπέδου προϊόντων και υπηρεσιών προς τους συναλλασσόμενους».