Οικονομία

Έρευνα: Πώς ψωνίζουν οι καταναλωτές και από πού την εποχή του κορωνοϊού

ηλεκτρονικές αγορές σούπερ μάρκετ

Σε αχαρτογράφητα νερά κινείται τους τελευταίους μήνες η παγκόσμια αγορά, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού πέραν των αρρυθμιών που δημιούργησε έχει ως συνέπεια αλλαγές με μονιμότερα χαρακτηριστικά. Αλλαγές που οφείλονται στην οικονομική αβεβαιότητα  αλλά και στις αλλαγές συμπεριφοράς των καταναλωτών.

Σύμφωνα με την 11η έκθεση της PwC “Global Consumer Insights Survey”, οι καταναλωτικές τάσεις και συμπεριφορές που είχαν ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσονται πριν την έξαρση της πανδημίας σημειώνουν αλματώδη επιτάχυνση, οδηγώντας τόσο τις εταιρείες λιανικής όσο και εκείνες που συναλλάσσονται άμεσα με τον καταναλωτή να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο διεξάγουν τη δραστηριότητά τους,

Η έρευνα στηρίχθηκε στην καταγραφή των αγοραστικών συνηθειών και συμπεριφορών των καταναλωτών στις πόλεις πριν και μετά την πανδημία και στον τρόπο με τον οποίο η παγκόσμια αναταραχή επέβαλε την επιτάχυνση προς έναν πιο ψηφιακό τρόπο ζωής. Δισεκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο ζουν σε πόλεις, με τη συγκέντρωση αυτή να έχει δημιουργήσει μια νέα εποχή στην παγκόσμια κατανάλωση και καθιστώντας τις πόλεις κόμβους της οικονομικής δραστηριότητας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι η πανδημία και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν έχουν οδηγήσει σε ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές εργάζονται, τρώνε, επικοινωνούν και φροντίζουν την υγεία τους.

Οι καταναλωτές έχουν προσαρμόσει τον τρόπο των αγορών τους

Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν λόγω του κορωνοϊού έχουν επηρεάσει όλες τις πτυχές ζωής των καταναλωτών συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αγορών στο σουπερμάρκετ. Έτσι, ενώ τα ψώνια στο κατάστημα αποτελούν την κύρια επιλογή, περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των καταναλωτών ψωνίζει πλέον τρόφιμα διαδικτυακά, με το 86% αυτών να σκοπεύει να συνεχίσει και μετά την άρση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Για άλλα προϊόντα πέραν των τροφίμων, πριν την πανδημία κυριαρχούσαν οι αγορές στο κατάστημα σε σύγκριση το διαδίκτυο. Ποσοστό 47% των καταναλωτών ανέφεραν αγορές σε φυσικά καταστήματα σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση σε σύγκριση με τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου (30%), υπολογιστή (28%) και ψηφιακού βοηθού φωνής (15%).

Από τότε, οι αγορές μέσω διαδικτύου για προϊόντα εκτός τροφίμων έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση (κινητό 45%, υπολογιστής 41%, τάμπλετ 33%). Η τάση αυτή είναι ιδιαιτέρως αισθητή στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, με 60% και 58% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι έχουν ξεκινήσει να ψωνίζουν περισσότερο μέσω των κινητών τηλεφώνων τους.

Το 59% των millennial και το 57% όσων έχουν παιδιά εστιάζουν περισσότερο στην ευεξία τους από άλλες ομάδες. Η εστίαση στην προσωπική φροντίδα έχει αυξηθεί, με το 51% των καταναλωτών σε πόλεις να συμφωνούν ή να συμφωνούν πολύ ότι επικεντρώνονται πλέον περισσότερο στην φροντίδα της ψυχικής υγείας, της ευεξίας, της σωματικής υγείας και της διατροφής τους ως αποτέλεσμα του COVID-19.

Οι κάτοικοι των πόλεων που ερωτήθηκαν μετά την εμφάνιση του ιού, θεωρούν την ασφάλεια (49%) και τις υπηρεσίες υγείας (45%) εξίσου σημαντικές με τις προοπτικές απασχόλησής τους (45%) για την ποιότητα της ζωής τους.

Καταναλωτές και βιωσιμότητα

Η έρευνα της PwC έδειξε την ξεκάθαρη υιοθέτηση της βιωσιμότητας και την αίσθηση του καθήκοντος ως πολίτες. Για παράδειγμα, στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε πριν την πανδημία, το 45% των ερωτηθέντων παγκοσμίως ανέφερε ότι αποφεύγει τη χρήση πλαστικού όποτε είναι δυνατόν, το 43% περιμένει από τις επιχειρήσεις να λογοδοτούν για τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο και το 41% περιμένει από τις εταιρείες λιανικής να καταργήσουν τις πλαστικές σακούλες και συσκευασίες.

Ενδιαφέρον έχει επίσης και το γεγονός ότι όταν ρωτήσαμε τους καταναλωτές ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη να ενθαρρύνει βιώσιμες συμπεριφορές στην πόλη τους, σε ποσοστό 20% απάντησαν «εγώ ο καταναλωτής», ενώ 15% επέλεξαν την απάντηση «ο παραγωγός ή ο κατασκευαστής».

Όταν ρωτήσαμε τους καταναλωτές σχετικά με την προθυμία τους να μοιραστούν δεδομένα, σε ποσοστό 49% απάντησαν ότι ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα τους εάν αυτό θα βοηθούσε στη βελτίωση της πόλης τους.

Πηγή: in.gr

Κρήτη

Ηράκλειο

Η Ένωση γονέων μαθητών Φαιστού για μέτρα πρόληψης του κορωνοϊού

κορωνοϊός τεστ

Το Δ.Σ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δ. Φαιστού εκφράζει τον προβληματισμό του για τα κρούσματα κορωνοϊού που διαπιστώθηκαν στην περιοχή.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του :

"Σε αυτές τις συνθήκες είναι ανάγκη να επιδείξουμε υπευθυνότητα στις οδηγίες και κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ και των αρμόδιων επιστημονικών φορέων, αλλά αυτό δεν αρκεί.

Δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τις ελλείψεις του υποβαθμισμένου συστήματος Υγείας στον δήμο Φαιστού και στον Νομό Ηρακλείου ούτε να αμβλύνει την ανεπάρκειά του στο να καλύψει τις πάγιες ανάγκες πρόληψης και θεραπείας. Πολύ περισσότερο για τις έκτακτες ανάγκες, στο ενδεχόμενο μιας νέας έξαρσης της πανδημίας.

Ανάμεσα στους γονείς και κηδεμόνες του δήμου μας είναι εργαζόμενοι, γιατροί, νοσηλευτές και άλλες τόσες ειδικότητες, είναι μικροί αυτοαπασχολούμενοι, κάποιοι,επίσης, κατατάσσονται στις ευπαθείς ομάδες. Όλοι αυτοί είναι λογικό να ανησυχούν αν είναι ασφαλείς κι αυτοί και τα παιδιά τους, βλέποντας ένα σύστημα Υγείας που έχει σμπαραλιαστεί, διαπιστώνοντας την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων πρόληψης, βλέποντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα να προσαρμόζονται ανάλογα με τις απαιτήσεις των μεγαλοξενοδόχων, των αεροπορικών εταιρειών και των εφοπλιστών.

Για όλους εμάς τους γονείς των λαϊκών οικογενειών, η «καμπάνα» έχει χτυπήσει για άλλη μια φορά. Έχει χτυπήσει για τους εργαζόμενους και τον λαό, που καλούνται να πληρώσουν μια ακόμα οικονομική κρίση, με φτώχεια, μαζική ανεργία και ένταση της εκμετάλλευσης, και μάλιστα πριν καλά - καλά ξεπληρώσουν το «λογαριασμό» της... προηγούμενης. Επιπλέον, μέσα στην πανδημία βιώνουν και την ανασφάλεια για την υγεία τους, λόγω των πολιτικών διαχρονικά των κυβερνήσεων για την αποδυνάμωση της δημόσιας Υγείας, με σκοπό την ιδιωτικοποίηση.

Ζητούμε από τη δημοτική αρχή να πιέσει την κυβέρνηση, όλους τους αρμόδιους φορείς και τον ΕΟΔΥ, ώστε να γίνουν άμεσα μαζικά προληπτικά τεστ και να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας, με βάση τις επιστημονικές κατευθύνσεις, σε όλους τους χώρους δουλειάς, για όλους τους εργαζόμενους σε μεγάλες επιχειρήσεις, καθώς και όπου αλλού απαιτείται. Να διεκδικήσει για τις δημόσιες δομές Υγείας στον δήμο Φαιστού την πλήρη στελέχωση με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων με κρατική χρηματοδότηση και τον πλήρη ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Τα προληπτικά μέτρα που προτείνουν οι επιστήμονες, δεν μπορεί να εφαρμόζονται με «εκπτώσεις». Μερικές δεκάδες τεστ κι αυτά με ολιγωρία και καθυστέρηση… Είναι γυαλάκια για ιθαγενείς οι 2-3 θέσεις προσωρινών εργαζόμενων-επικουρικών σε ένα Κέντρο Υγείας, όπως των Μοιρών, που εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες κόσμο …

Η ίδια αρχή των ουσιαστικών μέτρων πρόληψης πρέπει να ισχύσει και για την υγιεινή και η ασφάλεια των παιδιών μας, στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο, με το άνοιγμα των σχολικών μονάδων. Πρέπει να μπορεί να είναι δεδομένη με τις κατάλληλες συνθήκες, τις κατάλληλες δομές και την πλήρη κάλυψη των θέσεων από το αναγκαίο προσωπικό!"