Οικονομία

ΕΛΓΑ -Κακοκαιρία Ιανός: Αποζημιώσεις ύψους 1.610.000 ευρώ για τις καταστροφές

ελγα

Καταβάλλονται αύριο, Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020, αποζημιώσεις στις καλλιέργειες του φυτικού και ζωικού κεφαλαίου, ύψους 1.610.000 ευρώ σε συνέχεια πληρωμών προκαταβολής για τις καταστροφές που σημειώθηκαν από τον Μεσογειακό κυκλώνα «ΙΑΝΟ» τον Σεπτέμβριο του 2020.

Οι δικαιούχοι αγρότες και κτηνοτρόφοι είναι 1.272 και με το ποσό αυτό αποπληρώνεται το μεγαλύτερο μέρος των καταστροφών στην περιοχή της Μαγνησίας.

Η εκκαθάριση των υποχρεώσεων του ΕΛ.Γ.Α., ως προς τις αποζημιώσεις των ζημιών του «ΙΑΝΟΥ» θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό, με στόχο την ολοκλήρωση των πορισμάτων και της επεξεργασίας τους από τα πληροφοριακά συστήματα του Οργανισμού, τα οποία προβλέπεται να ολοκληρωθούν για πρώτη φορά εντός τετραμήνου από την εκδήλωση του ακραίου καιρικού φαινομένου και μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2021.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Ηράκλειο: Τί άφησε πίσω του ο "Ιανός"

Ιανός: Ήταν από τους πιο ισχυρούς μεσογειακούς κυκλώνες από το 1969

Πλημμύρα που θύμισε... Μάνδρα σε γειτονιά του Ηρακλείου (βίντεο)

Οικονομία

Γερμανία: Χωρίς πρώτες ύλες πολλές βιομηχανίες

βιομηχανία

Για ελλείψεις σε πρώτες ύλες κάνει λόγο το οικονομικό ινστιτούτο του Μονάχου Ifo, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν το 50% των γερμανικών βιομηχανιών, με τις οποίες επικοινώνησε τον Απρίλιο, κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προβλήματα ανεφοδιασμού.

«Είχα διαβάσει για διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Δεν μου ήταν ωστόσο σαφές το μέγεθος του προβλήματος», δηλώνει στη DW ο Κλάους Βόλραμπε από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo: «Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανεφοδιασμό με μικροτσίπ». Σημαντικές ελλείψεις καταγράφουν ωστόσο και οι βιομηχανίες πλαστικών, καθώς και συσκευασιών. Έτσι, για παράδειγμα, πολλές βιομηχανίες ζαχαρωδών δυσφορούν, διότι δεν έχουν πια συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

«Οι Ευρωπαίοι  πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες»

Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν, σημειώνει η DW. Κατ΄ αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα. Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για μικροτσίπ. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.

Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν πλήρως οι εφοδιαστικές αλυσίδες έτσι ώστε η βιομηχανική παραγωγή να επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. «Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι», εκτιμά ο Κλάους Βόλραμπε: «Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις καινούργιες αλυσίδες εφοδιασμού. Υποθέτω ότι πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τώρα εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια απαραίτητων πρώτων υλών. Όμως οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες χρειάζονται χρόνο, έτσι ώστε να απογαλακτιστούν, τουλάχιστον εν μέρει, από την παραγωγή στη Κίνα».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Δήμος Μαλεβιζίου: Ξεκινά το έργο του πολιτιστικού κέντρου στο Αμμούδι

Εμβόλια κορωνοϊού: Η γερμανική CureVac κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι μπλοκάρουν την παραγωγή της

Κορωνοϊός - Μοχός: Rapid test από τον ΕΟΔΥ