Οικονομία

«Αναταράξεις» για την ευρωπαϊκή αεροπλοΐα

lufthansa

Απεργιακό χάος στη Lufthansa, μαζικές άδειες ασθενείας στην Tuifly και στην ασθμαίνουσα Air Berlin. Οι γερμανικές αερογραμμές δεν διανύουν τις καλύτερες των ημερών τους. 

Οι μαζικές ακυρώσεις πτήσεων, που κράτησαν συνολικά εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες καθηλωμένους στο έδαφος το τελευταίο διάστημα, είναι απλά ένα σύμπτωμα των αναδιαρθρώσεων που καθίστανται απαραίτητες εξαιτίας της θραύσης που σημειώνουν εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryan Air ή πολυτελείς αερογραμμές όπως η αραβική Emirates.

Οι αεροπορικές εταιρείες επιχειρούν τώρα να ανασυνταχθούν –όχι μόνο στη Γερμανία. Ορισμένες δίνουν μάλιστα μάχη επιβίωσης. Εταιρείες όπως η Emirates και η Turkish Airlines κάνουν δύσκολη τη ζωή των ευρωπαϊκών εταιρειών, κυρίως σε ό,τι αφορά πτήσεις προς την νοτιοανατολική Ασία, επισημαίνει ο Ντιρκ Μπρέμερ, πρόεδρος της κοινωφελούς οργάνωσης Travel Industry Club. Ωστόσο, τα προβλήματα των ευρωπαϊκών αερογραμμών δεν περιορίζονται μόνο εκεί, αλλά εντοπίζονται και εντός Ευρώπης.

«Καλπάζει» η Ryan Air
«Ο ρυθμός είναι για εμάς το σημαντικότερο», τονίζει ο Ματίας Βενκ, υπεύθυνος μάνατζερ για το μάρκετινγκ της Ryan Air. Η ιρλανδική εταιρεία επιστρατεύει κάθε χρόνο τουλάχιστον ένα καινούριο Boeing 737-800 και είναι με 119 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως η πιο δημοφιλής αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη. 

Οι ανταγωνιστές της ανησυχούν για τους ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξής της, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα αυξημένοι στη γερμανική αγορά, όπου μάλιστα η Ryan Air στοχεύει να αυξήσει το μερίδιό της από 6% με 7% σήμερα σε 20% το 2020. Η Ryan Air συγκεντρώνεται σε αυτό που κάνει καλύτερα, δηλαδή τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, διευκρινίζει ο Ματίας Βενκ. 
Όπως εξηγεί ο ίδιος, η εταιρεία του βρίσκεται σε συνομιλίες με πολλές ευρωπαϊκές αερογραμμές, όπως η Lufthansa, με στόχο να αναλάβει σε βάθος χρόνου κοντινές πτήσεις ανταποκρίσεων.

Υποβάθμιση των πιλότων και αεροσυνοδών
Τα επαγγέλματα του πιλότου και του αεροσυνοδού είχαν μέχρι πριν από λίγα χρόνια ακόμη κάποια αίγλη, κάτι που αφορούσε και τις απολαβές. Σήμερα, με εξαίρεση τις άλλοτε κρατικές αερογραμμές, όπως η Lufthansa ή καταξιωμένες εταιρείες σαν την Tuifly, οι κυβερνήτες των αεροσκαφών αμείβονται με πάνω από 200.000 ευρώ ετησίως. Αυτές οι αμοιβές είναι πλέον αδιανόητες σε αερογραμμές σαν την Air Berlin, ενώ ακόμη χειρότερες είναι οι απολαβές σε εταιρείες όπως η Ryan Air και η Easy Jet.

Η Ryan Air είχε κατηγορηθεί παλαιότερα ότι πληρώνει πολλούς από τους πιλότους της «με το κομμάτι», δηλαδή ανά πτήση, ενώ δεν τους αναγνωρίζει ημέρες διακοπών ή πληρωμή σε περίπτωση ασθενείας. «Είμαστε 100% εναρμονισμένοι με τους νόμους», αντιτείνει από την πλευρά του ο Ματίας Βενκ.

Η μάχη «παραδοσιακών» εταιρειών, όπως η Air France, η Iberia, ακόμη και η Air Berlin, να διατηρήσουν τους πελάτες τους σε αυτό το άκρως ανταγωνιστικό πλαίσιο τιμών τις οδήγησε σε σοβαρές κρίσεις και σημαντικές περικοπές στο κόστος προσωπικού. Ακόμη και ο «γίγαντας» που ακούει στο όνομα Lufthansa επιβιώνει απέναντι σε εταιρείες όπως η Ryan Air μόνο χάρη στις επιδοτήσεις των ευρωπαϊκών δρομολογίων από τα κέρδη που της αποφέρουν οι πτήσεις μακρινών αποστάσεων. 

Στόχος της είναι τώρα η ταχεία ανάπτυξη της θυγατρικής Eurowings ώστε να αποτελέσει αντίπαλο δέος στις εταιρείες χαμηλού κόστους.

ΠΗΓΗ: Deutsche Welle

Ελλάδα

Αεροπορική οδηγία πτήσεων εσωτερικού - Συνεχίζονται οι περιορισμοί λόγω κορωνοϊού

κορωνοϊός αεροδρόμιο

Μέχρι την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021 συνεχίζονται οι περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις εσωτερικού για λόγους προστασίας επιβατών και πολιτών από την νόσο Covid-19.

Ειδικότερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει στο επιβατικό κοινό την παράταση, έως 1/2/21 και ώρα 06:00 το πρωί, της αεροπορικής οδηγίας (Covid-19 notam) που αφορά πτήσεις εσωτερικού, (τακτικά επιβατικά δρομολόγια, γενικής αεροπλοΐας και επαγγελματικά δρομολόγια - domestic flights, commercial and general/business aviation). Η notam προβλέπει ότι επιτρέπονται σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας μόνο οι ουσιώδεις μετακινήσεις εσωτερικού (Essential Travel) που περιλαμβάνουν ταξίδι για θέματα υγείας, για επαγγελματικούς/επιχειρηματικούς σκοπούς, για αντικειμενικούς οικογενειακούς λόγους (επανένωση οικογενειών) και για επιστροφή στη μόνιμη κατοικία. 

Από τη notam εξαιρούνται οι ακόλουθες πτήσεις:

*Πτήσεις υποστήριξης του Ελληνικού Εθνικού Συστήματος Υγείας (Hellenic national healthcare system flights).

*Κρατικές πτήσεις (state flights).

*Πτήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος (sanitary flights).

*Οι πτήσεις ανθρωπιστικού ενδιαφέροντος (humanitarian flights).

*Πτήσεις που αναφέρουν ότι ευρίσκονται σε επικίνδυνη κατάσταση (emergency flights).

*Οι στρατιωτικές πτήσεις (military flights).

*Πτήσεις μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo flights).

*Οι πτήσεις πυροσβεστικών αεροσκαφών (fire fighting flights).

*Οι πτήσεις της Frontex (frontex flights).

*Τεχνικές πτήσεις ανεφοδιασμού χωρίς αποβίβαση επιβατών (technical landing where passengers do not disembark).  

*Οι πτήσεις επιστροφής αεροσκάφους μόνο με το πλήρωμα του (ferry flights).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

- Ηράκλειο - κορωνοϊός: Ουρές, χωρίς αποστάσεις, έξω από τα καταστήματα (φωτο)

Κορωνοϊός: 605 νέα κρούσματα - 24 θάνατοι - 292 στις ΜΕΘ

Κρήτη - κορωνοϊός: Τα νέα κρούσματα που ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ