Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου για ΒΟΑΚ - ''Εμπόδιο στην αναπτυξιακή πορεία η επιβολή διοδίων''

Ταξί
 clock 14:50 | 02/06/2025
writer icon newsroom ekriti.gr

Συνεχίζονται οι αντιδράσις φορέων του νησιού σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης καθώς η  σύμβαση που κυρώθηκε στη Βουλή για το τμήμα παραχώρησης Χανιά-Ηράκλειο, προβλέπει την εγκατάσταση προσωρινών σταθμών διοδίων «εξοικείωσης» πριν την ολοκλήρωση του έργου, γεγονός που έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια.

Για το θέμα τοποθετήθηκε και ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου

Συγκεκριμένα αναφέρει:

Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου εκφράζει την κατηγορηματική του διαφωνία και την έντονη ανησυχία του σχετικά με την πρόσφατη αποδοχή και ψήφιση στη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο. Η συγκεκριμένη σύμβαση, οδηγεί στην de facto επιβολή διοδίων στον υπό κατασκευή Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς και προβλέπει παρεμβάσεις που, αντί να επιλύσουν, θα δημιουργήσουν νέα ζητήματα.

Ως επαγγελματίες οδηγοί που διανύουμε καθημερινά χιλιάδες χιλιόμετρα και εξυπηρετούμε τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Κρήτης, θεωρούμε απαράδεκτη την οικονομική επιβάρυνση που θα προκύψει από τα διόδια, πλήττοντας τόσο την τσέπη του επιβάτη όσο και των κατοίκων της Κρήτης. Γνωρίζουμε όλοι, ότι το κόστος μετακίνησης στο νησί μας, είναι ήδη αυξημένο σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα, με αυξημένη τιμή καυσίμων κοντά στα 8 με 10 λεπτά, το λίτρο με ότι αυτό συνεπάγεται.

Είναι αδιανόητο ο ΒΟΑΚ, ένα έργο ζωτικής σημασίας για την Κρήτη, να μετατρέπεται σε πηγή πρόσθετων εξόδων για τους πολίτες και τους επαγγελματίες. Όλοι μας, πάντα, αναμέναμε ένα ΒΟΑΚ που πραγματικά θα συνέδεε τις πόλεις του Βορρά, από δυτικά μέχρι ανατολικά, με σύγχρονους κόμβους σε όλο το μήκος του, κάνοντας τις μετακινήσεις ασφαλείς, οικονομικές, γρήγορες και ποιοτικές. Ωστόσο, με αυτό το σχεδιασμό που παρουσιάζεται και ο οποίος ψηφίστηκε, με τις τόσες παραμέτρους, που έχουν περισσότερο ως προϋπόθεση το κέρδος του παραχωρησιούχου, παρά τις ανάγκες του κρητικού λαού, αντί να συνδέουμε τελικά τις μεγάλες πόλεις του νησιού μας, παρατηρούμε ότι με την επιβολή διοδίων, βάζουμε εμπόδια στην αναπτυξιακή πορεία των κατοίκων, των αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών, του κρητικού λαού.

Επιπλέον, εκφράζουμε την ανησυχία και την έντονη διαμαρτυρία μας για τη σχεδιαζόμενη χάραξη του ΒΟΑΚ στην ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου, από Γάζι έως Καρτερό, και την απόσυρση της λύσης της ΠΛΗΡΟΥΣ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ του αυτοκινητόδρομου, αλλά και με λύπη μας παρατηρούμε την ασθενής και μουδιασμένη αντίδραση των τοπικών φορέων. Η τρέχουσα σχεδίαση κόβει στα δύο

την πόλη του Ηρακλείου, δημιουργώντας μελλοντικά σοβαρά προβλήματα στις αστικές μετακινήσεις και στην καθημερινότητα των πολιτών. Επίσης είναι φανερή στις μελέτες η έλλειψη ασφαλών και λειτουργικών εναλλακτικών κόμβων που θα συνδέουν τις περιοχές της πόλης του Ηρακλείου με το ΒΟΑΚ.

Ως Σύλλογος, ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ στην ανάγκη άμεσης υιοθέτησης της λύσης της Πλήρης Υπογειοποίησης του ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο

Η πλήρης υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ στο ύψος του Ηρακλείου, δυτικά από το δήμο Γαζίου μέχρι και ανατολικά της πόλης του Ηρακλείου στο Καρτερό, με τους απαραίτητους κόμβους που θα ενώνουν τις κρίσιμες περιοχές της πόλης μας, αποτελεί σημαντική παρέμβαση για την αποφυγή της ταλαιπωρίας στις αστικές μετακινήσεις και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του πολεοδομικού συγκροτήματος (Ηράκλειο - Γάζι), που συνεχώς εξαπλώνεται προς τα νότια. Δεν δεχόμαστε καμία υποχώρηση σε αυτή τη πρόταση, και δεν θα πρέπει να υποχωρήσει κανείς φορέας, κανένας επαγγελματικός κλάδος, κανένας πολίτης, δεν δεχόμαστε καμία υποχώρηση ούτε από τη Περιφέρεια Κρήτης ούτε από το Δήμο Ηρακλείου.

Είναι γνωστό ότι η πρόταση της πλήρης υπογειοποίησης δεν ευνοεί το παραχωρησιούχο διότι αποτρέπει την επιβολή διοδίων, αλλά για όλους τους κατοίκους του νησιού καθώς και για το σύλλογο μας θα πρέπει να είναι αδιαπέραστη κόκκινη γραμμή.

Η μόνη διαφορετική πρόταση προς συζήτηση, από τη Πλήρη Υπογειοποίηση θα πρέπει να είναι μονάχα ο ακριβότερος σε κόστος κατασκευής, Νότιος Περιφερειακός Δρόμος.

Καλούμε την Κυβέρνηση, τους Κρητικούς βουλευτές που ψήφισαν αυτή τη σύμβαση, και όλους τους αρμόδιους φορείς να επανεξετάσουν άμεσα τις αποφάσεις τους και να λάβουν υπόψη τις επιτακτικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και του κλάδου μας.

Καλούμε επίσης όλους τους επαγγελματικούς φορείς, όλες τους κατοίκους του νησιού μας, να δημιουργήσουμε άμεσα ένα κοινό μέτωπο αντίδρασης, ώστε να δώσουμε ένα σαφές μήνυμα σε κυβέρνηση και τοπικούς φορείς ότι το μόνο που δεχόμαστε είναι ένα σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος ΒΟΑΚ, που θα ενώνει τις πόλεις, χωρίς ΔΙΟΔΙΑ, και με τις απαραίτητες παρεμβάσεις, όπως η πλήρης υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ στη περιοχή του Ηρακλείου, που θα δίνουν για όλους πραγματική αναπτυξιακή ώθηση στο νησί μας, προστατεύοντας τις πόλεις μας, και εξασφαλίζοντας την μελλοντική τους ευημερία και την κάλυψη και των μελλοντικών αναγκών τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ηράκλειο: Καταστροφές σε αμπέλια από την χαλαζόπτωση (φωτογραφίες)

Κρήτη: Καλοκαίρι χωρίς γιατρούς - Υπό κατάρρευση νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2025 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis