Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Στην τελική ευθεία για τις πρώτες άδειες υδροπλάνων - Ζωηρό ενδιαφέρον στην Κρήτη

Image
Στην τελική ευθεία για τις πρώτες άδειες υδροπλάνων - Ζωηρό ενδιαφέρον στην Κρήτη
 clock 09:22 | 22/01/2014
writer icon newsroom ekriti.gr

Στην τελική ευθεία βρίσκονται τα αρμόδια υπουργεία ώστε να χορηγήσουν τις πρώτες άδειες για την εκτέλεση δρομολογίων από υδροπλάνα στα νησιά .Να θυμίσουμε ότι εταιρίες έχουν δείξει ενδιαφέρον και για δρομολόγια από και προς τη Κρήτη .και συγκεκριμένα τη Χερσόνησο,το Ρέθυμνο και τον Άγιο Νικόλαο. Πέρυσι εκπρόσωποί τους είχαν πραγματοποιήσει επαφές με τους Δημάρχους για την δημιουργία υδατοδρομίων στη περιοχή τους γεγονός που είδαν με θετικό μάτι οι κύριοι Δοξαστάκης ,Κουνενάκης και Μαρινάκης στο Ρέθυμνο.

Τα υδατοδρόμια αναμένεται να  δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στα νησιά, θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και θα κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση των νησιών μεταξύ τους.Δηλ θα μπορεί πχ.ο Άγιος Νικόλαος να δέχεται τουρίστες από άλλα νησιά ενώ κάποιος που θα θέλει να ταξιδεύσει στη Πάρο όπου και εκεί προγραμματίζεται η δημιουργία υδατοδρομίου να μπορεί χωρίς ταλαιπωρία να επισκεφθεί το νησί.

Στα πλαίσια αυτά τα υπουργεία Ναυτιλίας-Αιγαίου και Μεταφορών- Υποδομών βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία και εκπονούν το σχέδιο  για τη σύνδεση των λιμανιών της χώρας με υδροπλάνα από την άνοιξη . Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και ο συναρμόδιος Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, έχοντας στα χέρια τους τον φάκελο των Υδατοδρομίων έδωσαν εντολή να εξαλειφθούν  όλες οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις προκειμένου από τα μέσα Απριλίου να αρχίσουν τα δρομολόγια.

 «Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης θεωρεί ότι η ανάπτυξη του κλάδου των υδροπλάνων μπορεί να συμβάλλει στις πολιτικές που προωθεί το υπουργείο για τη Νησιωτικότητα. Με την ακτοπλοΐα να είναι στα όρια της ο υπουργός υλοποιεί ένα σχέδιο που θα δώσει λύσεις σε συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες. Ο χάρτης των υδροπλάνων απλώνεται σε όλη την ελληνική επικράτεια» επισημαίνουν πολιτικοί κύκλοι του ΥΝΑ και προσθέτουν:
«Η Ελληνική Προεδρία, άλλωστε, και το υπουργείο Ναυτιλίας επιδιώκει να υπογραμμίσει ότι η μεγάλη απόσταση των νησιών σε σχέση με την ευρωπαϊκή ενιαία αγορά τα εκθέτει σε φαινόμενα οικονομικής και βιομηχανικής στασιμότητας και αποπληθυσμού, που πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ειδικών μέτρων εκ μέρους των θεσμικών οργάνων της ΕΕ.Κάθε καινούργιο υδροπλάνο κοστίζει  περίπου πέντε εκατομμύρια  ευρώ, με την τιμή, ενώ για τα μεταχειρισμένα  η τιμή πέφτει στο  να πέφτει στο 1-1.5 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, το κόστος για τη δημιουργία υποδομών και για την  αδειοδότηση κάθε νέου υδατοδρομίου κυμαίνεται από  80.000 έως  100.000 ευρώ.
Για να μπορέσει μια εταιρεία να κάνει  απόσβεση θα πρέπει να έχει πληρότητα στις πτήσεις πάνω από 75% αφού ο αριθμός των επιβατών που μπορεί να μεταφέρει κάθε πτήση δεν ξεπερνάει τους 20.

 

Λευτέρης Βαρδάκης

 

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis