Κρήτη

Πρωτοβουλία Θραψανιώτη - Μαμουλάκη για την Θεατρική Αγωγή

βουλη

Έπειτα από πρωτοβουλία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ του νομού Λασιθίου, Μανόλη Θραψανιώτη και  Ηρακλείου και Χάρη Μαμουλάκη, κατατέθηκε ερώτηση με θέμα την «Ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς της θεατρικής αγωγής» προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, που συνυπέγραψαν οι τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη μαζί με 29 ακόμη βουλευτές.

Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στο χώρο της εκπαίδευσης, είναι αναμφισβήτητο, πως ανανεώνει τη μαθησιακή διαδικασία, βοηθώντας τους μαθητές να συμμετάσχουν στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες βιωματικά, επομένως περισσότερο ενεργά και δημιουργικά. Μάλιστα, επιστημονικές έρευνες τεκμηριώνουν τη σημαντική συμβολή των τεχνών στην Ειδική Αγωγή.

Και ενώ έχει αναγνωριστεί, ο εν γένει παιδαγωγικός ρόλος της θεατρικής αγωγής στο χώρο του σχολείου και διδάσκεται ως μάθημα, ήδη από το μακρινό 1997-98, ακόμα δεν έχουν συσταθεί από το Υπουργείο Παιδείας οργανικές θέσεις, με αποτέλεσμα οι διδάσκοντες να παραμένουν αναπληρωτές και ωρομίσθιοι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

               Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θέτουν τα εξής ερωτήματα προς την κ. Υπουργό: Προτίθεστε να συστήσετε οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα Σχολεία Γενικής Αγωγής ενόψει των επικείμενων διορισμών;  Γιατί δεν δημιουργήσατε οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να μην διοριστεί κανένας εκπαιδευτικός κλάδου θεατρικής αγωγής;  Έχετε σκοπό να επεκτείνετε τη διδασκαλία του μαθήματος και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Έχει γίνει χαρτογράφηση των οργανικών εκπαιδευτικών κενών του μαθήματος της θεατρικής αγωγής;

Αναλυτικά η Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων με θέμα:

«Ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς της θεατρικής αγωγής»

Το μάθημα της θεατρικής αγωγής ενσωματώθηκε στο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων μέσω του Αναλυτικού Προγράμματος Θεατρικής Αγωγής με το Π.Δ  132/10-4-1990, και εισήχθη ως διακριτό μάθημα αρχικά πιλοτικά το 1997 και το 2002 στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Από το 2010 εισήχθη στο πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα των ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) και διδάχθηκε από εξειδικευμένο προσωπικό σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού στο πλαίσιο του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής. Από το 2016 με την με αρ. πρωτ. Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1324/Β) γενικεύτηκε η διδασκαλία της Θεατρικής Αγωγής σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία, με οργανικότητα από 4/θέσια και άνω, για τις τάξεις Α΄ έως Δ΄ και από το 2017 με την με αρ. πρωτ. 83939/Δ1/19-5-2017 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1800/Β) γενικεύτηκε και σε όλα τα ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

Έχουν παρέλθει ήδη δέκα χρόνια από τότε που διδάσκεται το εν λόγω μάθημα από το εξειδικευμένο προσωπικό, και ακόμα δεν έχουν συσταθεί από το Υπουργείο Παιδείας οργανικές θέσεις, με αποτέλεσμα οι διδάσκοντες να παραμένουν αναπληρωτές και ωρομίσθιοι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Επειδή το μάθημα της θεατρικής αγωγής συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στη δημιουργική έκφραση, στη γενική καλλιέργεια των μαθητών και στην ενδυνάμωση της αγάπης για την τέχνη του θεάτρου

Επειδή η ενασχόληση με τις τέχνες και τον πολιτισμό πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος

Επειδή παρόλο που ως κλάδος υπάγεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η πλειονότητα των εκπαιδευτικών του μαθήματος της θεατρικής αγωγής, διδάσκει στην πρωτοβάθμια

Επειδή το 2020 καταργήθηκε το μάθημα Στοιχεία Θεατρολογίας από την Α’ Λυκείου

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  • Προτίθεται να συστήσει οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα Σχολεία Γενικής Αγωγής ενόψει των επικείμενων διορισμών;
  • Γιατί δεν δημιούργησε οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να μην διοριστεί κανένας εκπαιδευτικός κλάδου θεατρικής αγωγής;
  • Έχει σκοπό να επεκτείνει τη διδασκαλία του μαθήματος και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
  • Έχει γίνει χαρτογράφηση των οργανικών εκπαιδευτικών κενών του μαθήματος της θεατρικής αγωγής;

Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Ο σεισμός έριξε το παλιό κτίσμα - Ευτυχώς δεν είχαμε τραυματισμούς

Ευτυχώς δεν τραυματίστηκε κανένας

Οι σεισμοί που σημειώνονται τις τελευταίες ημέρες έχουν και συνέπειες ιδιαίτερα στα παλιά κτίρια που βρίσκονται είτε εγκαταλελειμένα είτε έχουν χαρακτηρισθεί ως διατηρητέα χωρίς όμως τις παρεμβάσεις που θα μειώσουν τον κίνδυνο για τους περαστικούς.

Σε διάφορα σημεία στο Ηράκλειο όπως την Αγία Τριάδα στην οδό Χάου απ όπου είναι και η ανάρτηση του Ηρακλείωτη Γιάννη Σκουλά υπάρχουν ετοιμόρροπα που αποτελούν κίνδυνο θάνατο όπως αυτό στις φωτογραφίες του Περιβαλλοντικού  Συλλόγου  Αγ. Τριάδας.

"Ο χθεσινός σεισμός στο Ηράκλειο ήταν μικρός όμως αρκετός και καθοριστικός για το συγκεκριμένο σπίτι που πολλοί λάτρεψαν και έχουν φωτογραφήσει στο πέρασμά τους από τα στενά της Αγίας Τριάδας. Δυστυχώς όταν ο ιδιοκτήτης αδυνατεί οικονομικά να το συντηρήσει, μοιραία έχει αυτή την εξέλιξη μιας και στην Ελλάδα η κατάληξη τέτοιων σπιτιών είναι προδιαγεγραμμένη. Αν δεν μπορεί ολόκληρος Δήμος να διεκδικήσει ευρωπαϊκά κονδύλια για την προστασία και την διατήρηση της φυσιογνωμίας τέτοιων ιστορικών συνοικιών, τότε μιλάμε ξεκάθαρα για ανικανότητα. Το ευτυχές είναι που δεν είχαμε ανθρώπινες απώλειες".

Δείτε τις φωτογραφίες:

Από το σημείο της κατάρρευσης
Από το σημείο της κατάρρευσης

 

Το τμήμα του κτιρίου που κατέρρευσε
Το τμήμα του κτιρίου που κατέρρευσε

 

Ο δρόμος που βρίσκεται παλιό κτίριο
Ο δρόμος που βρίσκεται παλιό κτίριο

Διαβάστε επίσης: 

Ηράκλειο: Πυρκαγιά κοντά σε σπίτια σήμανε συναγερμό

Κρήτη - κορωνοϊός: Μειώνονται τα κρούσματα - Που ανιχνεύθηκαν τα περισσότερα