Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Οι εκλογές τελείωσαν - Το πείραμα της Μεσογείου αρχίζει

Image
Οι εκλογές τελείωσαν - Το πείραμα της Μεσογείου αρχίζει
 clock 18:45 | 27/05/2014
writer icon newsroom ekriti.gr

Οι εκλογές τελείωσαν και η ιδιότυπη διεθνής πολεμική μηχανή που σεργιανάει τους τελευταίους μήνες στη Μεσόγειο είναι πλέον απολύτως έτοιμη για το μεγάλο "πείραμα" της υδρόλυσης των χημικών. Mάλιστα οι πληροφορίες που δημοσιεύει το ekriti πιστοποιούν πως δύο τουλάχιστον δοκιμές του συστήματος έχουν ήδη γίνει (άγνωστο σε ποιό σημείο της Μεσογείου, καθώς το πλοίο της υδρόλυσης είναι εξαφανισμένο από τους ναυτικούς χάρτες).

Την Κυριακή των εκλογών η Γαύδος -το κοντινότερο κρητικό άκρο- στο σημείο της υδρόλυσης, διαμαρτυρήθηκε με την αποχή της από τις Ευρωεκλογές (ελάχιστοι την παραβίασαν). Νωρίτερα η Κρήτη ολόκληρη ξεσηκώθηκε ζητώντας εξηγήσεις και εγγυήσεις. Οι διαμαρτυρίες χιλιάδων Κρητικών από το Αρκάδι ως τα Σφακιά έκαναν το γύρο του κόσμου μέσω διαδικτύου και δημοσιευμάτων αλλά οι διεθνείς συντονιστές συνεχίζουν απτόητοι το σχέδιό τους.

Την ίδια ώρα σε Ευρώπη κι Αμερική η επιστημονική κοινότητα των χημικών αρχίζει να αποκαλύπτει τα τρωτά σημεία του εγχειρήματος και να αντιδρά. «Έχουν πολλά χιλιόμετρα σωληνώσεων στο πλοίο, και οι πρόδρομες χημικές ουσίες για το σαρίν τείνουν να κρυσταλλώνουν στις σωληνώσεις και θα μπορούσαν να υπάρχουν βλάβες που θα επιβραδύνουν ή και θα περιπλέξουν τη διαδικασία», γράφουν ειδικοί σε sites με επιστημονικές αναλύσεις περί υδρόλυσης χημικών. 

Εν τούτοις, οι συντονιστές ασχολούνται κυρίως με τον ... καιρό.
«Υπήρξαν ερωτήματα που τίθενται σχετικά με το ποιά κατάσταση της θάλασσας είναι η βέλτιστη για την λειτουργία των δεξαμενών υδρόλυσης», λέει ο εκπρόσωπος του Αμερικανικού Pενταγώνου Paul Walker. Το Cape Ray είναι εξοπλισμένο με σταθεροποιητές, και επειδή το πλοίο δεν έχει καθορισμένο προορισμό που μπορεί να πλοηγηθεί θα αποφευχθούν οι κακές καιρικές συνθήκες. Δύο θαλάσσιες δοκιμές έχουν ήδη διεξαχθεί για να αξιολογηθούν οι παράμετροι ασφαλείας στη λειτουργία, τόσο για τον εξοπλισμό όσο και για το πλήρωμα, λέει ο υπεύθυνος της ομάδας υδρόλυσης του Αμερικανικού πλοίου Μ.Blades. 

Οι τελευταίες πληροφορίες που δίνονται από τους Αμερικανούς για το σχέδιο της υδρόλυσης αναφέρουν τα εξής:

Το σχέδιο είναι να λειτουργήσει τις δύο εγκατεστημένες μονάδες υδρόλυσης παράλληλα 24 ώρες την ημέρα. 
Η μουστάρδα και ο παράγοντας DF θα εξουδετερωθεί κάπως διαφορετικά. «Η Μουστάρδα θα πρέπει να υδρολύεται χρησιμοποιώντας μια διεργασία ανά παρτίδες που διευκολύνεται από τον αντιδραστήρα του τιτανίου σε αναλογία περίπου 13,5 μέρη  νερό με θερμοκρασία 95 ° C σε ένα μέρος μουστάρδα». Η μουστάρδα αναλύεται σε ζεστό νερό με υδροχλωρικό οξύ και θειοδιγλυκόλη. Το δεύτερο βήμα είναι να ρυθμιστεί το ρΗ της εκροής  χρησιμοποιώντας υδροξείδιο του νατρίου. 

 Στο πλοίο υπάρχουν περίπου 220 εμπορευματοκιβώτια ISO, που το καθένα μπορεί να χωρέσει 6600 λίτρα νερού ή καυστικού διαλύματος. Το πλοίο μπορεί να αφαλάτωσει και επιπλέον νερό αν απαιτείται. 

«Η διεργασία εξουδετέρωσης παράγει επικίνδυνα απόβλητα εκροής σε όγκους από πέντε έως 13,5 φορές τον όγκο του επικίνδυνου  χημικού υλικού που υποβάλλεται σε εξουδετέρωση. Αυτά τα λύματα θα αποθηκεύονται στα κενά εμπορευματοκιβώτια ISO.  Και όταν πια  όλα τα χημικά θα έχουν εξουδετερωθεί, το Cape Ray θα πλεύσει προς τη Γερμανία και, στη συνέχεια, τη Φινλανδία για  να παραδώσει τα συσκευασμένα  απόβλητα για αποτέφρωση ...

Πηγή: chemistry world

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis