Κρήτη

Κρήτη... ψηφίζουν οι Αυστριακοί για το καλοκαίρι

καλοκαίρι παραλία διακοπές διάβασμα γυναίκα

Από τον Μάιο ξεκινούν και πάλι οι τουριστικές πτήσεις από το αυστριακό ομόσπονδο κρατίδιο της Άνω Αυστρίας με κατεύθυνση τον ευρωπαϊκό Νότο. Tο αεροδρόμιο "Χέρσινγκ" του Λιντς, της πρωτεύουσας του κρατιδίου, έχει, όπως τονίζεται σχετικά, μεγάλες ελπίδες ειδικά για την Ελλάδα που εμφανίζεται, για μία ακόμη χρονιά, ως πρώτος προορισμός των Αυστριακών για τις θερινές διακοπές τους με αεροπλάνο.

Δεν είναι τυχαίο ότι αυξάνεται η εστίαση στους ελληνικούς προορισμούς διακοπών, καθώς, όπως τονίζει σε σημερινές δηλώσεις του ο διευθυντής του αεροδρομίου του Λιντς Νόρμπερτ Ντράσκοβιτς, "με βάση την περυσινή εμπειρία, φυσικά και επικεντρωθήκαμε πολύ στην Ελλάδα, όπου, ήδη την περασμένη χρονιά λειτούργησαν όλα καλά εκεί - στα αεροδρόμια και στα ξενοδοχεία, και γι ' αυτό εστιάζουμε και εφέτος σε αυτούς τους προορισμούς".

Κρήτη, Ρόδος και Κως στους πέντε πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς

Οι χαμηλοί αριθμοί λοίμωξης, οι συνεπείς έννοιες υγιεινής και ένα ευρύ φάσμα επιλογών είχαν καταστήσει την Ελλάδα τον πιο δημοφιλή προορισμό διακοπών ήδη το 2020, με την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κω, τρία ελληνικά νησιά να εξασφαλίζουν εφέτος ταυτόχρονα μία θέση ανάμεσα στους πέντε πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς.

Παρά την παγκόσμια πανδημία του κορωνοϊού, και καθώς η "λαχτάρα" για ταξίδια είναι αδιάσπαστη, οι Αυστριακοί κάνουν ήδη κρατήσεις για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, αναζητώντας έναν κατάλληλο προορισμό καλοκαιρινών διακοπών.

Σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία για τις φετινές κρατήσεις, που φέρουν την Ελλάδα στην πρώτη θέση, τα νησιά Κρήτη, Ρόδος και Κως είναι ανάμεσα στα πέντε δημοφιλέστερα νησιά της Μεσογείου. Η Ισπανία πέφτει στην τέταρτη θέση πίσω από την Κροατία και την Ιταλία, ενώ η τουρκική Ριβιέρα υποχωρεί από τρίτη σε πέμπτη στις κρατήσεις σε σύγκριση με πέρυσι.

Γενικότερα, ο ταξιδιωτικός οργανισμός TUI Austria αναμένει μέσα στις επόμενες εβδομάδες συνεχή ανάκαμψη στον κύκλο εργασιών, εστιάζοντας κυρίως στην Ελλάδα, την Κροατία και την Ιταλία και καταγράφοντας περιορισμένη ζήτηση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η Ελλάδα βρίσκεται από το 2014 σε συνεχή ανοδική πορεία στην τουριστική κίνηση από την Αυστρία, σημειώνοντας ρεκόρ αυξήσεων, με κορύφωση το 2019, κατά το οποίο παρέμεινε, με διαφορά, στην κορυφή των προτιμήσεων των Αυστριακών για τις κύριες θερινές διακοπές τους.

Η χώρα μας πέτυχε πρόπερυσι θεαματική αύξηση της τάξης του 22,3% σε σχέση με το 2018, και το 2019 οι αφίξεις Αυστριακών τουριστών στην Ελλάδα είχαν καταγράψει αριθμό ρεκόρ, που, μόνον από τις αεροπορικές πτήσεις, ξεπέρασε τις 515.000.

Υπενθυμίζεται, ότι η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός κατέχει εδώ και χρόνια μία από τις πρώτες θέσεις, ή και επανειλημμένα την πρώτη θέση, στις προτιμήσεις των Αυστριακών τουριστών για τις θερινές διακοπές τους, με κατά μέσο όρο πάνω από 450.000 Αυστριακοί να καταφθάνουν ετησίως στη χώρα μας.

 

Διαβάστε επίσης:

Αναστολή Φεβρουαρίου: Πότε πληρώνεται

Απίστευτο περιστατικό στην Κρήτη: Έκλεψαν χρήματα από άστεγο

Κρήτη - κορωνοϊός: Ανησυχία από τα πολλά κρούσματα και τους θανάτους

Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Παρουσία Πλακιωτάκη η συζήτηση για την παραχώρηση του λιμανιού - Τι ζητάει ο δήμος

Λιμάνι Ηρακλείου

Τις θέσεις και τις διεκδικήσεις της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου αναφορικά με την επικείμενη παραχώρηση του λιμανιού σε επενδυτές, εξέφρασε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 19 Απριλίου, διαδικτυακά, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΗ Μηνά Παπαδάκη.

Συγκεκριμένα, ο Δήμαρχος,  σχετικά με όσα πρέπει να διεκδικήσει ο Δήμος Ηρακλείου, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«1.       Την ταχύτατη ολοκλήρωση της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης.

2.         Την δέσμευση του Υπουργείου για την έγκριση της ίδρυσης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο οποίο θα υπαχθούν τόσο η διαχείριση του μη παραχωρουμένου Ενετικού Λιμένα όσο και η παραχώρηση του καφέ ΜΑΡΙΝΑ, των κτιρίων του Θεατρικού Σταθμού και πρώην ΚΤΕΛ, και το πρώην Λιμενικό Περίπτερο.

3.         Την ενημέρωση του Δήμου για τα υπό αξιολόγηση επενδυτικά πακέτα που αφορούν στο λιμάνι του Ηρακλείου.

4.         Την διασφάλιση της προστασίας του θαλάσσιου και χερσαίου περιβάλλοντος καθώς και της κοινωνικής ζωής του τόπου.

5.         Την συμμετοχή του εκάστοτε Δημάρχου Ηρακλείου ή του αναπληρωτή του  στη νέα διοίκηση του Λιμανιού.

6.         Τον προσδιορισμό αντισταθμιστικών οφελών προς τον Δήμο Ηρακλείου (ενδεικτικά  ποσοστό επί του τζίρου) και

7.         Διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων όλων των εργαζομένων σήμερα στο λιμάνι».

Ο Υπουργός από την πλευρά του δεσμεύτηκε εκ νέου για την μη παραχώρηση του Ενετικού Λιμένα ενώ υποσχέθηκε να εξετάσει άμεσα το θέμα της σύστασης Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου καθώς και των λοιπών  ζητημάτων που του ετέθησαν.

Συνολικά η θέση της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου για την αξιοποίηση του Λιμανιού:

Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο διαχρονικά με την ζωή της πόλης των 5+1 πολιτισμών, τμήμα της οποία αποτελεί.

Είναι ένα σημαντικό ελληνικό λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος. Ταυτόχρονα όμως, είναι η σημαντικότερη εμπορική πύλη της Κρήτης και ένας κρίσιμος βραχίονας για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Ηρακλείου.

Λόγω των εξελίξεων στην παγκόσμια οικονομία και τις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και λόγω της δυναμικής που αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, το λιμάνι του Ηρακλείου, δύναται να συμβάλει περαιτέρω στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας, ΚΑΙβέβαια, στην ανάπτυξη της πόλης του Ηρακλείου και της Κρήτης.

Θεωρούμε ότι η ανάπτυξη του λιμανιού του Ηρακλείου που είναι ενταγμένο στο «Κεντρικό δίκτυο» των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, πρέπει να αναφέρεται:

  1. στην εγγύτητα του στο μεγάλο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης του Ηρακλείου, που επιβάλει την κάλυψη-εξυπηρέτηση συγκεκριμένων αναγκών των πολιτών για μετακίνηση, ναυταθλητισμό, αναψυχή και ελεύθερα προσβάσιμους χώρους,
  2. στην γειτνίαση του με σημαντικά ιστορικά μνημεία, γεγονός που επιβάλει την φυσική προστασία τους, την ανάδειξη της ιστορικότητας και της σημασίας τους και την αξιοποίηση τους ως τοπικό «συμβολικό» κεφάλαιο».
  3. στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της (τακτικής) επιβατηγού ναυτιλίας, με εκσυγχρονισμό των υποδομών, βελτίωση της εξυπηρέτησης και ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών,
  4. στην δημιουργία-λειτουργία ενός σύγχρονου και ευμεγέθους υδατοδρομίου, που θα συνδέει το Ηράκλειο με κάθε “άκρη” της Κρήτης αλλά και με τα νησιά του Αιγαίου και τη Πελοπόννησο, με προφανή οφέλη για τον τουρισμό και τις μεταφορές,
  5. στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με νέες ειδικές υποδομές (δημιουργία «σταθμού κρουαζιέρας») και εξωστρέφεια, για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών με έμφαση στην μεγέθυνση του οικονομικού της αντικειμένου για την πόλη και την σύνδεση της με την τοπική πρωτογενή παραγωγή και την ενδοχώρα.
  6. στην αναδιοργάνωση του εμπορευματικού λιμένα, με επέκταση των εγκαταστάσεων του, υιοθέτηση διεθνών προτύπων λειτουργίας, υψηλή αποτελεσματικότητα και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και εξάλειψη του θορύβου και της ρύπανσης,
  7. στην δημιουργία ενός σύγχρονου αλιευτικού καταφυγίου-ιχθυόσκαλας, για τις ανάγκες των επαγγελματιών αλιέων όλου του νησιού και την ανάπτυξη μιας νέας διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας στην πόλη μας,

Θεωρούμε αυτονόητο πως οτιδήποτε αναφέρεται σε ζητήματα εθνικής ασφάλειας έχει ρυθμιστεί από την Ελληνική Κυβέρνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Με "πρωτιά" και με τουρίστες VIP η κρουαζιέρα

Ηράκλειο: Στους φιναλίστ για το βραβείο "Κορυφαίο Λιμάνι της Ευρώπης"