Προσπάθεια για να βγουν από τη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, γίνεται από τον Οργανισμό των ΕΛΤΑ και μάλιστα είμαστε στη φάση που έχει κατατεθεί ένα business plan για το μέλλον τους, από τη στιγμή που και τα ΕΛΤΑ έχουν μπει στο Υπερταμείο.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Κρήτης, ο Μανόλης Μεραμβελλιωτάκης, μιλώντας στο ekriti.gr σημείωσε πως όλα είναι σε καθεστώς αξιολόγησης.
Ενα μεγάλο θέμα που είχε «κάψει» πολύ κόσμο και έχει μπει σε φάση ομαλοποίησης είναι αυτό με τη ΔΕΗ. Εχει οριστεί πλέον συγκεκριμένη διαδικασία, με σκοπό να μην παρουσιαστεί στο μέλλον το πρόβλημα με την πληρωμή των λογαριασμών από τους πολίτες, χωρίς την άμεση καταβολή του ανάλογου αντιτίμου.
Ως γνωστόν οι καταναλωτές έφευγαν με την απόδειξη και ήσυχοι ότι έχουν τακτοποιήσει τις οφειλές τους. Οταν όμως ερχόταν ο επόμενος λογαριασμός τα ποσά του προηγούμενου εμφανίζονται ως καθυστερημένες οφειλές. Ετσι πολλοί έχουν επιβαρυνθεί με τόκους και συνειδητοποιησαν ότι όχι μόνο έχουν χάσει την έκπτωση, αλλά και ότι κινδυνεύουν με διακοπή ηλεκτροδότησης.
Και αυτό γιατί τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καλύψουν το δικό τους πρόβλημα ρευστότητας, δεν απέδιδαν τα χρήματα που εισεπραταν για λογαριασμό της ΔΕΗ.
Πριν μικρό χρονικό διάστημα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία απέδωσαν σημαντικό μέρος της οφειλής στη ΔΕΗ αποδίδοντας –όπως είχαν επισημάνει από την πρώτη στιγμή ότι θα έκαναν μέσα σε διάστημα λίγων ημερών – μεγάλο μέρος του ποσού που συσσωρεύτηκε από την είσπραξη των λογαριασμών. Μια εξέλιξη που θα έχει και συνέχεια...
Οι Καθολικές Υπηρεσίες
Ο κ. Μεραμβελλιωτάκης είπε επισης ότι υπαρχει ένα ζήτημα ως προς τις Καθολικές Υπηρεσίες. «Τα προηγούμενα χρόνια δεν μπορούσαμε να εισπράξουμε. Μετά από συμφωνία που υπηρξε όμως, φαίνεται πως πάει να ομαλοποιηθεί η διαδικασία για τις Καθολικές Υπηρεσίες
Ως γνωστόν το κράτος είναι υποχρεωμένο για λόγους δημοσίου συμφέροντος να επιδοτεί αυτήν τη δραστηριότητα. Το Δημόσιο έπρεπε να καταβάλλει 30-50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για την υπηρεσία αυτή.
Mε ρύθμιση όμως που εγινε διασφαλίστηκαν 15 εκατομμύρια τον χρόνο σε αυτή τη φάση και έτσι αυτή τη στιγμή το θέμα φαίνεται να οδεύει προς την ομαλότητα.
Υπενθυμίζεται ότι ο Οργανισμός ανέλαβε από το 2012 τη λεγόμενη καθολική υπηρεσία. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εκτελεί σε όλες τις περιοχές της χώρας ταχυδρομικές υπηρεσίες (επιστολές, συστημένα, δέματα), αλλά και άλλες γενικού οικονομικού συμφέροντος υπηρεσίες, όπως οι βασικές τραπεζικές (εισπράξεις, πληρωμές επιδομάτων και συντάξεων, εξόφληση λογαριασμών) και η έκδοση αδειών, πιστοποιητικών κ.λπ.
Το προσωπικό
Σε ότι έχει να κάνει με το προσωπικό, ο κ. Μεραμβελλιωτάκης σημειώνει πως τις όποιες ελλείψεις (που είναι ορατές σε πολλές περιπτώσεις με συνέπειες στην εξυπηρέτηση των πολιτών) σε προσωπικό στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, προσπαθεί να τις ξεπεράσουν τα ΕΛΤΑ μέσα από προσλήψεις 8μηνιτών. Προσλήψεις που έγιναν ειδικά στις θέσεις της διανομής.
Σε γενικές γραμμές παρά την υπερπροσπάθεια που καταβάλλει το υπάρχον προσωπικό, υπαρχουν ακόμη προβλήματα, τα οποία είναι εμφανή. Αρκεί μια βόλτα σε κάποιο από τα κεντρικά υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ για να διαπιστώσει πως υπαρχει πρόβλημα.
Συνέπεια ολων αυτών των προβλημάτων είναι να τίθεται σε κίνδυνο η ομαλότητα της λειτουργίας των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Δεν ήταν άλλωστε τυχαία η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών που σε πρόσφατη ανακοίνωση της, φανερωνε τη φάση που βρίσκονται τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.
«Διαχειριζόμαστε μια πρωτόγνωρη, για τον Οργανισμό και τους εργαζόμενους του, κατάσταση, που ουδέποτε αντιμετωπίσαμε στα 190 χρόνια λειτουργίας μας.
Τα ΕΛΤΑ βρίσκονται στο πιο κομβικό σημείο της ύπαρξης τους αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα, κυρίως ταμειακά, τα οποία, αν δεν επιλυθούν άμεσα, κινδυνεύει να εξαϋλωθεί όλο το οικοδόμημα του Οργανισμού», ανεφερε χαρακτηριστικά η ανακοινωση
Φυσικά, σε σχέση με το παρελθόν, τα ΕΛΤΑ έχουν κάνει πολλά βηματα, ως προς τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών τους. Οπως αναφέρει ο κ. Μεραμβελλιωτάκης, έχουν συναφθεί συμβάσεις και με ιδιώτες, 52 τον αριθμό στην Κρήτη, που λειτουργούν ως ταχυδρομικά πρακτορεία.
Ηδη από αυτά τα 43-44 έχουν μπει στη φάση της αυτοματοποίησης, όπως έχουν ήδη μπει όλα τα υποκαταστήματα στο νησί «Κάποια υποκαταστήματα μέχρι και πριν λίγα χρόνια είχαν και...χειρόγραφα. Πλέον όλα τα προϊόντα σκανάρονται και οι διαδικασίες γίνονται ηλεκτρονικά», σημειώνει ο κ. Μεραμβελλιωτάκης. Ενώ από τον επόμενο χρόνο, θα μπει μια νέα υπηρεσία στα ΕΛΤΑ, που θα είναι η επίδοση δεμάτων κατ' οίκον.
Ανδρέας Κριτσωτάκης