Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Μείωση στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα

Image
σούπερ μάρκετ
 clock 07:28 | 29/04/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Μειωμένες είναι οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με την NielsenIQ.

Μειωμένες οι πωλήσεις κατά 1,4% στα σούπερ μάρκετ

Συγκεκριμένα, μειωμένες πωλήσεις σε αξία κατά 1,4% παρουσίασε η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) το πρώτο τρίμηνο του 2022 (στοιχεία YTD έως 27 Μαρτίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.

Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, η αρνητική τάση κατά το πρώτο τρίμηνο οδηγείται από τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους, καθώς οι μεγάλες κατηγορίες των φρέσκων, αλλά και των bazaar προϊόντων παρουσιάζουν αρκετά πιο συγκρατημένες τάσεις, στο -0,3% και +0,8% αντίστοιχα.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), τα τρόφιμα & ποτά σημειώνουν πιο μετριοπαθή αρνητική τάση, στο -1,2%, κυρίως λόγω των τροφίμων, καθώς τα ποτά και κυρίως τα αλκοολούχα, κινούνται σημαντικά πιο αρνητικά. Επιπλέον, οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 κατά -3,5% & -4,8% αντίστοιχα, καθώς συνεχίζεται η εκλογίκευση της κατανάλωσής τους, έπειτα από την εκτίναξη που είχαν σημειώσει, πολλές από αυτές, το 2020.

Οι αυξήσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ προβληματίζουν τον καταναλωτή

Σύμφωνα με την NielsenIQ, αν αποδομηθεί η αρνητική τάση, που παρουσιάζουν τα FMCGs στο σύνολό τους, σε όγκο πωλήσεων και μέση μεταβολή των τιμών, διαπιστώνεται μια αύξηση των τιμών, με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης. Η μείωση αυτή πέρα από την εκλογίκευση της κατανάλωσης πιθανότατα οφείλεται και στην προσπάθεια των καταναλωτών να μειώσουν τις δαπάνες που πραγματοποιούν στα σούπερ μάρκετ, καθώς ο ευρύτερος πληθωρισμός και οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, που έχουν σημειωθεί σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι η ενέργεια, τα καύσιμα κτλ., φαίνεται να έχουν μειώσει σε ένα βαθμό την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ακόμη και για τις βασικές κατηγορίες των FMCGs.

Την ίδια στιγμή ο καταναλωτής προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία, με μια ξεκάθαρη αύξηση στο ποσοστό αυτών που το αναφέρουν (από 72% στο 92%) στην ετήσια έρευνα των Shopper Trends της NielsenIQ.

Ενδεικτικό του παραπάνω είναι επιπλέον το γεγονός ότι η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει πλέον αντιστραφεί φτάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022 το 14,2% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού), μια αυξητική τάση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και έπειτα, οπότε και ξεκίνησαν να παρουσιάζονται γενικότερες πληθωριστικές τάσεις στην αγορά. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχει περαιτέρω ενισχυθεί η προωθητική ένταση για τα Branded προϊόντα, η οποία έχει φτάσει στο 64,6%, σε μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές όσο και από τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στο πλαίσιο του πολύ ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο κινούνται.

 

Διαβάστε επίσης:

Κρήτη: Από θύμα ληστείας... κατηγορούμενος - Πώς περιέγραψε τις στιγμές στα χέρια των δραστών

Τραγωδία σε παραλία του Ηρακλείου

Τέλος τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης για την είσοδο στη χώρα από την 1η Μαΐου

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis