Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Κι όμως, το Ηράκλειο είχε κάποτε τρένο!

Image
τρενάκι ηράκλειο
 clock 11:10 | 05/04/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Λίγοι, είναι οι Ηρακλειώτες που γνωρίζουν ότι για περίπου δεκαπέντε χρόνια, κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου, λειτούργησε στο Μεγάλο Κάστρο βιομηχανική σιδηροδρομική γραμμή, τμήματα της οποίας διασώζονται ακόμη σε σημεία της παραλίας της πόλης.

Η σιδηροδρομική γραμμή, η οποία φέρεται μάλιστα ως η μοναδική που λειτούργησε ποτέ σε όλη την Κρήτη, ξεκίνησε να λειτουργεί από τις αρχές της δεκαετίας του '20 μέχρι το 1937, και χρησίμευε για τη μεταφορά λίθων προκειμένου να κατασκευαστεί ο μεγάλος μόλος στο λιμάνι του Ηρακλείου.

Το τρενάκι που μετέφερε τα υλικά ξεκινούσε από την περιοχή Χαλέπα Κεφαλογιάννη (Τρείς Βαγιές), υπάρχει ακόμη και το Ασβεστοκάμινο για τις ανάγκες της κατασκευής του λιμενοβραχίονα και κατέληγε μετά από το φρούριο του Κούλε, στο λιμάνι.

Η σιδηροδρομική γραμμή ήταν μήκους συνολικά 6 χιλιομέτρων και ήταν μετρικού εύρους.

Η ιδέα για τη δημιουργία και λειτουργία του σιδηροδρόμου, του λεγόμενου "ντεκοβίλ", ανήκει στον πολιτικό μηχανικό και πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Νικόλαο Κιτσίκη, ο οποίος ήταν εκείνος που επέβλεψε την κατασκευή του λιμανιού.

Όπως αναφέρει ο πολιτικός μηχανικός Λ. Δρανδάκης σε άρθρο του στο "ΤΑΥ" (Ιούλιος 1996), ο Κιτσίκης φρόντισε, με το που έφτασε στο Ηράκλειο από την πρωτεύουσα, να βρει την πιο κατάλληλη πέτρα για τα έργα στο λιμάνι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: "Πάρκαρε"... στη μέση του δρόμου! - Άναυδοι οι περαστικοί (φωτο αναγνώστη)

Κρήτη: Επέστρεψαν οι νοτιάδες - Έφεραν ζέστη και αφρικανική σκόνη

Ηράκλειο - κορωνοϊός: Τζόγος και κάπνισμα... πάνε μαζί - Πρόστιμο σε ιδιοκτήτη πρακτορείου ΟΠΑΠ

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis