Κρήτη

Καραμανλής: "Ξεμπλοκάρουμε τα μεγάλα έργα" - Τί είπε για τον ΒΟΑΚ

ΒΟΑΚ.jpg

Για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών και την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ και τα μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, μιλά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Χαρακτηρίζει το 2021 ως έτος των υποδομών, καθώς, όπως εξηγεί ο ίδιος, ένα - ένα ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα μέσα στο 2021, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα σιδηροδρομικά έργα και τις πρωτοβουλίες του υπουργείου για την Οδική Ασφάλεια που είναι «εθνικός μας στόχος».

Ο υπουργός απαντώντας στις καταγγελίες της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης περί «διάλυσης» των συγκοινωνιών δηλώνει: «Ο ΣΥΡΙΖΑ μας κατηγορεί που μέσα σε 1,5 χρόνο δεν προλάβαμε να διορθώσουμε όσα διέλυσε σε 4,5 χρόνια». Η πραγματικότητα, είναι ότι εκείνοι δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη, δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο, είχαν μειώσει ακόμα και τις προμήθειες ανταλλακτικών... Τώρα όλα αυτά τα αλλάζουμε. Το μόνο που είχαν αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου! Κι εμείς τη μειώσαμε ξανά», τονίζει ο υπουργός, αφήνοντας ταυτόχρονα ανοιχτό το ενδεχόμενο να διατηρηθεί μειωμένο το εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες εφόσον «τα οικονομικά μας το επιτρέπουν».

Τονίζει πως «σήμερα, έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας και οι χρονοαποστάσεις στο μετρό έχουν μειωθεί κατά 2,5'-3'. Δεν είναι όλα ρόδινα... αλλά έχουν γίνει βήματα βελτίωσης. Σίγουρα χρειάζονται και άλλα, γι αυτά εργαζόμαστε».

Σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών, ο υπουργός Κώστας Καραμανλής δηλώνει: «Βρήκαμε μεγάλα εμβληματικά έργα μπλοκαρισμένα… Ξεμπλοκάρουμε το ένα έργο μετά το άλλο… Δεν βρήκαμε ούτε μια ώριμη μελέτη για να γίνουν νέα έργα- Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών». Ο κ. Καραμανλής μιλά για το μεγάλο έργο της γραμμής 4 του Μετρό, προϋπολογισμού 1,2 δισ., που ξεμπλοκάρει μετά από πολλά χρόνια και σε σύντομο διάστημα θα δούμε να ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες. «Ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει το Λεκανοπέδιο και θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία μας». Για το έργο Τhessaloniki Flyover επισημαίνει πως ο σχεδιασμός για την υλοποίησή του με ΣΔΙΤ προχωρά σε χρόνο ρεκόρ και πρόκειται για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα.

H αναφορά στον ΒΟΑΚ

Ο Υπουργός έκανε αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης:

"Αυτούς τους 19 μήνες έγιναν τα μεγαλύτερα βήματα που έχουν γίνει ποτέ για το έργο: Αναθέσαμε 14 μελέτες, κατατέθηκε ήδη για έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και μέχρι το καλοκαίρι θα κατατεθούν αντίστοιχα για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και τη βελτίωση των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων. Παράλληλα, αναπροσαρμόσαμε το χρηματοδοτικό μοντέλο. Με άλλα λόγια, πήραμε ένα πρακτικά ανύπαρκτο έργο και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά. Και είμαστε αποφασισμένοι να φτιάξουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα επιτρέψει στην Κρήτη να μπει σε μια νέα εποχή".

Τέλος, για τα σιδηροδρομικά έργα, ο υπουργός Υποδομών, αναφέρει πως το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων μας είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. δίνοντας έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ευρωπαικό στίβου: Χρυσός ο Τεντόγλου με κορυφαία επίδοση φέτος στον κόσμο με 8.35 μ. (vid)

Κρήτη - κορωνοϊός: Μετά το Ηράκλειο, στο "βαθύ κόκκινο" και τ' Ανώγεια - Όλα τα μέτρα

 

 

 

 

 

 

 

Κρήτη

Κρήτη: Πόσο θα πληρώνουμε για διόδια στον ΒΟΑΚ

ΒΟΑΚ Παπαναστασίου

Στον σχεδιασμό της κυβέρνησης όσον αφορά τα μεγάλα οδικά έργα της χώρας που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, αναμέσα τους και ο ΒΟΑΚ αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link

Ο κ. Καραμανλής επεσημανε ότι το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης έχει λειτουργήσει, γιατί έτσι επιδοτείται η συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων. Ανέφερε ως παράδειγμα ότι και ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, επομένως θα έχει διόδια. Τόνισε όμως ότι τα διόδια πρέπει να είναι λελογισμένα και να γίνεται χιλιομετρική χρέωση, όπως ήδη εφαρμόζεται στην Ολυμπία Οδό.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα διόδια στην Ολυμπία Οδό κυμαίνονται από 2,10 ευρώ έως 2,20 ευρώ για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και από 1,40 ευρώ έως 2.20 ευρώ. Για τα φορτηγά η τιμή είναι ακόμα υψηλότερη. Οι τιμές αυτές ισχύουν για τους υπάρχοντες σταθμούς στην εν λόγω Οδό.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε, επίσης, πως θα «απογειώσουν» τα έργα οι προτάσεις καινοτομίας. Έφερε δε το παράδειγμα της μεταφοράς του αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης στο Ηράκλειο Κρήτης και της αξιοποίησης του χώρου, ένα έργο που χαρακτήρισε ως ένα "νέο μικρό Ελληνικό".

Με το μοντέλο των προτάσεων καινοτομίας, που έχει εφαρμοστεί στην Ιταλία, όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «αντί να καθόμαστε να τσακωνόμαστε τι θα γίνει αυτή η μεγάλη ιδιοκτησία στην παραλιακή της Κρήτης, θα καλέσουμε τον ιδιωτικό τομέα και θα μας κάνει μία κοστολογημένη πρόταση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διπλό φονικό στ' Ανώγεια: Ενοχή του κατηγορούμενου χωρίς ελαφρυντικά, προτείνει ο Εισαγγελέας

Αναστάσιος Ανδρονικάκης: Ο καλύτερος πιλότος του ΝΑΤΟ είναι Κρητικός!

Κρήτη: Πήγε για ψαροντούφεκο και τον βρήκε ο θάνατος - Θλίψη για τον Χάρη