Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Ηράκλειο: Τι προβλέπει το β' στάδιο της αναθεώρησης της κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης

Image
ηράκλειο από ψηλά
 clock 14:49 | 10/07/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Στα χέρια του Δήμου Ηρακλείου παραδόθηκε το δεύτερο στάδιο της αναθεώρησης της κυκλοφοριακής μελέτης του παλιάς πόλης το οποίο εξειδικεύει μια σειρά μέτρων και παρεμβάσεων που αναμένεται να δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα στην κίνηση πεζών και οχημάτων στον ιστορικό ιστό.

Η τεχνική υπηρεσία του Δήμου έχει ήδη αρχίσει να μελετά το περιεχόμενο του νέου κυκλοφοριακού σχεδιασμού που εξειδικεύει τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε δύο στάδια τα άμεσα τα οποία θα έχουν προοπτική υλοποίησης την πενταετία και τα μακροπρόθεσμα που μπορούν να δρομολογηθούν σε βάθος χρόνου 10ετίας.

Βασικός στόχος της προτεινόμενης κυκλοφοριακής οργάνωσης στην παλιά πόλη είναι η προώθηση των μέτρων ήπιας κυκλοφορίας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πεζών και γενικότερα των ευάλωτων χρηστών της οδού και αυτό μπορεί να επιτευχθεί δίνοντας έναν πιο «ανθρώπινο χαρακτήρα» σ’ αυτό που σήμερα ονομάζουμε «οδό», μειώνοντας τις ταχύτητες των μηχανοκίνητων μέσων και τους κυκλοφοριακούς φόρτους.

Οι στόχοι στους οποίους αποσκοπούν τα προτεινόμενα μέτρα κυκλοφορίας είναι η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου (διαμπερής κυκλοφορία), η μείωση του φαινομένου ανάπτυξης ταχυτήτων, ειδικά σε ευαίσθητες περιοχές (π.χ. οικιστικές ζώνες) και η μείωση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων σε ακατάλληλες για το σκοπό αυτό περιοχές.

Επίσης η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας της οδού για πεζούς και ευάλωτους χρήστες όπως παιδιά, ηλικιωμένους, ποδηλάτες και άτομα με αναπηρία, η μείωση των επιπέδων θορύβου και ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η εξασφάλιση χώρων για δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με την κυκλοφορία, όπως παιχνίδι και άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες.

Ακόμα η διατήρηση και ανάδειξη περιοχών φυσικού κάλους και αρχαιολογικών χώρων, η ενίσχυση του πρασίνου με συστηματική φύτευση, η ενθάρρυνση οικολογικά επιθυμητών μέσων μεταφοράς, όπως το ποδήλατο. Η κυκλοφοριακή μελέτη προτείνει μια σειρά από πεζοδρομήσεις που μπορούν να γίνουν στον ιστορικό ιστό, όπως για παράδειγμα, στη Ρούσου Χούρδου από Σμύρνης ως τη Ζωγράφου, την οδό Τσαγκαράκη από Έβανς έως Σμύρνης, την Καλοκαιρινού από την οδό Ταγματάρχου Τζουλάκη μέχρι την Καζαντζάκη. Προοπτικά σε βάθος 10ετίας προτείνεται η πεζοδρόμηση όλων των οδών το πλάτος των οποίων δεν ξεπερνά τα 3.20μ. το οποίο δεν επαρκεί για την κυκλοφορία των οχημάτων.

Ακόμα το δεύτερο στάδιο της κυκλοφοριακής μελέτης προτείνει μια σειρά από μονοδρομήσεις όπως για παράδειγμα η Καλοκαιρνού από το ύψος που συναντά την Αγίου Μηνά με κατεύθυνση προς την Αρχιεπισκόπου Μακαρίου. Ακόμα προτείνει τη μονοδρόμηση Κυρίλλου Λουκάρεως Αγίου Μηνά Γιαμαλάκη με κατεύθυνση προς την παραλιακή.

Image
πλατεία ελευθερίας

Νέοι κόμβοι

Επίσης οι μελετητές εισηγούνται τη δημιουργία τεσσάρων κυκλικών κόμβων. Ο ένας θα σχηματιστεί στο ύψος των οδών Δημοκρατίας, Ανεμογιάννη, Αβέρωφ, Πεδιάδος. Το δεύτερος κόμβος που προτείνεται είναι στο σημείο που συμβάλλουν οι οδοί Γεωργιάδη, Παπανδρέου, Κνωσού. Επίσης προτείνεται κόμβος στη διασταύρωση των οδών Δημοκρατίας και Γερωνυμάκη. Τέλος προτείνεται κόμβος στη συμβολή των οδών Ανθεμίου Αναλήψεως και Δημοκρατίας.

Σημαντική εξέλιξη είναι η επίσης η πρόταση των μελετητών για τη δημιουργία ισόπεδου κόμβου στην πλατεία 18 Άγγλων, αξιολογώντας ότι η υφιστάμενη κατάσταση δημιουργεί συνθήκες συμφόρησης. Επίσης δρομολογούνται αλλαγές στην κίνηση των οχημάτων κάτω από την πύλη Ιησού.

Πιο συγκεκριμένα προτείνεται τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας που υπάρχουν κάτω από την πύλη να εξυπηρετούν αμφίδρομα την ίδια διαδρομή. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα διακοπεί η κίνηση των οχημάτων που διέρχονται κάτω από την πύλη και σήμερα κατευθύνονται προς την Πλαστήρα. Από το συγκεκριμένο ρεύμα η κίνηση που θα εξυπηρετείται θα είναι από και προς την πλατεία Κορνάρου.

Το δεύτερο ρεύμα κυκλοφορίας κάτω από την πύλη Ιησού θα καλύπτει την κίνηση από και προς τη λεωφόρο Πλαστήρα. Στη βάση αυτή προτείνεται και η πεζοδρόμηση της οδού Πεδιάδος.

Σε ό,τι αφορά στη δημιουργία ποδηλατόδρομων η μελέτη εκτιμά ότι έχουν τα αναγκαία γεωμετρικά χαρακτηριστικά η Δούκος Μποφώρ και η Έβανς. Προοπτικά σε βάθος χρόνου 10ετίας εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει ποδηματόδρομος ο άξονας Αβέρωφ – Πλατεία Κορνάρου – Κυρίλλου Λουκάρεως – Αγίου Μηνά Γιαμαλάκη μετά από την εφαρμογή πρότασης μονοδρόμησης.

Επίσης μπορεί να διαμορφωθεί ένα ακόμα δίκτυο ποδηματοδρόμων στη λεωφόρο Καλοκαιρινού και την παραλιακή διαδρομή. Σε ότι αφορά στη στάθμευση των οχημάτων προτείνεται η αξιοποίηση χώρων περιμετρικά των ενετικών τειχών, όπως για παράδειγμα η τάφρος περιμετρικά του ερειπωμένου κτηρίου των Κυλινδρόμυλων Καστρινάκη.

Μάλιστα η ομάδα μελέτης συμφωνεί καταρχήν με την πρόταση του καθορισμού των θέσεων ώστε να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες του Αρχαιολογικού μουσείου. Θα μπορούσε μάλιστα να υπάρχει ειδική ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική για τους επισκέπτες του μουσείου, οι οποίοι θα πληρώνουν ένα μικρό αντίτιμο για τη στάθμευση, εφόσον π.χ. η είσοδος στον σταθμό αυτοκινήτων, η επίσκεψη στο μουσείο και μετά η έξοδός τους από το μουσείο γίνει εντός συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας, ή μετά την έξοδο τους από το μουσείο και την άμεση αποχώρησή τους από τον σταθμό.

Προτείνεται επίσης ως χώρος στάθμευσης το εσωτερικό στο πρανές του προμαχώνα Παντοκράτορα, το μικρό τριγωνικό πλάτωμα που έχει διαμορφωθεί σε επίπεδο λίγο ψηλότερο από τη λεωφόρο Πλαστήρα. Προτείνεται επίσης ως χώρος στάθμευσης η πλατείας Κύπρου (χώρος στάθμευσης Χαριλάου Τρικούπη), η Αρχιεπισκόπου Μακαρίου πλησίον του προμαχώνα Αγ. Ανδρέα, επί του δημοτικού οικοπέδου 4ης παρόδου Βίγλας στη συμβολή με τη Λεωφόρο Δημοκρατίας. Για τις ανάγκες στάθμευσης των δικύκλων προτείνονται οι οδοί Ζωγράφου και Χατζημιχάλη Γιάνναρ, Κατεχάκη‐ Μονής Οδηγήτριας‐ Καζάνη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη: Αστυνομικοί έσωσαν μωρό από θερμοπληξία - Ήταν κλειδωμένο μέσα σε ΙΧ

Μεσαρά: Έσπασε τη τζαμαρία του σούπερ μάρκετ με τούβλο αλλά τον πρόδωσαν οι κάμερες

Κρήτη: Γιορτάζουν τη μνήμη του Αγίου Παϊσίου στο Ιερό Προσκήνυμα του Αγίου Νικηφόρου του Λεπρού



 

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis