Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Έρχονται πλήρεις μελέτες για τα 500 φονικά σημεία των δρόμων της Κρήτης

βοακ εκκλησάκι
 clock 10:10 | 24/11/2015
writer icon newsroom ekriti.gr

Τις τεράστιες ανάγκες συντήρησης και ανακατασκευής του οδικού δικτύου της Κρήτης κατέδειξε η σημερινή παρουσίαση των μελετών αποκατάστασης για περίπου 500 σημεία που κατάρτισε η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. για λογαριασμό της Περιφέρειας. Αν και πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που αφορά σε άμεσες και σημαντικές παρεμβάσεις επί του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου του νησιού (πλην ΒΟΑΚ) εντούτοις η μεγάλη εικόνα παραμένει απογοητευτική για το επίπεδο ασφαλείας στους δρόμους του νησιού.
 
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρθηκε στη σύσκεψη στο κτήριο της Περιφέρειας από την τριετή μελέτη της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. καταγράφηκαν συνολικά 1256 επικίνδυνα σημεία στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κρήτης, τα λεγόμενα "Σημεία ΜΟΑ" (Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας). Εξ αυτών μόνο για τις 456 πιο "επείγουσες" θέσεις έγιναν οι μελέτες βραχυπρόθεσμης αποκατάστασης, με παρεμβάσεις πρόσκαιρου χαρακτήρα και όχι  μόνιμης αποκατάστασης των προβλημάτων.
 
Συγκεκριμένα, στα προτεινόμενα έργα που παρουσίασαν σήμερα τα στελέχη της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. στον Περιφερειάρχη, περιλαμβάνονται εργασίες αποκατάστασης φθορών ασφαλτικού τάπητα, αποκατάσταση και συμπλήρωση στηθαίων ασφαλείας, ανακαίνιση διαγραμμίσεων οδοστρώματος, αποκατάσταση και συμπλήρωση σήμανσης (πινακίδες πληροφοριακές, ρυθμιστικές κτλ), αντικατάσταση πινακίδων ορίων ταχύτητας στον ΒΟΑΚ και τοποθέτηση οριοδεικτών και ανακλαστήρων οδοστρώματος (μάτια γάτας) σε κλειστές οριζοντιογραφικές καμπύλες.
 

εγνατία

εγνατία, by renas

(Για συστηματική δουλειά και καταγραφή περίπου 500 επικίνδυνων σημείων στο επαρχιακό και εθνικό δίκτυο (πλην του ΒΟΑΚ) έκανε λόγο η διευθύντρια έργων οδικής ασφάλειας της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, Μαρία Ατζέμη)
 
Ξεχωριστή κατηγορία στα προτεινόμενα έργα αποτελούν οι φυτοτεχνικές αλλά και γεωλογικές παρεμβάσεις στα επικίνδυνα σημεία των κρητικών δρόμων. Έτσι προτείνεται κλάδεμα δέντρων για την βελτίωση της ορατότητας, καθαρισμός και συμπλήρωση τάφρων απορροής ομβρίων και άρσεις τοπικών καταπτώσεων πρανών κατά μήκος του οδικού δικτύου.
 
Όπως εξήγησε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης η διευθύντρια έργων οδικής ασφάλειας της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. Μαρία Ατζέμη, οι παρεμβάσεις που γίνονται σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, δε λύνουν οριστικά τα προβλήματα, συμβάλλουν όμως αποφασιστικά στο να αποφεύγονται τα τροχαία ατυχήματα.  Για την οριστική επίλυση των προβλημάτων του οδικού δικτύου απαιτείται πολύ μεγαλύτερη χρηματοδότηση και παρεμβάσεις σε μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βάση, με άλλου είδους έργα όπως διαπλατύνσεις οδών κτλ. 
 
Όπως εξήγησε η κ. Ατζέμη, για κάθε ένα από τα σημεία αυτά έχει γίνει μελέτη βραχυπρόθεσμου σχεδίου αποκατάστασης, με άμεσες παρεμβάσεις ασφαλείας, ενώ στα περισσότερα από αυτά προτείνονται και μεσοπρόθεσμες λύσεις συνολικότερης παρέμβασης για οριστική επίλυση των προβλημάτων στο μέλλον (σ.σ. εφόσον βρεθεί πολύ μεγαλύτερη χρηματοδότηση).  
 
Τα έργα είναι περίπου μοιρασμένα ανά περιφερειακή ενότητα του νησιού. Σε κάθε νομό έχουν μελετηθεί περισσότερα από 100 Σημεία ΜΟΑ, σε μήκος 25-30 χλμ και με κόστος 7 με 8 εκατομμύρια ευρώ. Συνολικά για όλη την Κρήτη το μήκος των παρεμβάσεων φτάνει στα 100-120χλμ και το συνολικό κόστος θα κυμανθεί μεταξύ 30 και 32 εκατομμυρίων ευρώ.

 

σταύρος αρναουτάκης

σταύρος αρναουτάκης, by renas

(Την αισιοδοξία του ότι θα βρεθούν τη χρήματα για την υλοποίηση των προτεινόμενων έργων εξέφρασε ο Σταύρος Αρναουτάκης)
 
Ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης δήλωσε αισιόδοξος πως τα συγκεκριμένα κονδύλια θα βρεθούν και πως εντός του Απριλίου 2016 θα δημοπρατηθούν τα πρώτα έργα. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός πως για κάθε έργο υπάρχει ξεχωριστή μελέτη και προϋπολογισμός ενώ υπάρχει και κατηγοριοποίηση ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητας κάθε σημείου Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας, ώστε να γίνει μια ιεράρχηση των έργων που θα υλοποιηθούν.   
 
Ένα προφανές ερώτημα που τέθηκε κατά τη διάρκεια της συζήτησης ήταν αν υπάρχει κίνδυνος περιττών εξόδων σε σημεία που γίνουν οι βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις αν εκεί κριθεί πως χρειάζεται και γενικότερη αποκατάσταση του οδικού δικτύου. (π.χ. Να γίνει αποκατάσταση τάπητα και διαγράμμιση σε δρόμο που χρειάζεται διαπλάτυνση). Η απάντηση ήρθε περίπου αυτόματα τόσο από την διευθύντρια της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. όσο και από τα χείλη όλων των παραβρισκόμενων στη σύσκεψη και ήταν περίπου έτσι: «Ας κάνουμε τώρα τα αναγκαία έργα να γλιτώσουμε μερικά ατυχήματα και όταν υπάρξουν τα λεφτά γίνονται και οι διαπλατύνσεις...»
 
Και όλα αυτά μόνο για τους επαρχιακούς δρόμους αφού η συνεργασία της Περιφέρειας Κρήτης με την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. δεν εστίασε καθόλου στον ΒΟΑΚ, ο οποίος ως τομέας ευθύνης ανήκει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. 
 
Μάριος Διονέλλης

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis