Κρήτη

Αφιερωματα

Γιώργος Χειρακάκης: Ο σπουδαίος Κρητικός αγιογράφος μιλά στο ekriti για το έργο του

Στο εργαστήρι του μεγάλου αγιογράφου

της Κατερίνας Πολυχρονάκη

 

Η αγιογραφία η “μήτρα” της ελληνικής παράδοσης στην τέχνη, με τη συμβολή της να βάζει ανεξίτηλα το σημάδι της ανά τους αιώνες στην πορεία του ελληνισμού και της ορθοδοξίας συλλήβδην. Μια  “μήτρα” που διαχρονικά γεννά κορυφαία καλλιτεχνήματα. Στο πλαίσιο αυτό, το  ekriti συνάντησε στο εργαστήριό του τον καταξιωμένο κρητικό αγιογράφο Γεώργιο Χειρακάκη,  που έργα του κοσμούν πλήθος ιερών μητροπολιτικών και ενοριακών ναών του τόπου μας.

Τον βρήκαμε να φιλοτεχνεί ένα αντίγραφο του τρίπτυχου της Μοδένα του El Greco. Με τη σεμνότητα και την ευσέβεια που τον χαρακτηρίζει ως άνθρωπο και ως καλλιτέχνη, μας μίλησε για την ιερή τέχνη, που εδώ και πολλά χρόνια υπηρετεί πιστά, αλλά και για τη δική του πορεία  στα μονοπάτια της.

Αναπαράσταση μέρους του τρίπτυχου του El Greco
Αναπαράσταση μέρους του τρίπτυχου του El Greco
Μέρος του τρίπτυχου της Μοδένα
Μέρος του τρίπτυχου της Μοδένα

Ο κος Χειρακάκης, βρίσκει τον εαυτό του από μικρό παιδί, να τον απασχολεί ο κόσμος της δημιουργίας, να προβληματίζεται και να πειραματίζεται. Στην ηλικία των 11 ετών φιλοτεχνεί ζωγραφίζοντας πάνω σε πήλινα πιάτα μινωικές αναπαραστάσεις. Με τη συμβολή της θείας του Τασίας,η οποία είχε λαβει μαθήματα  απά Ρώσο ζωγράφο, μυείται περισσότερο στον κόσμο της ζωγραφικής. Όπως μας διηγείται ο ίδιος, εκείνη ήταν που του είχε χαρίσει μια μικρή κασετίνα με χρώματα, του έδειχνε, τον νουθετούσε και έκτοτε δε σταμάτησε ποτέ να ζωγραφίζει.

Ο πρίγκιπας με τα κρίνα
Ο πρίγκιπας με τα κρίνα
έργο του κου Χειρακάκη σε ηλικία 11 ετών
έργο του κου Χειρακάκη σε ηλικία 11 ετών

Μεγαλώνοντας μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής του θητείας, αρχίζει να ασχολείται κυρίως την ελεύθερη ζωγραφική, ενώ αργότερα απασχολείται σε  διακοσμητικά και διαφημιστικά εργαστήρια  στην Αθήνα.

Έργο του Γ. Χειρακάκη σε ηλικία 15 ετών
Έργο του Γ. Χειρακάκη σε ηλικία 15 ετών
Αυτοπροσωπογραφία του ίδιου
Αυτοπροσωπογραφία του ίδιου

Με την επιστροφή του στο Ηράκλειο, θα έρθει και η επαφή του με την αγιογραφία, στην οποία θα αφιερωθεί για όλα τα χρόνια της δημιουργίας του που θα ακολουθήσουν.  Όπως πολύ χαρακτηριστικά διηγείται: “Αυτό που με τράβηξε είναι το ότι με  ενοχλούσε που ενώ υπήρχαν πολύ ωραίες εικόνες, οι περισσότεροι δεν προτιμούσαν να τις αποδώσουν επειδή παρουσίαζαν δυσκολία. Κι έτσι ψάχτηκα, και επινόησα, και βρήκα τρόπους να αποδώσω τις δικές μου εφαρμογές με γνώμονα πάντα τα παραδοσιακά πρότυπα.”

Στο εργαστήρι του μεγάλου αγιογράφου
Στο εργαστήρι του μεγάλου αγιογράφου

Μιλώντας για τη συμβολή της αγιογραφίας στην πολιτισμική μας κληρονομιά ο κορυφαίος κρητικός αγιογράφος επισημαίνει: “Η αγιογραφία είναι μια τέχνη που είναι συνυφασμένη με την υπόστασή μας σαν λαός. Ανέκαθεν οι Έλληνες ήταν ένας ευαίσθητος φιλόκαλλος λαός που  αγαπούσε το όμορφο. Από τα χρόνια που μαρτυρεί η ιστορία μας,  μας συγκινούσε το ωραίο.  Δηλαδή από τους Μινωίτες που γνωρίζανε τεχνικές που σήμερα τις θαυμάζουμε και για αυτό τα έργα τους άντεξαν τόσες χιλιάδες χρόνια.  Αυτή η διάρκεια στα εικαστικά θέματα βρίσκει και στις ημέρες μας αυτή τη μορφή μέσω της τέχνης της αγιογραφίας. Για την αγιογραφία μπορεί να πει κανείς με σιγουριά ότι είναι η μόνη ελληνική ζωγραφική, άμεσα δεμένη με το μεγάλο παρελθόν που έχουμε στα εικαστικά σαν λαός. Δηλαδή η πιο ελληνική ζωγραφική είναι οι εικόνες που γίνονται σήμερα.  Εξάλλου, εικόνα λένε παγκόσμια μόνο τα θρησκευτικά έργα των ορθοδόξων κυρίως των Ελλήνων.  Οτιδήποτε άλλο γίνεται με θρησκευτικό περιεχόμενο δε θεωρείται Εικόνα. H ελληνικότητα αυτών των παραγόμενων μορφών εικαστικής είναι πολύ σπουδαία.” 

Η αγιογραφία, μήτρα της παράδοσης- Έργα Γ. Χειρακάκη
Η αγιογραφία, μήτρα της παράδοσης- Έργα Γ. Χειρακάκη

Ο σεμνός εκπρόσωπος της κρητικής σχολής στην αγιογραφία, μας αναλύει επίσης τον ρόλο που καλείται να ενσαρκώσει ο επιδέξιος τεχνίτης προκειμένου να προσδώσει τα πλείστα της πνευματικής διάστασης στο τελικό έργο: “Το πιο καθοριστικό για εμάς τους τεχνίτες είναι να γνωρίζουμε τις τεχνικές για να μπορέσει το έργο να έχει διάρκεια. Γιατί μια εικόνα, όταν μπει σε μια εκκλησία γίνεται αποδεκτή. Και ο πιστός δεν μένει μόνο στην καλλιτεχνική της αξία, αλλά στο ότι ο εικονιζόμενος άγιος είναι αυτός που ψάχνει για να επικοινωνήσει. Είναι πολύ σπουδαία η προσφορά για τον απλό άνθρωπο που θέλει κάπου να ακουμπήσει μια ελπίδα. Για αυτό είναι αναγκαίο στις εικόνες μας για παράδειγμα, ο εικονιζόμενος άγιος να έχει εστιάσει το βλέμμα του στον προσευχόμενο και αυτό αποτελεί βασικό στοιχείο στις μονοπρόσωπες εικόνες. Έτσι λοιπόν εμείς ως τεχνίτες μια υποχρέωση έχουμε. Να διατηρήσουμε τα αρχέτυπα, αυτά που μας παραδόσανε από παλιές εποχές, σωστά θρησκευόμενοι τεχνίτες και πεφωτισμένοι άνθρωποι, οι οποίοι δημιούργησαν μια σειρά από πρότυπα αξεπέραστης ομορφιάς, τα οποία οφείλεις να σεβαστείς”.

Λεπτομερές εργόχειρο
Λεπτομερές εργόχειρο

Στόχος της δουλειάς του για τον κο Χειρακάκη είναι να δημιουργήσει αυτό που θέλει κάθε φιλότεχνος ή θρησκευόμενος εάν αυτό βέβαια συνάδει με την παράδοση: “Ότι μπορεί να χωρέσει μέσα στην παράδοση με απασχολεί, το αναλαμβάνω, παρά την όποια δυσκολία του. Όταν αποφασίζεις να αναλάβεις ένα έργο που παρουσιάζει κάποια δυσκολία ξέρεις τις δυνατότητες σου και μέχρι που μπορείς να φτάσεις και δέχεσαι να το κάνεις. Κυρίως προσπαθώ αυτό που θέλει ο αφιερωτής ή ο παραγγελιοδόχος, να του αρέσει να είναι όπως το έχει φανταστεί. Πρέπει αυτό που σου δίνει αυτό να κάνεις. Για αυτό, η αγιογραφία χρειάζεται πολλές τεχνικές γνώσεις κ δεξιότητες για να ανταποκριθείς σε αυτά που σου ζητάνε. ”

Η τέχνη της παράδοσης- Εικόνες Γ. Χειρακάκη
Η τέχνη της παράδοσης- Εικόνες Γ. Χειρακάκη

 

Στην πολύχρονη πορεία του στο χώρο της αγιογραφίας, ο κος Γιώργος Χειρακάκης, έχει επιμεληθεί  πληθώρα φορητών εικόνων και  τοιχογραφιών σε πολλούς ναούς του Ηρακλείου όπως: στην Παναγίτσα του Μασταμπά, στον Αγ. Δημήτριο στον Κατσαμπά, τον Αγ. Νικόλαο Αλικαρνασσού, στο Μητροπολιτικό ναό Αγ. Μηνά, στο καθολικό της Μονής Εισοδίων της Θεοτόκου στη Ροδιά Μαλεβιζίου, στον νεόδμητο ναό της Μονής Σαββαθιανών και σε πολλούς ακόμα. 

Παράλληλα διδάσκει εδώ και 20 χρόνια στη  Σχολή αγιογραφίας της ενορίας του Αγ Τίτου στο Ηράκλειο, ενώ έπειτα  από  απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Κρήτης έχει οριστεί μέλος του Συμβουλίου Εκκλησιαστικής Αρχιτεκτονικής Κρήτης και Δωδεκανήσου, το οποίο υπάγεται απευθείας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.  

Η τέχνη της αγιογραφίας
Η τέχνη της αγιογραφίας

Σημαντική στιγμή στάθηκε για τον κο Χειρακάκη, όταν του ζητήθηκε να δημιουργήσει μια εικόνα για “την σύναξις Πάντων των εν Κρητι διαλάμψαντων Αγίων”, για την Ιερά Μητρόπολη Πέτρας.

Οι περισσότεροι από τους αγίους στο έργο αυτό δεν είχαν απεικονιστεί ποτέ πριν, ενώ για αρκετούς από αυτούς δεν υπήρχαν ούτε αναφορές. Έπειτα από έρευνα της Μητροπόλεως Πέτρας συγκεντρώθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία και μαρτυρίες προκειμένου να μελετήσει και ο ίδιος τον ο βίο και τις ιδιότητες  των Αγίων έτσι ώστε να  να αποδώσει τις ιερές μορφές. Όπως συμπληρώνει ο ίδιος, “ήταν μια εικόνα που με απασχόλησε πάνω από χρόνο σε εργατοώρες καθώς υπήρχε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εφόσον είχε οριστεί η ημερομηνία εορτασμού των αγίων αυτών. Χρειάστηκε να αλλάξω 3 φορές τα σχέδια καθώς όλο και προέκυπταν καινούρια στοιχεία. Ήταν μια πρόκληση αλλά συγχρόνως η ωραιότερη εικόνα που έχω κάνει”.

Αντίγραφο της εικόνας
Αντίγραφο της εικόνας "Σύναξις των εν Κρήτι διαλάμψαντων Αγίων"

Ευχαριστούμε θερμά τον κο Γιώργο Χειρακάκη για την τιμή που μας έκανε να μας δεχτεί και να μιλήσει στο ekriti για την τέχνη της αγιογραφίας, μα ακόμα περισσότερο τον ευχαριστούμε που συνεχίζει να μένει πιστός και να τιμά την ελληνική παράδοση μέσα από τα έργα του. 

 

 

 

Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Ξεσηκωμός για το άνοιγμα των καταστημάτων όλες τις Κυριακές

αγορά

Τον ασκό του Αιόλου φαίνεται ότι άνοιξε η σημερινή σύσκεψη της αντιπεριφέρειας Ηρακλείου για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων καθώς, με ανακοινώσεις του τόσο η Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου όσο και το Εργατικό Κέντρο, τάσσονται κατά της λειτουργίας των  καταστημάτων όλες τις Κυριακές του χρόνου.  Μάλιστα, για το θέμα έχει προγραμματιστεί και ευρεία σύσκεψη εργαζομένων και μικρών εμπόρων το Σάββατο 4 Δεκέμβρη στις 11 το πρωί, στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου

 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων

 

"Έπεσαν οι μάσκες στη σημερινή σύσκεψη

Οι διαθέσεις φάνηκαν από το πρώτο λεπτό της συζήτησης όταν ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου κος Συριγωνάκης επικαλέστηκε ως de facto τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές τη θερινή περίοδο (Απρίλη έως Οκτώβρη)  με την πρόφαση ότι μερικές περιοχές έχουν χαρακτηριστεί ως τουριστικές. Μάλιστα για να στηρίξει την άποψη του επικαλέστηκε για την πόλη του Ηρακλείου απόφαση που είχε παρθεί την περίοδο της Χούντας και χαρακτηρίζει το Ηράκλειο τουριστική ζώνη!!!

Τη σκυτάλη πήρε ο Δήμος Ηρακλείου δια στόματος κου Παττακού ο οποίος εξέφρασε “την άποψη του δημάρχου και της δημοτικής αρχής” ότι τα εμπορικά καταστήματα πρέπει να ανοίγουν «προαιρετικά» καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και το χειμώνα, δηλαδή 52 Κυριακές το χρόνο!  Κάνοντας κουρελόχαρτο την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Ηρακλείου και την μέχρι τώρα θέση του για νομοθετική κατοχύρωση της Κυριακής αργίας.

Στο ίδιο μήκος κύματος με ελάχιστες διαφοροποιήσεις κινήθηκαν και οι εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων Ηρακλείου, Χερσονήσου αλλά και της ΟΕΣΚ κάνοντας και αυτοί με τη σειρά τους κουρελόχαρτο το ομόφωνο ψήφισμα που οι ίδιοι είχαν συμφωνήσει και εκδώσει στις  10/06/2021.

Από τους εργοδοτικούς φορείς μονάχα ο εκπρόσωπος της ΟΕΒΕΝΗ εξέφρασε την πάγια θέση τους για νομοθετική κατοχύρωση της Κυριακής αργίας.

Απεναντίας βασιλικότεροι του βασιλέως και μάλιστα με περίσσιο θράσος υπέρ του καθολικού ανοίγματος τις Κυριακές τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι του ΟΛΗ και του Συνδέσμου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης. Ήταν χαρακτηριστική η τοποθέτηση του ΟΛΗ ότι “η πανδημία αποτέλεσε μια ευκαιρία, την οποία και εκμεταλλεύτηκαν” δείχνοντας μας πόσο ζυγίζουν στη ζυγαριά τους οι ανθρώπινες ζωές όταν στην άλλη πλευρά ισορροπεί το κέρδος. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο εκπρόσωπος των τουριστικών γραφείων που έριξε το φταίξιμο για το θάνατο των δυο συναδέλφων μας στα Σ/Μ στην ατομική τους ευθύνη και τα μέτρα προστασίας και όχι στα ανύπαρκτα υγειονομικά πρωτόκολλά που εφαρμόστηκαν για να γεμίζουν οι ίδιοι τα σεντούκια τους.

Και σα να μην έφταναν οι εργοδοτικοί φορείς και οι χυδαιότητες που ξεστόμισαν για να υπερασπιστούν τη λαιμαργία τους, το κερασάκι στην τούρτα ήρθε να βάλει ο πρόεδρος του ΕΚΗ με την τοποθέτηση του. Ο κ. Βοργιάς ανέφερε μεταξύ άλλων στην τοποθέτηση του να ισχύει το «προαιρετικό» της Κυριακάτικης εργασίας και για τους εργαζόμενους… δίνοντας πάσα στην πλήρη και υποχρεωτική εφαρμογή  υπό το φόβο της απόλυσης, ενώ ταυτόχρονα άρχισε και το παζάρι για τα γεωγραφικά όρια ισχύος του μέτρου εντός του Δήμου Ηρακλείου, των τουριστικών ζωνών κ.α

Σε αυτό τον ορυμαγδό παραποίησης και διαστρέβλωσης της πραγματικότητας ακούστηκαν και αρκετά γνωστά επιχειρήματα όπως «η κρουαζιέρα φέρνει λεφτά», «σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης τα μαγαζιά είναι ανοιχτά τις Κυριακές» «είναι προαιρετικό και όχι υποχρεωτικό το άνοιγμα» κ.α

Η μόνη φωνή που απέμεινε να υπερασπίζεται την αυτονόητη ανάγκη για ενιαία ημέρα ανάπαυσης της εργατικής τάξης, των αυτοαπασχολουμένων και των μικρών εμπόρων ήταν η Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου.

Συναδέλφισες και συνάδελφοι,

Ναι, η κρουαζιέρα και ο τουρισμός έφερε λεφτά στο νησί μας, αυτά τα χρήματα όμως δεν πήγαν ούτε στις τσέπες των εργαζομένων και των οικογενειών τους, ούτε στους αυτοαπασχολούμενους και τους βιοπαλαιστές μαγαζάτορες. Το αποδεικνύουν οι μισθοί πείνας και τα εκατοντάδες λουκέτα των τελευταίων χρόνων. Τα χρήματα αυτά πήγαν στις τσέπες των Τουριστικών πρακτόρων που πέταξαν για ακόμα μια χρονιά στον Καιάδα της ανεργίας χιλιάδες υπαλλήλους τουριστικών γραφείων χωρίς κανένα επίδομα, για να μη χαρακτηριστούν οι επιχειρήσεις τους εποχικές.  Πήγαν στις πολυεθνικές που αγοράζουν τα φιλέτα του κέντρου το ένα μετά το άλλο, στους ντόπιους και ξένους μεγαλοκαρχαρίες του εμπορίου και των Σ/Μ.

Δεν δίνουν δεκάρα τσακιστή για εμάς τους εργαζόμενους και τις οικογένειες μας, δεν τους ενδιαφέρει πότε και πόσο θα βλέπουμε τα παιδιά μας, πότε θα βρίσκονται τα νέα ζευγάρια που εργάζονται κυρίως στο εμπόριο. Πότε θα έχουμε ελεύθερο χρόνο για ξεκούραση, ψυχαγωγία, μόρφωση και πολιτισμό.

Επικαλούνται το συμφέρον των μικρεμπόρων αλλά στην πραγματικότητα κάνουν τους λαγούς των πολυεθνικών. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που τα μεγαθήρια του εμπορίου κατακλύζουν πλέον το κέντρο του Ηρακλείου και σε μερικά χρόνια δεν θα υπάρχει μικρό εμπορικό κατάστημα ούτε για δείγμα. Το άνοιγμα που τους κόπτει τάχα μου στις τουριστικές περιοχές, στην πράξη απλά θα διευκολύνει το άνοιγμα των μεγάλων αλυσίδων που μέχρι τώρα έμεναν κλειστές.

Συναδέλφισες και συνάδελφοι,

Η Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου όλα τα προηγούμενα χρόνια μπαίνει μπροστά, ενάντια στη μεθόδευση της Περιφέρειας Κρήτης για το άνοιγμα των καταστημάτων Κυριακές και τα έχουμε καταφέρει.

Όμως χρειάζεται αυτός ο αγώνας να μεγαλώσει, να μπουν και άλλοι συνάδελφοι στη μάχη ώστε: να μη δουλεύουμε ούτε 52 , ούτε 32, ούτε 7 , αλλά καμία Κυριακή το χρόνο!

Οι Κυριακές είναι για τις οικογένειες μας, τα παιδιά μας, την ξεκούραση μας!

 

Μέσα στην εορταστική περίοδο με νόμους που έχουν τις υπογραφές όλων των κυβερνήσεων οι εργαζόμενοι στο εμπόριο αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε ακατάπαυστα 7 ημέρες την εβδομάδα για 3 και παραπάνω συνεχόμενες εβδομάδες με ότι ωράριο θέλει η εργοδοσία. Μας θέλουν με σκυμμένο το κεφάλι, χωρίς κανένα δικαίωμα, διαθέσιμους στην εργοδοσία ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Να μην το επιτρέψουμε! Στο χέρι μας είναι αυτοί οι σχεδιασμοί να μείνουν στα χαρτιά!

Οι εμποροϋπάλληλοι δεν επιλέξαμε να εργαζόμαστε τις Κυριακές, τις αργίες, με ότι ωράριο και για όσο θέλει η εργοδοσία. Οι εργαζόμενες μητέρες δεν ζήτησαν να δουλεύουν 10ωρο για να βλέπουν τα παιδιά τους Παρασκευή όπως επικαλέστηκε ο Υπ.εργασίας αλλά παρόλα αυτά βάζει τις ίδιες εργαζόμενες να δουλεύουν 3 συνεχόμενες Κυριακές , τη μοναδική μέρα δηλαδή που υπάρχει δυνατότητα να βρεθεί ολόκληρη η οικογένεια.

Στον αγώνα για τη ζωή μας , δυναμώνουμε το σωματείο μας την οργάνωσή μας!

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να σπάσουν το φόβο, να βγουν μπροστά, αγωνιστικά, να έρθουν σε επαφή με το σωματείο μας να παλέψουμε για τη ζωή μας, τα δικαιώματα μας, για τον ελεύθερο χρόνο μας, για την ξεκούραση μας, για τις οικογένειες μας.

Απαιτούμε :

·         Να μην τολμήσει η Περιφέρεια Κρήτης να αλλάξει έστω και μια ημέρα από τις Κυριακές !

·         Νομοθετική Κατοχύρωση της Κυριακάτικής αργίας

 

 

 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου εκφράζει την κατηγορηματική άρνηση του για άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου. Ένα σημαντικό ζήτημα, που τέθηκε χθες υπό συζήτηση στην σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης.

Το ΕΚΗ έχει επανειλημμένως τονίσει την θέση του στο σοβαρό αυτό ερώτημα και επαναλαμβάνει ότι το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές εξυπηρετεί ανοιχτά τα συμφέροντα των μεγάλων πολυεθνικών εταιριών, ενώ οδηγεί σε βέβαιη καταστροφή τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το πρόβλημα των καταναλωτών στη χώρα μας δεν είναι η έλλειψη χρόνου αλλά οι άδειες τσέπες. Αυτό που σήμερα λείπει από την κοινωνία δεν είναι οι ώρες για να ψωνίσουμε, αλλά τα χρήματα και οι μισθοί για να ζήσουμε αξιοπρεπώς. Η πανδημία, τα μνημόνια και η φοροεισπρακτική πολιτική, είναι καταστροφική για τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Ηράκλειο: Παρουσιάζεται το πρόγραμμα αναμπέλωσης - Τα ποσά της οικονομικής στήριξης

Ηράκλειο: Εγκλωβίστηκε σε ασανσέρ και τραυματίστηκε!

Ηράκλειο: Ο θερμόαιμος κρεοπώλης... ξανά εν δράσει!

 

ESPA BANNER