Κρήτη

Λασίθι

Η 4η Φάση του Σχεδίου Πόλης για Μακρύ Γυαλό, Κουτσουρά και Ανάληψη

Ιεράπετρα - παρουσίαση

Παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 2 Αυγούστου 2021, στο αμφιθέατρο του Γυμνασίου του Κουτσουρά με πρωτοβουλία του Δήμου Ιεράπετρας και σε συνεργασία με τον Δήμο Σητείας, η 4η Φάση του Σχεδίου Πόλης που αφορά τους οικισμούς Μακρύ Γιαλού, Κουτσουρά και Ανάληψης από τον Μελετητή, κ. Παντελή Αμπαριώτη, παρουσία των Αντιδημάρχων Ιεράπετρας κ.κ. Εμμανουήλ Βρυγιωνάκη, Νεκτάριου Παπαδάκη και Γεωργίου Ασπραδάκη και του Αντιδημάρχου Σητείας, κ. Νικόλαου Μακρυνάκη. Στην παρουσίαση παρευρέθηκαν, επίσης, Δημοτικοί Σύμβουλοι από την Ιεράπετρα και τη Σητεία, Πρόεδροι Κοινοτήτων και Αγροτικών Συνεταιρισμών, ο Πρώην Δήμαρχος Σητείας, κ. Θεόδωρος Πατεράκης, φορείς, μηχανικοί που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, δημότες κ.α.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης τέθηκαν αρκετά ερωτήματα, δόθηκαν διευκρινίσεις, ενώ επισημάνθηκαν σημεία που χρήζουν επανεξέτασης.

Στη συνέχεια, ο Αντιδήμαρχος Εμμανουήλ Βρυγιωνάκης, ανέφερε τα εξής:

«Η παρουσίαση της συγκεκριμένης μελέτης ανοίγει τον δρόμο για την τελική έγκρισή της, ύστερα και από την εξέταση τυχόν ενστάσεων από τα αρμόδια όργανα.

Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες είναι αρκετά χρονοβόρες, όμως ευελπιστούμε ότι θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τις αγκυλώσεις και σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα οι προαναφερόμενοι οικισμοί θα αποκτήσουν πολεοδομικό Σχέδιο, λύνοντας έτσι χρόνια προβλήματα των δημοτών και διευκολύνοντας την ανάπτυξή τους.

Επιπλέον, ο Δήμος της Ιεράπετρας θα είναι πλέον σε θέση να μελετήσει και να υλοποιήσει νέα έργα υποδομής στους οικισμούς Μακρύ Γιαλού και Κουτσουρά, που δίχως πολεοδομικό σχέδιο τώρα δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.

Ευχαριστώ όλους όσοι συμμετείχαν στη σημερινή παρουσίαση. Θα συνεχίσουμε από κοινού με τον Δήμο Σητείας και σε συνεργασία με την Πολεοδομία, την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ιεράπετρας και τον κ. Αμπαριώτη να παρακολουθούμε τις εξελίξεις αναφορικά με το Σχέδιο Πόλης των οικισμών και να ενημερώνουμε τους πολίτες.

Όσοι πολίτες ενδιαφέρονται μπορούν να μεταβαίνουν στο Αυτοτελές Τμήμα Πολεοδομίας του Δήμου Ιεράπετρας επί της οδού Ομηρείας 8, προκειμένου να ενημερωθούν επί των Διαγραμμάτων της Πολεοδομικής Μελέτης των οικισμών Μακρύ Γιαλού-Κουτσουρά –Ανάληψης κατά τις εργάσιμες μέρες, από τις 10:00 έως τις 13:00 ή να μπαίνουν στο site του Δήμου www.ierapetra.gov.gr. Υπενθυμίζουμε ότι η υποβολή ενστάσεων έχει ήδη ξεκινήσει από την Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Άρχισαν οι εγγραφές στο Δημόσιο ΙΕΚ Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου

Λασίθι: Ηλεκτροκίνηση και στο Οροπέδιο

 

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER