Σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών εμφανίζονται και φέτος στον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού.
Απο τη μια παρουσιάζεται πράγματι, όπως αναμενόταν , αύξηση του αριθμού των επισκεπτών, απο την άλλη , τα προβλήματα που παρουσιαζόταν και τις προηγούμενες χρονιές παραμένουν.
Τα μηχανήματα ακύρωσης εισιτηρίων, που μπορούσαν να προσφέρουν πιο γρήγορη εξυπηρέτηση αλλά και τη δυνατότητα λειτουργίας του χώρου περισσότερες ώρες, - όπως άλλωστε έχει σχεδιαστεί- δυσλειτουργούν.
Απο τα 4 συνολικά, λειτουργούν μόνο τα δύο, και μάλιστα ... όχι και τόσο .... αυτόματα, καθώς χρειάζεται οι υπάλληλοι του χώρου, να παίρνουν το εισιτήριο απο τον επισκέπτη και να το ακυρώνουν οι ίδιοι στα εναπομείναντα μηχανήματα που και αυτά αρκετές φορές “κολλάνε”.
Αποτέλεσμα είναι ο συνωστισμός των επισκεπτών και φέτος στην είσοδο της Κνωσσού.
Μεγάλες και επικίνδυνες οι ελλείψεις που παραμένουν και στη πρόσβαση στο χώρο, καθώς τα πεζοδρόμια είναι μικρά, δεν υπάρχει όπως ίσως θα πρεπε μια απευθείας πρόσβαση απο τα πάρκινγκ στην είσοδο της Κνωσσού και οι πεζοί επισκέπτες αλλά και οι διερχόμενοι οδηγοί απειλούνται πάντα με σοβαρούς κινδύνους κατά τις μετακινήσεις τους.
Απο ακροατές του Ράδιο Κρήτη υπογραμμίστηκε και το πρόβλημα του μικρού αριθμού διαθέσιμων χημικών τουαλετών.
Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη, ξεναγοί και καταστηματάρχες μιλούν για αύξηση μεν του αριθμού επισκεπτών αλλά ... μείωση εσόδων.
Οι επισκέπτες , κατά τις εκτιμήσεις τους , είναι πλέον χαμηλότερης εισοδηματικής κλίμακας και δυνατοτήτων και αποφεύγουν έξοδα όπως οι ξεναγήσεις και οι αγορές απο τα γύρω καταστήματα.
Μανώλης Δερμιτζάκης