Κρήτη

Ηράκλειο

Οι μαθήτριες του 6ου Γυμνασίου το γιόρτασαν στον Καράβολα

6gimnasio4.png

Με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο γιόρτασαν μαθήτριες του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου το τελικό στάδιο των εργασιών του ευρωπαϊκού προγράμματος «Unesco Heritage Erasmus+2014-2016». Σε flash-mob που διοργανώθηκε στην περιοχή Καράβολα την Τρίτη 14 Ιουνίου για τη διάχυση του προγράμματος, οι μαθήτριες εκτέλεσαν δική τους χορογραφία, τραγούδησαν και μετέφεραν τον ενθουσιασμό τους στους παρευρισκόμενους.
Καθώς το πρόγραμμα πλησιάζει στο τέλος του και παρά το επιφορτισμένο τους πρόγραμμα λόγω των σχολικών εξετάσεων, οι μαθήτριες δε δίστασαν να αφιερώσουν αρκετό από το χρόνο τους , για να εκφράσουν με την κίνηση και τη ζωντάνια τους τον ενθουσιασμό τους για «ένα ταξίδι που αξίζει κανείς να κάνει», «μια ανεπανάληπτη εμπειρία».

6gimnasio.png

6gimnasio.png, by gpapadakis

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Unesco Heritage» αποσκοπούσε στην ευαισθητοποίηση για την αξία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς, την ανάγκη συντήρησης και αξιοποίησης της ως μέσο ενδυνάμωσης της ευρωπαϊκής ταυτότητας, ανάπτυξης πολιτισμικής συνείδησης, ευρωπαϊκού προσανατολισμού και αλληλοστήριξης διαφορετικών μεταξύ τους πολιτισμών.
Οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου είχαν την ευκαιρία αυτά τα 2 τελευταία χρόνια να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν , να συνυπάρξουν και  να αλληλεπιδράσουν με συμμετέχοντες από 6 ευρωπαϊκά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις χώρες Ρουμανία, Τουρκία, Κροατία, Ιταλία, Πορτογαλία και Τσεχία.

6gimnasio2.jpg

6gimnasio2.jpg, by gpapadakis

Τα οφέλη από τη συνεργασία αυτή ήταν πολλαπλά και άγγιξαν όχι μόνο τους άμεσα εμπλεκόμενους αλλά και τις οικογένειές τους καθώς και το ευρύτερο σχολικό περιβάλλον. Η ευκαιρία που δόθηκε για εμπειρική, ερευνητική μάθηση σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον καταγράφηκε ως πολύτιμο κίνητρο για τη δια-βίου αναζήτηση της γνώσης σε επίσημα και μη-επίσημα περιβάλλοντα αλλά και της εκτίμησης για την προσπάθεια βελτίωσης της προσφερόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία. Η συνεργατική μάθηση βασισμένη στην εκπόνηση συγκεκριμένων εργασιών φάνηκε να εντάσσει τη διαφορετικότητα μετασχηματίζοντάς τη σε συμπληρωματικό χαρακτηριστικό που αποτελεί πλεονέκτημα και όχι κώλυμα της μαθησιακής διαδικασίας.

6gimnasio3.jpg

6gimnasio3.jpg, by gpapadakis

Επιπλέον, με δική τους πρωτοβουλία  οι συμμετέχοντες επικέντρωσαν τις περισσότερες δραστηριότητες στα πλαίσια του προγράμματος, στην ανάδειξη της ελληνικής υποψηφιότητας για την ένταξη των μινωικών παλατιακών κέντρων στην Λίστα Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco. Έτσι δημιουργήθηκε παρουσίαση, διαδικτυακό παιχνίδι, φύλλα εργασίας και ηλεκτρονικό μάθημα σχετικά με τον μινωικό πολιτισμό. Τα σχετικά προϊόντα είναι διαθέσιμα για ελεύθερη εκμετάλλευση στην ιστοσελίδα www.6ogy HYPERLINK "http://www.6ogymnasio.gr/"m HYPERLINK "http://www.6ogymnasio.gr/"nasio.gr  στο πεδίο «Ευρωπαϊκά Προγράμματα».

Κρήτη

Κρήτη: Κινδύνευσαν να πνιγούν - Κινητοποίηση από το λιμενικό για κολυμβητές

Λιμενικό

Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Αγίας Γαλήνης, μεσημβρινές ώρες σήμερα, για την ύπαρξη δύο κολυμβητών σε δυσχερή θέση δηλ κίνδύνευαν να πνιγούν, ηλικίας 25 και 26 ετών, στη θαλάσσια περιοχή παραλίας «ΦΩΤΕΙΝΑΡΙ» Πλακιά Δ. Αγίου Βασιλείου .

Άμεσα στην περιοχή έσπευσε περιπολικό όχημα και το Ε/Π-Α/Κ σκάφος «ΘΕΟΛΟΓΟΣ» Σ.Ρ. 109, το οποίο εντόπισε τους δύο κολυμβητές και περισυνέλεξε σώο τον 26χρονο μεταφέροντας τον στο Α/Κ καταφύγιο Πλακιά, ενώ ο 25χρονος βγήκε στην ακτή με ίδιες δυνάμεις.

Οι κολυμβητές δήλωσαν καλά στην υγεία τους, χωρίς να επιθυμούν την διακομιδή τους σε νοσηλευτικό ίδρυμα.

Διαβάστε επίσης:

Κρήτη: Περιπέτεια στη θάλασσα για ένα 6χρονο παιδάκι

Κρήτη: Θρήνος για τον Γιώργο...