Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Κώδωνας κινδύνου και πάλι για το Φράγμα Αποσελέμη

Image
 Κώδωνας κινδύνου και πάλι για το Φράγμα Αποσελέμη
 clock 13:46 | 04/06/2014
writer icon newsroom ekriti.gr

Τον κώδωνα του κινδύνου για νέα καθυστέρηση στην κατασκευή και ολοκλήρωση του φράγματος του Αποσελέμη έκρουσε ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης , καθώς ,όπως είπε στο Ράδιο Κρήτη, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη συνέχιση συγκεκριμένων παρεμβάσεων και το Ταμείο Συνοχής ζητά να βρούμε το ποσό των 22 εκ ευρώ από εθνικούς πόρους για να τις ολοκληρώσουμε, πράγμα αδύνατο υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ Δοξαστάκης στην εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη, τα ζητήματα που είναι ανοικτά ως προς το φράγμα είναι δύο. Αφενός το ότι εκτελούνταν ως έργο από την ΕΥΔΕ Φράγμα Αποσελέμη (υπηρεσία του υπουργείου υποδομών) και τώρα πέρασε στην αρμοδιότητα του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης και δεν έχει εγγραφεί σε νέα ΣΑΕ. Κι αφετέρου ότι θα έπρεπε σε συγκεκριμένο χρόνο να έχει ολοκληρωθεί η έμφραξη του ταμιευτήρα του πράγμα που εγείρει ενστάσεις  από τη μεριά του Ταμείου Συνοχής .Το Ταμείο  λόγω της συγκεκριμένης εξέλιξης ζητά τα 22 εκ ευρώ που απαιτούνται για την ολοκλήρωση  αγωγών, διυλιστηρίων και έμφραξης  να εξευρεθούν από εθνικούς πόρους.

Ο δήμαρχος Χερσονήσου εκτιμά πως εάν δεν πείσουμε ΕΕ και Ταμείο Συνοχής πως ότι έγινε έγινε σωστά, θα πρέπει στο τέλος να αναζητήσουμε τα 22 εκ ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και δυστυχώς τόσα χρήματα σε ορίζοντα 1-1,5 χρόνου ,που απομένει για την ολοκλήρωση του φράγματος , δεν βρίσκονται εύκολα.

Η μόνη δυνατότητα που δίδεται, εκτιμά ο ίδιος , είναι από το επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης από όπου προσπαθούμε να λάβουμε προκαταβολή  2 δις ευρώ για να τρέξουν έργα το 2014-2015.

Όπως είπε ο κ Δοξαστάκης, αυτή τη στιγμή ο εργολάβος έχει διακόψει τις εργασίες του στο  διυλιστήριο, το οποίο δεν εξελίσσεται με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί ,λόγω του ότι δεν έχει πληρωθεί. Το μεγάλο κομμάτι που απομένει να γίνει στο σημείο αυτό είναι η προμήθεια του εξοπλισμού του διυλιστηρίου που είναι ακριβός και φθάνει τα 10-12 εκ ευρώ.

Ωστόσο έχει ολοκληρωθεί η απαλλοτρίωση στην είσοδο του τούνελ στην περιοχή των Γωνιών και εγκαθίσταται εκεί ο εργολάβος ώστε το Νοέμβριο να παραλάβει το μηχάνημα που θα διανοίξει το τούνελ. Σε αυτή την παρέμβαση όμως τα χρήματα που απαιτούνται , 47 εκ ευρώ , είναι  διασφαλισμένα από το ΕΣΠΑ.

Ο κ Δοξαστάκης σημειώνει πως τα κομμάτια του έργου που παρουσιάζουν πρόβλημα είναι το φράγμα, οι αγωγοί και το διυλιστήριο ενώ υπολογίζει σε 223 εκ ευρώ τη μέχρι σήμερα δαπάνη του ,από 180 εκ που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός του.

Οι δαπάνες κατανέμονται ως εξής:

-38,7 εκ ευρώ για το φράγμα

-82 εκ ευρώ για τους αγωγούς

-47 εκ ευρώ για τον ταμιευτήρα και τη σήραγγα του Οροπεδίου  

-10 εκ ευρώ για διάφορες άλλες εργολαβίες

-46 εκ ευρώ για τις απαλλοτριώσεις

Ο δήμαρχος Χερσονήσου ανέφερε πως το έργο ,εφόσον υπάρξει η απολήψιμη ποσότητα των 24 εκ κυβικών μέτρων νερού που απαιτείται για να γεμίσει ο ταμιευτήρας του,  θα είναι αποτελεσματικό όμως πρέπει να μην σημειώσει κι άλλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του.

Να πούμε τέλος πως σε συνάντηση που είχε πρόσφατα ο κ Δοξαστάκης με τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης έθεσε υπόψη του προσχέδιο ολοκληρωμένου προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης-χωροταξικής και περιβαλλοντικής- για την ευρύτερη περιοχή ώστε να προχωρήσουν συγκεκριμένα έργα .

Ε.Β

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis