Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Καφές και σουβλάκι οι "βασιλιάδες" του επιχειρείν στο Ηράκλειο

γύρος
 clock 14:30 | 22/03/2017
writer icon newsroom ekriti.gr

Σαν τα … μανιτάρια «ξεφυτρώνουν» και στο Ηράκλειο οι επιχειρήσεις καφέ κι έτοιμου φαγητού για το δρόμο! Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΕΒΕΗ, πέρυσι άνοιξαν 286 νέες επιχειρήσεις στον συγκεκριμένο κλάδο ενώ από αυτές έκλεισαν οι 14! Είναι χαρακτηριστικό, πάντως, ότι παρά την κρίση, πάνω από 6,5 δισ. ξόδεψαν οι Έλληνες για ... delivery!
Αν και βιώνουμε μία πρωτόγνωρη, για τα ελληνικά δεδομένα, ύφεση, εντούτοις σαν τα … «μανιτάρια» ξεφυτρώνουν τα καταστήματα μαζικής εστίασης εκεί όπου τα εμπορικά βάζουν «λουκέτο». Ακόμη και στους πιο εμπορικούς δρόμους του Ηρακλείου το φαινόμενο λαμβάνει διαστάσεις.
Δρόμοι όπως η Έβανς, η λεωφόρος Ικάρου, η οδός Κυρίλλου Λουκάρεως και η λεωφόρος Χρυσοστόμου, το τελευταίο διάστημα, έχουν γεμίσει με μικρές καφετέριες και ταχυφαγεία…
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ηρακλείου, κατά τη διάρκεια του 2016, είχαμε 286 νέες εγγραφές επιχειρήσεων, στον τομέα της μαζικής εστίασης, από τις οποίες οι 14 έχουν κλείσει.
Ενώ συνολικά την περσινή χρονιά, οι διαγραφές ανήλθαν σε 273!
Με βάση την ετήσια έρευνα καταναλωτών του Ινστιτούτου, αναδεικνύονται  οι πιο σημαντικές και βαθιές αλλαγές στην καθημερινότητα του Έλληνα καταναλωτή, και καταγράφονται οι αντιλήψεις του σε σημαντικά θέματα, γύρω από τις αγορές τροφίμων, όπως οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων.
Συγκεκριμένα, αν και τα κύρια γεύματα που μαγειρεύονται στο σπίτι αποτελούν την κυρίαρχη τάση, σε σχέση με τα συμπληρωματικά γεύματα εμφανίζονται νέες τάσεις.
Φαίνεται δηλαδή ότι, σε ακολουθία και των διεθνών εξελίξεων, η αγορά έτοιμου γεύματος από τα σουπερμάρκετ κερδίζει έδαφος και ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες επιλογές έτοιμου φαγητού των καταστημάτων μαζικής εστίασης.
Άλλωστε, γενικά η εστίαση παρά τη σημαντική της μείωση τα χρόνια της οικονομικής ύφεσης κατά 40% εξακολουθεί να αποτελεί μία σημαντική αγορά με το μέσο νοικοκυριό να ξοδεύει περίπου 125 ευρώ σε αυτές τις αγορές, δηλαδή περίπου 1,500 ευρώ, ετησίως, και άρα ξεπερνά συνολικά τα 6,5 δισ. ευρώ!
Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αγοράς αποτελεί το έτοιμο φαγητό και το φαγητό για τον δρόμο!
 Μάλιστα, η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει σε πολύ υψηλά ποσοστά τις έξι αυτές συγκεκριμένες κατηγορίες φαγητού.
Με βάση πάντα τα στοιχεία, έτοιμο καφέ αγοράζει το 87% των καταναλωτών, γλυκά και σνακ το 85%, τυρόπιτα-κρουασάν το 85%, κρύο γεύμα όπως η σαλάτα, σάντουιτς το 70%, έτοιμο μαγειρευτό φαγητό το 63% και έτοιμο κατεψυγμένο γεύμα το 51%.
Τα κύρια σημεία πώλησης είναι οι φούρνοι, τα εστιατόρια, οι καφετέριες και τα καταστήματα delivery.
Επίσης, χαρακτηριστικό παράδειγμα της στρατηγικής διείσδυσης στην αγορά του food-to-go είναι η ανάπτυξη του bake-off εντός των σουπερμάρκετ, ύστερα βέβαια και από την αλλαγή της νομοθεσίας και την απλοποίηση της σχετικής αδειοδότησης. Μία επένδυση η οποία στοχεύει πέρα από την σημαντική αγορά του ψωμιού και στην αγορά των έτοιμων αρτοσκευασμάτων.
Η  μεγαλύτερη διείσδυση καταγράφεται στα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα με το 41% των καταναλωτών να δηλώνει ότι τα αγοράζει από το σούπερ μάρκετ.

Ελένη Μπουρμά
 
 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis