Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο: Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το Ενετικό Λιμάνι

Ενετικό Λιμάνι

Κοινοβουλευτική παρέμβαση με θέμα την Εξαίρεση του Ενετικού Λιμένα Ηρακλείου από τη δικαιοδοσία των επενδυτών, πραγματοποίησαν οι βουλευτές Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης και Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας σχετική ερώτηση προς τους Υπουργούς Πολιτισμού & Αθλητισμού, Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής,   με τη συνυπογραφή των Αρμόδιων Τομεαρχών Σίας Αναγνωστοπούλου, Νίκου Παππά και Νεκτάριου Σαντορινιού.

Συγκεκριμένα, - όπως τονίζετα στην ανακοίνωση: Η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα σε διαγωνισμό για τη διάθεση του 67% του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου σε ιδιώτες έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων φορέων και δημοτών και δικαίως, καθώς η επιλογή της ιδιωτικοποίησης είναι πλήρως αντίθετη με την Ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα, αλλά και τα επιστημονικά δεδομένα.

Επιπλέον, εντύπωση προκαλεί η επιμονή τόσο του ΤΑΙΠΕΔ όσο και της κυβέρνησης στην επιλογή της ιδιωτικοποίησης σε περίοδο πανδημίας, με παγκόσμια ύφεση (στα όρια του κραχ του 1929), που παρασύρει τις αποτιμήσεις όλων των επιχειρήσεων, τη στιγμή μάλιστα,  που όλες οι προβλέψεις συγκλίνουν στη μείωση των επενδύσεων λόγω ακριβώς της τεράστιας αυτής ύφεσης.

Ιδιαίτερα τα ελληνικά λιμάνια, αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα με τη μεγάλη μείωση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας και της κρουαζιέρας το τελευταίο διάστημα, ενώ πτώση παρουσιάζουν και τα στοιχεία για τη διακίνηση προϊόντων όπως επίσης και τα έσοδα από τις μη λιμενικές δραστηριότητες (χώροι στάθμευσης, ενοικίαση επαγγελματικών χώρων κλπ).

Επιπροσθέτως, μια τέτοια κίνηση θα οδηγήσει μοιραία σε αλλαγή πολλών παραμέτρων στην χρήση του χώρου, επηρεάζοντας αναπόφευκτα το δημόσιο χαρακτήρα του Ενετικού Λιμανιού της πόλης, η διαχείριση της μαρίνας του οποίου, επί της παρούσης, βρίσκεται στις δικαιοδοσίες του Ο.Λ.Η..

Να θυμίσουμε δε, ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προστάτεψε το δημόσιο ιδιοκτησιακό καθεστώς των 10 Περιφερειακών Οργανισμών Λιμένων της χώρας, έχοντας ως γνώμονα το Δημόσιο Συμφέρον και την πεποίθηση ότι τα λιμάνια της χώρας, που συνδέονται με τη ζωή των παραλιμένιων Δήμων, είναι μοχλός ανάπτυξης για την Εθνική και Τοπική Οικονομία. Σε αυτό το πλαίσιο, στον Νόμο 4597/2019 θεσμοθέτησε τη δυνατότητα υπο-παραχωρήσεων δραστηριοτήτων, σύμφωνα και με τη διεθνή και ευρωπαϊκή πρακτική. Επίσης, εξασφάλισε τη βιωσιμότητα των Οργανισμών Λιμένα μέσα από τις ρυθμίσεις για την υποχρέωση του επενδυτή καταβολής ανταποδοτικού τέλους μετά από μελέτη βιωσιμότητας χρηματοοικονομικού συμβούλου που θα προσλάμβανε ο ίδιος ο Οργανισμός και το οποίο θα μπορούσε να υπερβαίνει 5% των ακαθάριστων εσόδων. Τις ρυθμίσεις αυτές ωστόσο η παρούσα Κυβέρνηση έσπευσε να καταργήσει, θέτοντας σε κίνδυνο την οικονομική βιωσιμότητα και λειτουργία των λιμανιών της χώρας μας.

Το Ενετικό Λιμάνι αποτελεί πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά του Ηρακλείου και ως τέτοιο θα έπρεπε να προστατεύεται από οποιαδήποτε ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία του.

Μεταφέροντας και την αγωνία των Συλλόγων και Σωματείων της πόλης, την οποία εξέφρασαν σε σχετική ανακοίνωσή τους, οι βουλευτές καλούν τους αρμόδιους Υπουργούς να απαντήσουν αν η αξία του Ο.Λ.Η., αλλά και τυχόν προσφορές από υποψήφιους επενδυτές, θα επηρεαστούν από τις επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομική δραστηριότητα της χώρας και από την συρρίκνωση της τουριστικής δραστηριότητας την περίοδο που διανύουμε.

Τέλος, οι βουλευτές ζητούν να μάθουν αν οι Υπουργοί προτίθενται, αφενός, να εξαιρέσουν το Ενετικό Λιμάνι Ηρακλείου από οποιαδήποτε διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ και αφετέρου, να αφουγκραστούν το δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και φορέων της πόλης, ώστε να δημιουργηθεί φορέας διαχείρισης με σκοπό να αναλάβει την εύρυθμη λειτουργία του χώρου και των ελλιμενισμένων. Επίσης ζητούν από την Κυβέρνηση να απαντήσει αν θα θέσει σε εφαρμογή το νομοθετικό πλαίσιο της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, προχωρώντας σε υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων των Οργανισμών Λιμένων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ενεργοί Πολίτες: Να ανοίξει η συζήτηση για τον Ενετικό Λιμένα Ηρακλείου

Συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης - Τι συζητήθηκε

Κρήτη

Κρήτη: Πόσο θα πληρώνουμε για διόδια στον ΒΟΑΚ

ΒΟΑΚ Παπαναστασίου

Στον σχεδιασμό της κυβέρνησης όσον αφορά τα μεγάλα οδικά έργα της χώρας που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, αναμέσα τους και ο ΒΟΑΚ αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link

Ο κ. Καραμανλής επεσημανε ότι το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης έχει λειτουργήσει, γιατί έτσι επιδοτείται η συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων. Ανέφερε ως παράδειγμα ότι και ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, επομένως θα έχει διόδια. Τόνισε όμως ότι τα διόδια πρέπει να είναι λελογισμένα και να γίνεται χιλιομετρική χρέωση, όπως ήδη εφαρμόζεται στην Ολυμπία Οδό.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα διόδια στην Ολυμπία Οδό κυμαίνονται από 2,10 ευρώ έως 2,20 ευρώ για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και από 1,40 ευρώ έως 2.20 ευρώ. Για τα φορτηγά η τιμή είναι ακόμα υψηλότερη. Οι τιμές αυτές ισχύουν για τους υπάρχοντες σταθμούς στην εν λόγω Οδό.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε, επίσης, πως θα «απογειώσουν» τα έργα οι προτάσεις καινοτομίας. Έφερε δε το παράδειγμα της μεταφοράς του αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης στο Ηράκλειο Κρήτης και της αξιοποίησης του χώρου, ένα έργο που χαρακτήρισε ως ένα "νέο μικρό Ελληνικό".

Με το μοντέλο των προτάσεων καινοτομίας, που έχει εφαρμοστεί στην Ιταλία, όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «αντί να καθόμαστε να τσακωνόμαστε τι θα γίνει αυτή η μεγάλη ιδιοκτησία στην παραλιακή της Κρήτης, θα καλέσουμε τον ιδιωτικό τομέα και θα μας κάνει μία κοστολογημένη πρόταση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διπλό φονικό στ' Ανώγεια: Ενοχή του κατηγορούμενου χωρίς ελαφρυντικά, προτείνει ο Εισαγγελέας

Αναστάσιος Ανδρονικάκης: Ο καλύτερος πιλότος του ΝΑΤΟ είναι Κρητικός!

Κρήτη: Πήγε για ψαροντούφεκο και τον βρήκε ο θάνατος - Θλίψη για τον Χάρη