Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

"Γιατί αντιδρούμε στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι"

Image
καστέλι διαμαρτυρία
 clock 11:29 | 08/12/2015
writer icon newsroom ekriti.gr

Για τους προβληματισμούς των κατοίκων της Πεδιάδας σε σχέση με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι μιλά στο ekriti.gr ο γραμματέας της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη Διάσωση και Αειφόρο Ανάπτυξη της περιοχής, Κωστής Γιαλιαδάκης, ο οποίος χθες έθεσε τα αντίστοιχα ζητήματα και στη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών.
 
Όπως μας λέει, ο υπουργός σε αντίθεση με τους προκατόχους του, έδωσε αρκετό χρόνο να ακουστούν και οι απόψεις των διαφωνούντων με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, χωρίς πάντως και αυτή τη φορά να υπάρξουν πειστικές απαντήσεις στους προβληματισμούς αυτούς.

καστέλι διαμαρτυρία

καστέλι διαμαρτυρία, by renas

Οι πολίτες που βρέθηκαν διαμαρτυρόμενοι στο δημοτικό κατάστημα Καστελλίου εξέθεσαν στον υπουργό τα στοιχεία που δίνει και η ίδια η μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, η οποία προβλέπει επιπτώσεις (ρύπανση - θόρυβος) σε ακτίνα 25 χιλιομέτρων κατά τη διεύθυνση Βορράς- Νότος και των 18 χιλιομέτρων κατά την Ανατολή- Δύση από τη λειτουργία του αεροδρομίου. Την ίδια ώρα προβλέπονται "ταπεινώσεις" των γύρω λόφων και βουνών συνολικού όγκου τουλάχιστον 10,7 εκατομμυρίων κυβικών. «Θα αλλάξει συνολικά το τοπίο, καταστρέφεται η πρωτογενής παραγωγή» λέει στο ekriti o κ. Γιαλιαδάκης, επισημαίνοντας μάλιστα πως συνολικά πρόκειται να ξεριζωθούν τουλάχιστον 200 χιλιάδες ελαιόδεντρα, σε μία από τις πιο παραγωγικές εκτάσεις του νομού και ολόκληρης της Κρήτης.
 

κωστής γιαλιαδάκης

κωστής γιαλιαδάκης, by renas

(Ο γραμματέας της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη Διάσωση και Αειφόρο Ανάπτυξη Κωστής Γιαλιαδάκης)
 
«Μόνο από τις επιδοτήσεις για τις εκτάσεις αυτές θα χαθούν 5 με 6 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, χώρια τα έσοδα από το λάδι» αναφέρει ο ίδιος συμπληρώνοντας όμως πως το θέμα δεν είναι μόνο για τα δέντρα που θα κοπούν: «Η λειτουργία του αεροδρομίου συνεπάγεται ρύπανση όλης της περιοχής με οξείδια βαρέων μετάλλων, μόλυβδο, βενζόλιο και άλλες καρκινογόνες ουσίες που θα πέφτουν στη γη και θα καταστρέψουν τις καλλιέργειες όλης της Πεδιάδας. Κανένα αντισταθμιστικό όφελος δεν μπορεί να αναστρέψει αυτή την τεράστια καταστροφή για τον τόπο μας».
 
Πάντως απαντώντας στους κατοίκους ο κ. Σπίρτζης χθες αναφέρθηκε επανειλημμένα στην αύξηση των αντισταθμιστικών στο 2% των εσόδων από τη λειτουργία του αεροδρομίου, που θα πηγαίνουν στην τοπική κοινωνία αλλά και στις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν.
 
«Για τα ανταποδοτικά ρωτήστε τους κατοίκους των δήμων γύρω από το αεροδρόμιο των Σπάτων να σας πουν κατά πόσο τα πήραν και αν η εταιρία εκεί χρωστά τέλη, φόρους ακόμα και τον ΦΠΑ» μας λέει ο κ. Γιαλιαδάκης, ενώ για τις θέσεις εργασίας επίσης χαμηλώνει τις προσδοκίες: «Πρόκειται για θέσεις εργασίας των 400 ευρώ. Αντί να κάνουμε τα παιδιά μας υπαλλήλους του 12ωρου με μισθούς πείνας, προτιμούμε να έχουν τη δική τους γη για να καλλιεργούν και να ζουν. Κατά τ' άλλα η κυβέρνηση μιλά για παραγωγική ανασυγκρότηση, αλλά εδώ ετοιμάζονται να καταστρέψουν την πιο εύφορη περιοχή του νομού».
 
Επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων εκκρεμεί η εκδίκαση τριών ξεχωριστών προσφυγών στο ΣτΕ από τους κατοίκους και φορείς των θιγόμενων περιοχών. Σε μία από αυτές τις προσφυγές  μάλιστα, συμμετέχει και ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος που χθες παρέλαβε πανηγυρικά από τον υπουργό τα τεύχη δημοπράτησης. Η εκδίκαση των δύο εκ των τριών προσφυγών έχει οριστεί για τις 13 Φεβρουαρίου, μόλις 10 μέρες πριν από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές (23/2), timing που μόνο τυχαίο δεν πρέπει να θεωρηθεί.
 
Μάριος Διονέλλης
 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis