Κρήτη

Ηράκλειο

Ένα στολίδι της Μεσαράς ... ξαναζωντανεύει (φωτογραφίες)

κολυμβητήριο φαιστού 1

Μεγάλο πλήγμα έχει δεχθεί  τα τελευταία  χρόνια, με την εφαρμογή του Καλλικράτη στον Δήμο Φαιστού ο κολυμβητικός αθλητισμός της περιοχής αφού το κολυμβητήριο Μοιρών, ένα πραγματικό στολίδι συνεχίζει να είναι κλειστό και εγκαταλελειμμένο. Αποτέλεσμα αρκετά νέα παιδιά, μαθητές/τριες και πολίτες του δήμου να διακόψουν ξαφνικά την δραστηριότητα της κολύμβησης, χωρίς να τους παρέχεται εναλλακτική πρόταση γύρω από το συγκεκριμένο άθλημα.
 

κολυμβητήριο φαιστού 2

κολυμβητήριο φαιστού 2, by mpeka

Το κολυμβητήριο πρέπει να επαναλειτουργήσει αναφέρει χαρακτηριστικά στο ekriti.gr κάτοικος του Δήμου Φαιστού. «To παιδί μου πήγαινε τακτικά στο κολυμβητήριο όταν ήταν ανοικτό και σπαταλούσε τον χρόνο του δημιουργικά, μάθαινε κολύμβηση και αισθανόταν τα ευεργετικά  οφέλη του νερού της πισίνας, στο σώμα του. Αρκετοί νέοι μετά από το κλείσιμο άρχισαν να καπνίζουν, να πίνουν και να μην έχουν άλλη διέξοδο στην περιοχή, συμπληρώνει. 
 

κολυμβητήριο φαιστού 4

κολυμβητήριο φαιστού 4, by mpeka

«Το κολυμβητήριο Μοιρών αποτελεί ένα Ολυμπιακό έργο, το οποίο κατασκευάστηκε για να ασχοληθούν με τον αθλητισμό εκατοντάδες νέοι της περιοχής. Κι ενώ έχει συμπληρώσει μόλις 15 περίπου χρόνια ζωής αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εγκατάλειψης και είναι κλειστό» δηλώνει στο ekriti.gr η πρώην δήμαρχος του Δήμου Φαιστού, Μαρία Πετρακογιώργη.
 

κολυμβητήριο φαιστού 5

κολυμβητήριο φαιστού 5, by mpeka

«Tα προβλήματα του είναι προβλήματα ετών κατασκευαστικά, συντήρησης και ανακατασκευής του. Είναι  ένα χρήσιμο και χρηστικό εργαλείο για τον αθλητισμό στην περιοχή, και θα βοηθήσει σημαντικά τους νέους μας με την σωστή ασφάλεια και πρόβλεψη για την υγεία τους» επισημαίνει.
 

κολυμβητήριο φαιστού 6

κολυμβητήριο φαιστού 6, by mpeka

«Το διάστημα που ήμουν δήμαρχος,  από τον Ιανουάριο του 2011 μέχρι τον Αύγουστο του 2014, είχαμε φέρει στα δημοτικά συμβούλια το θέμα επαναλειτουργίας του, αλλά δεν υπήρχε η οικονομική δυνατότητα από τον δήμο. Τελικά το 2014 έγινε από το Δημοτικό Συμβούλιο , αποδοχή μελέτης και χρηματοδότηση 50.000 ευρώ της Περιφέρειας Κρήτης (ΑΔΑ: ΑΡ.14/6-04-2014) για «Επισκευή και συντήρηση κολυμβητηρίου»  Μοιρών Δ. Φαιστού. Από εκεί και μετά δεν γνωρίζω την συνέχεια, η κ. Πετρακογιώργη ολοκληρώνει.

«Το 2000 με έξοδα του δήμου, 700 εκατομμύρια δραχμές φτιάξαμε ένα εξαιρετικό κολυμβητήριο στην περιοχή, ένα πραγματικό στολίδι . Αρκετοί νέοι ευχαριστήθηκαν την λειτουργία του, αφού σπαταλούσαν αρκετό χρόνο από την καθημερινότητα τους, κάνοντας κολύμβηση. Δυστυχώς μετά τον Καλλικράτη όλα αυτά σταμάτησαν επειδή  ο Δήμος, με τις περικοπές των εσόδων που είχε υποστεί, δεν μπορούσε  να ανταποκριθεί στην ετήσια συντήρηση του , στα μηχανήματα καθαρισμού του χλωρίου και στην καθαριότητα των χώρων. Η απουσία επιχορηγήσεων  τότε  από πλευράς πολιτείας μεγέθυνε ακόμη περισσότερο το πρόβλημα, δημιουργώντας  προβλήματα στον αθλητισμό, τη συλλογικότητα, τον υγιή ανταγωνισμό και την ευγενή άμιλλα»  λέει  ο δήμαρχος Φαιστού, Γώργος Αρμουτάκης.           
 

κολυμβητήριο φαιστού 7

κολυμβητήριο φαιστού 7, by mpeka

«Τα πράγματα πλέον βρίσκονται σε καλό δρόμο» τονίζει δήμαρχος. Με την χρηματοδότηση από την Περιφέρεια, ξεκινήσαμε τις πρώτες εργασίες στα μηχανήματα προσπαθώντας να τα καθαρίσουμε αφού το χλώριο που ήταν μέσα προκάλεσε σημαντικές φθορές. Ο εργολάβος του έργου περιμένει κάποια ειδικά εξαρτήματα και ολοκληρώνει. Παράλληλα έχουμε στείλει στο Υπουργείο Αθλητισμού και στον κ. Γιώργο Βασιλειάδη συγκεκριμένα, νέα μελέτη ύψους 120.000 ευρώ για να προχωρήσουμε τα έργα ανακατασκευής του, ώστε το 2018 το κολυμβητήριο να επαναλειτουργήσει».

Με τον προγραμματισμό μας και την βοήθεια των φορέων της πολιτείας, αυτό το στολίδι του αθλητισμού θα ανθίσει και πάλι, δίνοντας ελπίδα στους νέους και στα παιδιά που αγαπούν τον αθλητισμό, το υγρό στοιχείο και τον υγιή ανταγωνισμό. Είμαστε στην τελική ευθεία, συμπληρώνει ο Δήμαρχος Φαιστού
 
Μάρα Μπέκα

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER