ΚΟΣΜΟΣ

Βρετανία: Μετεωρίτης που έπεσε σε δρόμο ίσως δώσει απαντήσεις για τα μυστικά της ζωής

Image
μετεωρίτης
 clock 18:53 | 11/03/2021
writer icon newsroom ekriti.gr

Ένας εξαιρετικά σπάνιος τύπος μετεωρίτη ήταν η πύρινη σφαίρα που φώτισε τον ουρανό της Βόρειας Ευρώπης και του Ηνωμένου Βασιλείου στις 28 Φεβρουαρίου.

Θραύσματα του διαστημικού βράχου που ανακαλύφθηκαν σε ένα δρόμο στο Cotswolds θα μπορούσαν να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με τις απαρχές του ηλιακού συστήματος και της ζωής στη Γη.

Σχεδόν 300 γραμμάρια μετεωρίτη έχουν συλλεχθεί από την περιοχή με τους επιστήμονες να δηλώνουν πως το πέτρωμα έχει δημιουργηθεί από ανθρακούχο χονδρίτη. Πρόκειται για ένα από τα πλέον πρωτόγονα και άθικτα υλικά του ηλιακού συστήματος ενώ περιέχει οργανικό υλικό και αμινοξέα, τα συστατικά της ζωής.

Σύμφωνα με το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου ανέφερε τα θραύσματα ανακτήθηκαν σε τόσο καλή κατάσταση και τόσο άμεσα μετά την πτώση του μετεωρίτη που ήταν συγκρίσιμα με δείγματα βράχων τα οποία έφεραν στη Γη  διαστημικές αποστολές – τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα ενώ από την πλευρά του, ο Richard Greenwood του The Open University έκανε λόγο για έναν «σπάνιο μετεωρίτη και ένα εντελώς μοναδικό γεγονός». Ήταν ο πρώτος επιστήμονας που ήρθε σε επαφή με τα θραύσματα.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορία του Λονδίνου έκανε ακόμα λόγο για 65.000 γνωστούς μετεωρίτες στη Γη, εκ των οποίων έχει παρατηρηθεί η πτώση των 1.206. Μόλις 51 είναι ανθρακούχοι χονδρίτες. Χιλιάδες κάτοικοι του Ηνωμένου Βασιλείου και της Β. Ευρώπης έγιναν μάρτυρες της πύρινης σφαίρας.

Ο αρχικός διαστημικός βράχος ταξίδεψε με ταχύτητα σχεδόν 14 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο πριν εισέλθει στην ατμόσφαιρα της Γης. Τελικά εντοπίστηκε σε ένα μικρό δρόμο του Winchcombe. Από την περιοχή ανακτήθηκαν και άλλα κομμάτια. Βιντεοσκοπημένο υλικό βοήθησε τους επιστήμονες να εντοπίσουν τον μετεωρίτη και να προσδιορίσουν από πού ακριβώς προήλθε.

Ο διαστημικός βράχος, υποστηρίζει το μουσείο, είναι παρόμοιος με το δείγμα που έφερε πρόσφατα στη Γη η ιαπωνική αποστολή Hayabusa2. Άλλα θραύσματα του μετεωρίτη, «μαύρες πέτρες», σωροί μικροσκοπικών πετρωμάτων ή ακόμη και σκόνη θα μπορούσαν να ανακαλυφθούν – σύμφωνα με το μουσείο.

Με πληροφορίες από CNN, lifo

Ηράκλειο: Θλίψη για τον 46χρονο πατέρα τριών παιδιών...

Κρήτη: Τον μετέφεραν μαχαιρωμένο στο νοσοκομείο!

Καββαθάς στο Ράδιο Κρήτη: Δεν είναι αρκετά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν σήμερα