Κόσμος

«Με φίλησε στο στόμα. Αηδίασα»: Σοκ στην Καθολική Εκκλησία

Καθολική Εκκλησία

Οι περίπου 200 σελίδες μαρτυριών των θυμάτων μοιάζουν με εφιάλτη. «Ο πατέρας με τράβηξε στη σκηνή του και μετά την έκλεισε», γράφει ένα από τα θύματα, το οποίο δεν κατονομάζεται στην έκθεση. «Με φίλησε στο στόμα, με τη γλώσσα του. Ήταν αηδιαστικό. Με χάιδεψε. Πάγωσα. Μου έμαθε λόγια και πράξεις που δεν ήξερα, αυνανισμός. Είπα στον εαυτό μου ότι πρέπει να τον σέβομαι, είναι ιερέας. Και οι γονείς μου τον εκτιμούσαν τόσο πολύ».

Χιλιάδες παιδιά θύματα σεξουαλικής κακοποίησης διηγούνταν τις ιστορίες τους επί δύο χρόνια στην Επιτροπή Ciase, η οποία εκτιμά ότι μεταξύ 1950 και 2020, περίπου 330.000 παιδιά σε όλη τη χώρα υπήρξαν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης στην εκκλησία. Σε 216.000 περιπτώσεις οι δράστες ήταν κληρικοί, σε χιλιάδες άλλες περιπτώσεις ήταν λαϊκοί, μέλη της Εκκλησίας. Στην έκθεση των 2000 σελίδων, η επιτροπή κάνει 45 προτάσεις για το πώς θα μπορούσε να αποτραπεί κάτι τέτοιο στο μέλλον.

Η Επιτροπή Ciase συστάθηκε το 2018 από τους συλλογικούς φορείς της Γαλλικής Καθολικής Εκκλησίας. «Αγωνιζόμαστε ενεργά εναντίον της σεξουαλικής κακοποίησης στις εκκλησίες μας από το 2000, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό», δηλώνει ο Ολιβιέ Λεμπόρν, Eπίσκοπος Βορείου Αράς και αντιπρόεδρος  της συνόδου των Επισκόπων CEF.

Μια πλήρως ανεξάρτητη επιτροπή

Είναι σημαντικό ότι η επιτροπή, σε αντίθεση με άλλες χώρες όπως η Γερμανία, είναι εντελώς ανεξάρτητη από την εκκλησία. «Μας βάραινε εμάς τους Καθολικούς ότι η μελλοντική μας αξιοπιστία εξαρτάται από την αυτονομία αυτού του έργου», πρόσθεσε ο Λεμπόρν.

Το γεγονός ότι η επιτροπή ήταν εντελώς ανεξάρτητη επιβεβαιώνεται και από τον δικηγόρο Ζαν Μαρί Μπουργκουμπούρου, πρόεδρο της κρατικής Επιτροπής για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και μέλος της επιτροπής Ciase. Στα 22 μέλη περιλαμβάνονται επίσης κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι, ιστορικοί και ανθρωπολόγοι. Εκπρόσωποι της Εκκλησίας δεν ήταν παρόντες, ώστε να προστατέψουν οποιαδήποτε συμφέροντα. Επίσης δεν συμπεριελήφθησαν θύματα κακοποίησης. Το αν κάποιος ήταν Καθολικός ή όχι δεν είχε σημασία. Εκτός αυτού ο διαχωρισμός κράτους και εκκλησίας είναι δεδομένος στη Γαλλία.

Η έκθεση κάνει λόγο για ένα «συστημικό» πρόβλημα. Για πολύν καιρό, τα θύματα κακοποίησης αντιμετωπίζονταν με πλήρη αδιαφορία ή ακόμη και σκληρότητα. Πολλά πράγματα είχαν συγκαλυφθεί και διαψευστεί. Μόνο από το 2000 και πιθανότατα από το 2016 έχουν ληφθεί μέτρα για την πρόληψη ή την αντιμετώπιση τέτοιων επιθέσεων, ωστόσο ανεπαρκώς.

Αποκέντρωση της εκκλησίας και μεταρρύθμιση του εκκλησιαστικού δικαίου

Οι ειδικοί της επιτροπής επικρίνουν την έντονα συγκεντρωτική δομή εξουσίας της Καθολικής Εκκλησίας. Οι ιερείς βρίσκονται σχεδόν στο απυρόβλητο και έτσι μπαίνουν στον πειρασμό να κάνουν κατάχρηση αυτής της εξουσίας.

Θα πρέπει να υπάρξουν μεταρρυθμίσεις σχετικά με την εκπαίδευση των κληρικών, να γίνει περισσότερη συζήτηση για τα σκάνδαλα κακοποίησης, αλλά και οι υποψήφιοι ιερείς θα έπρεπε επίσης να ελέγχονται ψυχολογικά, σύμφωνα με την έκθεση. Επιπλέον, θα πρέπει να καταργηθεί η αγαμία των ιερέων και να μεταρρυθμιστεί το εκκλησιαστικό δίκαιο.  Ακόμη το απόρρητο της εξομολόγησης δεν πρέπει να ισχύει, όταν κάποιος ομολογεί σεξουαλική κακοποίηση.

Οι περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης θα πρέπει να ερευνώνται λεπτομερώς και τα θύματα θα πρέπει να αποζημιώνονται, χρησιμοποιώντας τους πόρους της εκκλησίας και των δραστών. Από τους δράστες, οι οποίοι υπολογίζονται σε περίπου 3.000, πολύ λίγοι είναι ακόμα ζωντανοί.

Ο δικηγόρος Μπουργκουμπούρου, ο ίδιος πιστός καθολικός, είναι ωστόσο πεπεισμένος ότι η Εκκλησία μακροπρόθεσμα θα λάβει τα κατάλληλα μέτρα. Μπορεί όχι από τη μια ημέρα στην άλλη, αλλά θα γίνει κάποτε, πιστεύει. 

Πηγή: Deutsche Welle

 

Διαβάστε επίσης:

Αϊτή: Ένοπλοι απήγαγαν 17 Αμερικανούς, μεταξύ τους και παιδιά

Επέστρεψε στη Γη το ρωσικό Soyuz: Η πρώτη ταινία στο διάστημα είναι γεγονός

 

Κόσμος

Ιπτάμενα ταξί στους Ολυμπιακούς Αγώνες στη Γαλλία

ιπτάμενα ταξί

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 θα γίνουν στο Παρίσι και η γαλλική κυβέρνηση αναζητά τρόπους ώστε να περιοριστεί το αναμενόμενο κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα υπάρχει στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας. Το Παρίσι όπως οι περισσότερες μεγαλουπόλεις αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την κίνηση στους δρόμους και δεδομένης της παρουσίας εκατομμυρίων επισκεπτών στην πόλη τις ημέρες των αγώνων θεωρείται βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν συνθήκες ασφυξίας στο οδικό δίκτυο της γαλλικής πρωτεύουσας.

Η γαλλική κυβέρνηση και οι Αρχές του Παρισιού αναζητούν τρόπους ανακούφισης της κυκλοφοριακής συμφόρησης και σκέφτονται σοβαρά τη χρήση ιπτάμενων ταξί για τη μετακίνηση τουριστών και κατοίκων στην πόλη στη διάρκεια των αγώνων. Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνιση τους πολλά πρωτότυπα οχήματα μεταφοράς επιβατών τα περισσότερα εκ των οποίων είναι της κατηγορίας eVTOL.

Πρόκειται για αυτόνομα ή επανδρωμένα με πιλότο ηλεκτροκίνητα οχήματα κάθετης απογείωσης/προσγείωσης ιδανικά για χρήση σε αστικά περιβάλλοντα. Κατά μέσο όρο τα οχήματα αυτά μπορούν να μεταφέρουν 4-5 επιβάτες ενώ τα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται έχουν μεγάλη αυτονομία και μπορούν να πραγματοποιήσουν πτήσεις σε αποστάσεις μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων. Αυτό στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει ότι μπορεί κάποιος που θέλει να παρακολουθήσει τους αγώνες στο Παρίσι να επιλέξει να μείνει σε κάποιο προάστιο της πόλης και να μετακινείται στο κέντρο της ή όπου αλλού θέλει με ιπτάμενα ταξί εύκολα και γρήγορα.

Για τον σκοπό αυτό θα οργανωθούν δοκιμές στο αεροδρόμιο Pontoise που βρίσκεται στην περιοχή Cormeilles-en-Vexin, ένα προάστιο του Παρισιού σε απόσταση 63 χλμ. από τη γαλλική πρωτεύουσα. «Το Pontoise είναι ιδανικό για να αποτελέσει την πλατφόρμα των δοκιμών για ένα νέο τρόπο εναέριας μετακίνησης. Οι δοκιμές αυτές θα αφορούν μια ευρύτερη προοπτική χρήσης καινοτόμων και φιλικών στο περιβάλλον εναέριων μέσων μεταφοράς και μάλιστα σε χαμηλά ύψη κάτω των 300 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους που αποτελεί μια επιλογή πτήσεων που δεν έχει διερευνηθεί μέχρι σήμερα» αναφέρει ο Ογκάστιν ντε Ρομανέτ, διευθύνων σύμβουλος της Aéroports de Paris, του οργανισμού που διαχειρίζεται τα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια του Παρισιού.

Όπως έγινε γνωστό στις δοκιμές που θα γίνουν θα λάβουν μέρος περίπου 30 εταιρείες που κατασκευάζουν ιπτάμενα οχήματα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ταξί στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Αν το σχέδιο τελικά προχωρήσει θα πρέπει να δημιουργηθούν στο Παρίσι και οι απαραίτητες υποδομές όπως οι σταθμοί επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών, τα αποκαλούμενα vertiports. Αυτό φυσικά δεν έχει νόημα να γίνει για χρήση μιας και μόνο φοράς άρα αν αποφασισθεί η χρήση των ιπτάμενων ταξί στο Παρίσι στους Ολυμπιακούς Αγώνες η πρωτεύουσα της Γαλλίας θα γίνει η πρώτη στην Ευρώπη που θα παρέχει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της αυτή την υπηρεσία.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Ηράκλειο - τροχαίο: Σοβαρά τραυματίστηκε ο 20χρονος οδηγός

Ηράκλειο - κορωνοϊός: Συρροή κρουσμάτων μετά την όπερα

Κρήτη - κορωνοϊός: "Καμπάνες" σε πελάτες που δεν φορούσαν μάσκα

ESPA BANNER