Κόσμος

Σκότωσε την πρώην σύζυγό του και αυτοκτόνησε live στο Facebook

facebook

Ένας άνδρας στην Καμπότζη σκότωσε την πρώην σύζυγό του και στη συνέχεια αυτοκτόνησε πηδώντας από μια γέφυρα, κάτι το οποίο μετέδωσε απευθείας μέσω του Facebook στην πρώτη τέτοια υπόθεση που σημειώνεται στη χώρα, ανακοίνωσε σήμερα η αστυνομία.

Το Facebook είναι ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης που προτιμούν στην Καμπότζη. Σχεδόν το ένα τρίτο των 15,8 εκατομμυρίων κατοίκων της χώρας είναι χρήστες του Facebook, με τον ιστότοπο να αποτελεί βασική πηγή ενημέρωσης για πολλούς, κυρίως τους νέους.

Ο Ρα Τσάι Ρατ, 21 ετών, σκότωσε την πρώην σύζυγό του σε ένα σχολείο στην επαρχία Κάνταλ χθες Πέμπτη και στη συνέχεια πήγε στη γέφυρα Τσουμπάσα που βρίσκεται εκεί κοντά και πήδηξε στον ποταμό Μεκόνγκ. Μόνο η αυτοκτονία μεταδόθηκε απευθείας στο Facebook, επεσήμανε η αστυνομία.
«Δεν έχει ξανασυμβεί. Είναι η πρώτη τέτοια υπόθεση», δήλωσε ο Κερτ Τσάνταριντ, εκπρόσωπος της αστυνομίας, αναφερόμενος στην απευθείας μετάδοση της αυτοκτονίας.

Το Reuters κατάφερε να έχει πρόσβαση στο βίντεο της αυτοκτονίας σήμερα στο Facebook. Προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαρο αν κάποιος χρήστης του ιστότοπου κατήγγειλε το περιεχόμενο του βίντεο ή ζήτησε να κατέβει.

Εκπρόσωπος του Facebook στη Σιγκαπούρη επεσήμανε ότι η εταιρεία δεν είναι ακόμη σε θέση να σχολιάσει την υπόθεση.

Κόσμος

Έκκληση για άνοιγμα σχολείων απευθύνει η παγκόσμια σύνοδος κορυφής

κορωνοϊός σχολείο μαθητές παιδιά

   

Έπειτα από ενός λεπτού σιγή για τον καθηγητή Πατί που δολοφονήθηκε στη Γαλλία, η γενική διευθύντρια της Unesco Οντρέ Αζουλέ κάλεσε σήμερα τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να «ξανανοίξουν τα σχολεία» πολλά από τα οποία χρειάστηκε να κλείσουν λόγω της πανδημίας της Covid-19.

Κατά την έναρξη μιας παγκόσμιας συνόδου κορυφής για την Εκπαίδευση στην οποία συμμετέχουν περίπου δώδεκα αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων, εξήντα υπουργοί και προσωπικότητες όπως η Αμερικανίδα ηθοποιός Αντζελίνα Τζολί, η Αζουλέ απέτισε «φόρο τιμής» στον Σαμιέλ Πατί, έναν καθηγητή Ιστορίας «που δολοφονήθηκε λόγω της διδασκαλίας του», την Παρασκευή κοντά στο Παρίσι.

Η σύνοδος, που πραγματοποιείται διαδικτυακά, χαιρέτισε «όλους τους εκπαιδευτικούς στον κόσμο που διακινδυνεύουν για να εκπαιδεύσουν τα παιδιά και τους νέους μας».

Η Αζουλέ προειδοποίησε για το ενδεχόμενο αύξησης του «κινδύνου σχολικής αποσύνδεσης των πιο ευάλωτων μαθητών», λόγω των μέτρων περιορισμού που συνδέονται με την Covid-19.

Αυτή την ώρα «περισσότεροι από 600 εκατομμύρια μαθητές, δηλ. το ένα τρίτο του παγκόσμιου σχολικού πληθυσμού, βλέπουν τα σχολεία τους να είναι κλειστά».

Σύμφωνα με την Unesco, η επιδημία επιδεινώνει προϋπάρχουσες ανισότητες και «24 εκατομμύρια παιδιά μπορεί να μην ξαναπάρουν ποτέ τον δρόμο για το σχολείο».

Μιλώντας στην ίδια σύνοδο, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, επανέλαβε την πρόσφατη προειδοποίησή του να αποφευχθεί μια «γενεαλογική καταστροφή», καθώς «η πρόοδος που έχει επιτευχθεί για τις νέες γυναίκες και τα νεαρά κορίτσια (στον τομέα της εκπαίδευσης) απειλούνται».

«Είναι επιτακτική ανάγκη να ανοίξουν και να ξανανοίξουν τα σχολεία, διασφαλίζοντας ότι θα έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα», είπε η Αζουλέ.

Εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη δημιουργία «υβριδικών μοντέλων που συνδυάζουν τη μάθηση στο σχολείο και εξ αποστάσεως» που πρέπει να εξακολουθήσουν να αναπτύσσονται και να «καταστούν προσβάσιμα σε όλους τους πληθυσμούς».

Η διευθύντρια της Unesco κάλεσε σε μια «παγκόσμια κινητοποίηση στο ανώτατο επίπεδο», επειδή η εκπαίδευση «πρέπει να παραμείνει στο κέντρο των προτεραιοτήτων».

«Πρέπει να επενδύσουμε ώστε κανένας άνθρωπος να μην μείνει στην άκρη, ώστε όλοι να λαμβάνουν εκπαίδευση, ώστε τα σχολεία να είναι ασφαλή και πρέπει να επενδύσουμε στη συνδεσιμότητα», είπε ο Γκουτέρες.

Όπως και άλλοι στις παρεμβάσεις τους, η Αζουλέ κάλεσε τις κυβερνήσεις να επενδύσουν μαζικά στα εκπαιδευτικά συστήματά τους και τις χώρες δωρητές να αυξήσουν τη διεθνή βοήθεια στην εκπαίδευση.

Η Διακήρυξη που υπογράφουν οι συμμετέχοντες σε αυτή τη σύνοδο προσδιορίζει στα 200 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως τους πόρους που λείπουν για τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών συστημάτων ιδιαίτερα εκείνων με αδυναμίες ή με πολύ μικρά έσοδα.

Συγκεκριμένα, στο κείμενο οι χώρες δεσμεύονται να διαθέσουν «τουλάχιστον το 4, έως το 6% του ΑΕΠ τους ή το 15% έως το 20% των δημοσίων δαπανών τους στην εκπαίδευση».

«Αυτή η επένδυση δεν είναι θυσία ούτε κόστος», είπε η Αζουλέ, προειδοποιώντας πως «αν δεν το κάνουμε τώρα, το μέλλον θα είναι θλιβερό».