ΚΟΣΜΟΣ

Αστεροειδής με καταγωγή από τη Σελήνη ακολουθεί τη Γη!

Image
αστεροειδής
 clock 19:41 | 12/11/2021
writer icon newsroom ekriti.gr

Έχει σεληνιακές ρίζες και ακολουθεί τη Γη σαν δορυφόρος.  O αστεροειδής με το χαβανέζικο όνομα «Kamo'oalewa» αποτελεί έναν μικρό ημι-δορυφόρο του πλανήτη μας και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αστρονόμων, πιθανόν είναι ένα αρχαίο θραύσμα της Σελήνης.

Εάν επαληθευτούν οι θεωρίες των ειδικών , αυτό σημαίνει πως ο βράχος αυτός αποκολλήθηκε από τη Σελήνη. Πώς όμως;

Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι αποκολλήθηκε από τη Σελήνη μετά από πρόσκρουση άλλου σώματος.

Όπως αναφέρει το CNN, o αστεροειδής αυτός έχει εξάψει το ενδιαφέρον των ειδικών καθώς, μέχρι στιγμής, δεν έχουν βρεθεί άλλοι αστεροειδείς με σεληνιακή καταγωγή.

Ο «Kamo'oalewa» ανήκει στην κατηγορία των αστεροειδών, που ενώ βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο, παραμένουν σε σχετικά κοντινή απόσταση με τη Γη.

Την πρώτη φορά που τον εντόπισαν οι αστρονόμοι ήταν το 2016

Πριν από έξι χρόνια, τον ανακάλυψαν για πρώτη φορά οι αστρονόμοι με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου PanSTARRS της Χαβάης.

Από τότε λίγα πράγματα έχουν γίνει γνωστά για την σύνθεσή του.

Οι αστρονόμοι εκτιμούν ότι ο αστεροειδής έχει διάμετρο 50 έως 65 μέτρα και πλησιάζει τη Γη σε απόσταση έως περίπου 14,4 εκατομμυρίων χιλιομέτρων.

Λόγω της τροχιάς του, μπορεί να παρατηρηθεί από τον πλανήτη μας μόνο για λίγες εβδομάδες κάθε Απρίλιο και μόνο από κάποιο μεγάλο τηλεσκόπιο, καθώς είναι περίπου τέσσερα εκατομμύρια φορές πιο αχνός από το αχνότερο άστρο που το ανθρώπινο μάτι μπορεί να δει στο σκοτεινό ουρανό.

Οι αστρονόμοι, με επικεφαλής τον Μπεν Σάκλεϊ του Πανεπιστημίου της Αριζόνα, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications Earth & Environment», ανέλυσαν το φως που αντανακλά ο Kamo'oalewa και συμπέραναν ότι αποτελεί μια χημική σύνθεση παρόμοια με εκείνη των πετρωμάτων της Σελήνης, τα οποία είχαν φέρει στη Γη οι αποστολές «Απόλλων» της NASA.

Ειδήσεις σήμερα:

Διασύνδεση Ηράκλειο - Αττική: Ξεκινά η πόντιση του καλωδίου

Αχιλλέας Γραβάνης στο Ράδιο Κρήτη: Κάθε χρόνο θα κάνουμε το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού

Ηράκλειο: Άγνωστος πυροβόλησε αυτοκίνητα εν κινήσει!