Απόψε η πανσέληνος του Οκτωβρίου: Γιατί την αποκαλούν ''μαύρη''

panselhnos-trith-dekatreis-780x439.jpg

Το βράδυ της Κυριακής (13.10.2019) θα είναι ορατή η πανσέληνος του Οκτωβρίου 2019, που χαρακτηρίζεται ως "μαύρη" πανσέληνος.

Η συγκεκριμένη πανσέληνος θα πραγματοποιηθεί από την 20η μοίρα του ζωδίου του Κριού, πράγμα που -όπως επισημαίνουν οι αστρολόγοι- την καθιστά ένα από τα πιο «δύσκολα» φεγγάρια της χρονιάς και για τον λόγο αυτό χαρακτηρίζεται και «μαύρη πανσέληνος«.

Το φεγγάρι αυτό έρχεται για να φέρει εξελίξεις, αποκαλύψεις, δοκιμασίες και σημάδια ότι κάποιες καταστάσεις μπορούν να έχουν φτάσει σε τέλμα. Η Πανσέληνος αυτή, λοιπόν, αναμένεται να δοκιμάσει την ψυχολογία όλων μας, κυρίως όμως για όσους ανήκουν στα παρακάτω ζώδια: Κριός, Καρκίνος, Ζυγός, Αιγόκερως.

Δείτε ακόμα: Πανσέληνος Οκτωβρίου: Ένα από τα πιο "δύσκολα" φεγγάρια της χρονιάς​

Πότε πέφτουν οι υπόλοιπες πανσέληνοι του έτους
Οι δύο πανσέληνοι που απομένουν έως το τέλος του 2019 πέφτουν τις εξής ημερομηνίες:
Νοέμβριος: 12/11
Δεκέμβριος: 12/12

Πανσέληνος: Το φαινόμενο
Πανσέληνος ονομάζεται η σεληνιακή φάση κατά την οποία ολόκληρο το -στραμμένο προς την Γη- ημισφαίριο της φαίνεται ως ένας πλήρης φωτεινός κυκλικός δίσκος. Στη φάση της Πανσελήνου, η Σελήνη διέρχεται κατά το μεσονύκτιο από τον μεσημβρινό του τόπου που παρατηρείται, δηλαδή 12 ώρες ακριβώς μετά τη διάβαση του Ήλιου από τον ίδιο μεσημβρινό. Συνεπώς την ώρα που ανατέλλει η Πανσέληνος δύει ο Ήλιος. Αυτό αποδεικνύει πως η Σελήνη στη φάση αυτή βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά της Γης απ’ ό,τι ο Ήλιος, και όταν τα τρία αυτά σώματα βρίσκονται πάνω στην ίδια ευθεία γραμμή, ή μάλλον όσο πλησιέστερα στη γραμμή αυτή είναι δυνατό.
Στην αστρονομική «γλώσσα» λέμε ότι ο Ήλιος και η Σελήνη βρίσκονται σε συζυγία και πιο συγκεκριμένα σε αντίθεση. Σε αυτή τη χρονική στιγμή, όπως φαίνεται από τους παρατηρητές πάνω στη Γη, το ημισφαίριο του φεγγαριού που βλέπει τη Γη φωτίζεται πλήρως από τον Ήλιο και εμφανίζεται στρογγυλό. Κατά τη φάση της πανσελήνου, η σκοτεινή πλευρά της Σελήνης, που δεν είναι ποτέ ορατή από τη Γη, είναι τελείως σκοτεινή (έχει νύχτα).

Κίνα: Ανακαλύφθηκε πανάρχαιο πτηνό με τεράστια ουρά προσέλκυσης συντρόφου

Σε μια περιοχή της βορειοανατολικής Κίνας έχει διαπιστωθεί ότι για ένα χρονικό διάστημα 13 εκατ. ετών που ξεκίνησε πριν από 133 εκατ. έτη δημιουργήθηκε ένα μεγάλο οικοσύστημα στο οποίο ζούσαν δεινόσαυροι που διέθεταν φτέρωμα, κάποια από τα πρώτα είδη πτηνών που έκαναν την εμφάνιση τους στον πλανήτη, ορισμένα θηλαστικά, έντομα καθώς και ορισμένα από τα πρώτα ανθοφόρα φυτά στη Γη.

Το οικοσύστημα έλαβε την ονομασία Jehol Biota και η επιστημονική κοινότητα το χαρακτηρίζει ως το «Τζουράσικ Παρκ της Κίνας». Όπως είναι ευνόητο η περιοχή αποτελεί μόνιμο πεδίο έρευνας των παλαιοντολόγων. Ερευνητική ομάδα από την Κίνα και τις ΗΠΑ ανακάλυψε σε αυτή την περιοχή τα απολιθώματα ενός άγνωστου μέχρι σήμερα πτηνού με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά.

Το Yuanchuavis kompsosoura όπως ονομάστηκε το πτηνό είχε μέγεθος παρόμοιο με αυτό της γαλαζοπαπαδίτσας, ήταν δηλαδή ένα πολύ μικρό πτηνό. Διέθετε όμως μια τεράστια ουρά που αντιστοιχούσε στο 150% του μεγέθους του. Επιπλέον η ουρά αυτή είχε διαφορετικού μεγέθους και αποχρώσεων φτερά ενώ επίσης μεγάλωνε και μίκρυνε με τρόπο παρόμοιο με την ουρά του παγωνιού.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η ουρά αυτή είχε μόνο μια χρησιμότητα και πιο συγκεκριμένα να προσελκύει ταίρι για το πτηνό. Μπορεί η τεράστια ουρά να ήταν το μεγάλο όπλο του πτηνού στην προσπάθεια του να αναπαραχθεί αλλά είχε και την αρνητική του πλευρά. Διαθέτοντας αυτή την ουρά το πτηνό δεν μπορούσε να πετάξει εύκολα και αποδοτικά με αποτέλεσμα να είναι υποχρεωμένο να ζει σε πυκνές δασώδεις περιοχές και να αποφεύγει τα ανοικτά περιβάλλοντα αφού αν γινόταν στόχος δεν θα μπορούσε να πετάξει γρήγορα και ψηλά για να γλιτώσει. «Δεν έχει εντοπισθεί ξανά τέτοιος συνδυασμός φτερών στην ουρά ενός απολιθωμένου πτηνού» αναφέρει ο Τζινγκμάι Ο Κόνορ, παλαιοντολόγος του Μουσείου Field στο Σικάγο, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Έρευνα: Οι μάχες μεταξύ τυραννόσαυρων ήταν επικές