Γυναίκα

Fitness

Οι τροφές που κόβουν την όρεξη και ενισχύουν το αδυνάτισμα

Οι τροφές που κόβουν την όρεξη και ενισχύουν το αδυνάτισμα.jpg

Εντάσσοντας στη διατροφή σας τις σωστές τροφές θα είστε σε θέση να περιορίσετε την όρεξή σας και κατ΄ επέκταση να αδυνατίσετε ευκολότερα

Το μυστικό των τροφίμων που «κόβουν» την όρεξη είναι το εξής: από τη μία μεριά έχουν λίγες θερμίδες, ενώ από την άλλη προκαλούν έντονο αίσθημα κορεσμού, με αποτέλεσμα να νιώθουμε χορτάτοι. Ας μελετήσουμε λοιπόν τα τρόφιμα που μας κόβουν την όρεξη με φυσικό τρόπο.

Δημητριακά ολικής άλεσης για την αρχή και το τέλος

Για το ξεκίνημα της ημέρας, αλλά και για ένα χορταστικό αλλά ελαφρύ βραδινό μπορείτε να καταναλώνετε δημητριακά ολικής άλεσης (μαύρο ρύζι, ζυμαρικά ολικής άλεσης, πίτες, δημητριακά ολικής άλεσης πρωινού) σε συνδυασμό π.χ. με γάλα ή τυρί χαμηλό σε λιπαρά. Τα δημητριακά ολικής άλεσης αποτελούν πηγή πολύτιμων διατροφικών στοιχείων όπως είναι το φυλλικό οξύ, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ο σίδηρος. Επίσης, έχουν λίγες θερμίδες και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες με αποτέλεσμα να συμβάλλουν στο αίσθημα του κορεσμού, αλλά και στην αποφυγή της δυσκοιλιότητας.

Ιδανικά: Καλό είναι να προτιμάτε πάντα τροφές ολικής άλεσης.

American breakfast

Θεωρείται εχθρός της δίαιτας επειδή περιλαμβάνει κατά κανόνα αλλαντικά όπως μπέικον και λουκάνικα και τηγανητά αβγά. Τα τελευταία όμως – κατά προτίμηση βραστά ή ποσέ και όχι τηγανητά – φαίνεται ότι τελικά αποτελούν το μυστικό κλειδί που μπορεί να μας κρατήσει χορτάτους μέχρι το μεσημέρι και να μας αποτρέψει από το να τσιμπολογήσουμε διάφορα σνακ που θα μας γεμίσουν θερμίδες και ενοχές.

Τι τρέχει με τα αβγά λοιπόν; Οταν το πρωινό μιας δίαιτας περιλαμβάνει αβγά φαίνεται ότι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη απώλεια βάρους σε σύγκριση με τις δίαιτες που δεν έχουν αβγά στο πρωινό γεύμα.

Αυτό ήταν το συμπέρασμα αρκετών ερευνών, η πιο πρόσφατη από τις οποίες δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Nutrition Research». Η κατανάλωση αβγών στο πρωινό γεύμα φαίνεται ότι προκαλεί μεγαλύτερο κορεσμό, μικρότερες διακυμάνσεις στα επίπεδα του σακχάρου και της ινσουλίνης και μικρότερη πρόσληψη θερμίδων για το υπόλοιπο της ημέρας.

Ιδανικά: Αποφύγετε το μπέικον και τα λουκάνικα και ξεκινήστε την ημέρα σας με: 1 βραστό αβγό, 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης.

Μια χούφτα ξηροί καρποί

Αποτελούν καλή επιλογή για ενδιάμεσα σνακ γιατί θα διατηρήσουν σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και θα σας χορτάσουν αποτελεσματικά. Τα καλά λιπαρά που περιέχουν μειώνουν την πείνα σας. Επίσης, έχουν φυτικές ίνες, καθώς και βιταμίνες (π.χ. βιταμίνη Ε), ιχνοστοιχεία και φυτικές πρωτεΐνες. Για να αποφύγετε το περιττό αλάτι καλό είναι να τους προτιμάτε ανάλατους και ωμούς.

Ιδανικά: Αρκεστείτε σε μια χούφτα προκειμένου να μην προσλάβετε πολλές θερμίδες, δεδομένου ότι έχουν λιπαρά τα οποία ανήκουν στα «καλά» πολυακόρεστα μεν, αλλά δεν παύουν να παρέχουν 9 θερμίδες ανά γραμμάριο.

Απαχο κρέας

Οταν οι διαιτολόγοι θέλουν να επιταχύνουν τον ρυθμό απώλειας βάρους στο πλαίσιο μιας δίαιτας συνήθως αυξάνουν ελαφρώς την κατανάλωση πρωτεϊνών, όπως το άπαχο κρέας, τα ψάρια, η γαλοπούλα, οι γαρίδες, το κουνέλι και το κοτόπουλο. Οι πρωτεΐνες (κρέας, πουλερικά, αβγά) έχουν την ιδιότητα να επιταχύνουν ελαφρώς τον ρυθμό του μεταβολισμού.

Ιδανικά: Επιλέγετε άπαχα κρεατικά ούτως ώστε να εξασφαλίζετε την πρόσληψη πρωτεϊνών με ελάχιστο λίπος.

Φράουλες, ακτινίδια, καρπούζι

Μπορεί να μην είναι όλα εποχής, ωστόσο τα φρούτα, ιδιαίτερα εκείνα που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό καθώς και σε φυτικές ίνες όπως οι φράουλες, αποτελούν την εξαίρετη λύση για να κόψουν την όρεξή σας με ελάχιστες θερμίδες. Τα φρούτα είναι πλούσια σε αδιάλυτες και διαλυτές φυτικές ίνες, ιχνοστοιχεία, μέταλλα, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Προκαλούν κορεσμό και παράλληλα διατηρούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σταθερά μεταξύ των γευμάτων.

Συνιστάται να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής μας διατροφής.

Ιδανικά: Τα ολόκληρα φρούτα είναι προτιμότερα από τους χυμούς επειδή με το στύψιμο χάνονται οι πολύτιμες ίνες που προκαλούν τον κορεσμό του στομάχου.

Σαλάτες ανελλιπώς

Η κατανάλωση της σαλάτας πρέπει να είναι καθημερινή, αρκεί να μην το παρακάνετε με το ελαιόλαδο. Μην ξεχνάτε ότι για κάθε κουταλιά ελαιόλαδο παίρνετε 135 θερμίδες. Καλό είναι τα λαχανικά να είναι στην εποχή τους και χοντροκομμένα , ώστε να διατηρούν ανέπαφα τα θρεπτικά τους συστατικά (βιταμίνες και μέταλλα). Τα λαχανικά και τα χόρτα έχουν κυρίως αδιάλυτες φυτικές ίνες που ευνοούν την καλή λειτουργία του εντέρου, παίζουν καθοριστικό ρόλο στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα και φυσικά προκαλούν αίσθημα κορεσμού με ελάχιστες θερμίδες.

Ιδανικά: Να έχετε ποικιλία στις σαλάτες σας και να επιλέγετε λαχανικά με έντονα χρώματα (π.χ. ντομάτα, καρότα) και αρώματα (π.χ. κρεμμύδι, κουνουπίδι) που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

Όσπρια τα θαυματουργά

Τα όσπρια (τα φασόλια, οι φακές, τα ρεβίθια, η φάβα) περιέχουν τον ιδανικό συνδυασμό που προκαλεί κορεσμό: σύνθετους υδατάνθρακες βραδείας απορρόφησης και διαλυτές φυτικές ίνες. Ενα φλιτζάνι μαγειρεμένα όσπρια σας χορταίνει γρήγορα επειδή καθυστερεί τη διαδικασία της πέψης.

Ιδανικά: Μπορείτε να γαρνίρετε τις σαλάτες σας ή τα γεύματά σας με όσπρια (φασόλια, μαυρομάτικα κ.λπ.) για να ενισχύσετε το αίσθημα του κορεσμού. Και εδώ όμως πρέπει να προσέχετε την ποσότητα του λαδιού που χρησιμοποιείτε κατά το μαγείρεμα.

Κανέλα στον καφέ και όχι μόνο

Η κανέλα φαίνεται ότι συμβάλλει στη βελτίωση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, καθυστερώντας την κένωση του στομάχου με αποτέλεσμα να διαρκεί περισσότερο το αίσθημα του κορεσμού. Η καθημερινή κατανάλωση 6 γρ. κανέλας καθυστερεί την κένωση του στομάχου και συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Lund.

Φαίνεται ότι το αρωματικό καφέ μπαχαρικό έχει και άλλες ωφέλιμες ιδιότητες πέρα από το να νοστιμίζει τον καφέ και τα γλυκά. Επιπλέον, σε γαλλική έρευνα του Πανεπιστημίου Joseph Fourier, η οποία όμως διεξήχθη σε πειραματόζωα, φάνηκε ότι η κατανάλωση κανέλας συνδέεται με την αύξηση της ευαισθησίας του οργανισμού στην ινσουλίνη και με την αποφυγή της συσσώρευσης λίπους στο σώμα των πειραματόζωων με μεταβολικό σύνδρομο.

Να σημειώσουμε ότι τα πειραματόζωα διατρέφονταν με τροφές πλούσιες σε λίπος και ζάχαρη επί δώδεκα εβδομάδες, ενώ παράλληλα τους χορηγούνταν κανέλα.

Ιδανικά: Πασπαλίζετε με κανέλα γλυκά και αλμυρά πιάτα, ζεστά και κρύα ροφήματα.

 

in.gr

Γυναίκα

Σεξουαλική παρενόχληση: Τρεις συγκλονιστικές ιστορίες γυναικών

Σεξουαλική παρενόχληση

Τρεις πραγματικές ιστορίες σεξουαλικής παρενόχλησης στο εργασιακό περιβάλλον έδωσε στη δημοσιότητα η ActionAid ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Γυναίκας, στις 8 Μαρτίου, ενώ, δεδομένης της έλλειψης στατιστικών δεδομένων για τη βία και την παρενόχληση στον χώρο εργασίας, ξεκινάει άμεσα έρευνα για την αποτύπωση του φαινομένου στην Ελλάδα, έχοντας ως περίπτωση μελέτης τον επισιτιστικό και τουριστικό κλάδο.

Οι τρεις αυτές ιστορίες, όπως τονίζεται, είναι μια σταγόνα στον ωκεανό από τις χιλιάδες που συμβαίνουν καθημερινά χωρίς να φτάνει ποτέ το φως των προβολέων. Στο βίντεο, όπου για λόγους προστασίας των θυμάτων έχουν αλλαχθεί οι χώροι εργασίας, όσα ακούγονται είναι όσα έχουν πραγματικά βιώσει οι γυναίκες στην εργασίας τους:

«Ξέρεις τι μου είπε χθες; “Πω, πω πάλι ξινισμένη είσαι. Δεν σε ικανοποίησε ο άντρας σου χθες;”. Αυτό συμβαίνει για χρόνια».

«Με παρενοχλεί από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησα να δουλεύω. Με έβαλε στο γραφείο του και μου είπε: “αν δεν μου κάτσεις θα σου γ*** τη ζωή”».

«Προχθές μού λέει πάμε στην αποθήκη να βρούμε κάτι και μού επιτέθηκε. Του λέω “άφησέ με, δεν έχεις κανένα δικαίωμα να μου το κάνεις αυτό”. Και πήγα στην αστυνομία. “Με τι αποδείξεις θα κάνεις καταγγελία;” μου είπαν».

 

 

Θύματα πάνω από τις μισές εργαζόμενες γυναίκες

Σύμφωνα με το Κέντρο Ερευνών για Θέματα ισότητας, μέχρι και έξι στις δέκα εργαζόμενες (συγκεκριμένα το 66.7%) έχουν υποστεί κάποια μορφή παρενόχλησης. Τα θύματα όμως σπάνια προχωρούν σε καταγγελία, επιλέγοντας να υποφέρουν σιωπηλά εξαιτίας του φόβου. Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 40% – 50% των γυναικών έχει δεχθεί σεξουαλικές προτάσεις, σωματικά αγγίγματα και άλλες μορφές σεξουαλικής παρενόχλησης στην εργασία τους.

Η ActionAid, συνεχίζοντας για δεύτερη χρονιά την εκστρατεία «Ποτέ και Πουθενά» καλεί με ανακοίνωσή της την κυβέρνηση να επικυρώσει την Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) για την εξάλειψη της βίας και της παρενόχλησης στον κόσμο της εργασίας.

Σημειώνεται πως η Σύμβαση περιλαμβάνει μέτρα για την προστασία και την υποστήριξη όλων των εργαζομένων, δίνοντας έμφαση σε ευάλωτες ομάδες, όπως μετανάστριες και εργαζόμενες σε άτυπη εργασία που επηρεάζονται δυσανάλογα από τη βία, τις έμφυλες διακρίσεις και την παρενόχληση.