Πολιτική

Φίλης: Τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά από την πρώτη μέρα

νικος φιλης

Τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά από την πρώτη ημέρα, καθώς έχουν ήδη σταλεί όλα τα βιβλία και υπάρχει εκπαιδευτικός σχεδιασμός ώστε να μην υπάρχουν κενά ή υπεράριθμο, διαβεβαίωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και την διαπολιτισμική εκπαίδευση.

«Σε συνθήκες μεγάλης δημοσιονομικής στενότητας, παράτασης του μνημονιακού καθεστώτος της αδιοριστίας, που δεσμευόμαστε ότι θα πάψει να υπάρχει τον Σεπτέμβρη του 2017, τα σχολειά θα λειτουργήσουν κανονικά για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια» τόνισε, όπως αναφέρεται στο naftemporiki.gr.

«Για φέτος πρώτη φορά μειώσαμε τον αριθμό των αποσπάσεων εκτός αιθούσης καθοριστικά. Έχουμε προχωρήσει σε εκπαιδευτικό σχεδιασμό ώστε να μην υπάρχουν κενά ή υπεράριθμοί» είπε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι ήδη «έχουν σταλεί όλα τα βιβλία στα σχολεία, 17 εκατ. αντίτυπα βιβλίων».

«Τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά στις 12 Σεπτεμβρίου για πρώτη φορά στα 30 χρόνια» υπογράμμισε ο Ν. Φίλης και πρόσθεσε: «Δίνουμε μία μάχη. Θα κριθούμε, αλλά έχει εξασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό ότι θα πετύχει. Έχουμε εξασφαλίσει τα χρήματα για προσλήψεις 21.000 εκπαιδευτικών και σύντομα 800 εκπαιδευτικών για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και για τα προσφυγόπουλα».

Απέρριψε τις αιτιάσεις της Ν.Δ.

Αναφερόμενος ο υπουργός Παιδείας στην πολιτική αντιπαράθεση που υπάρχει για τα εκπαιδευτικά θέματα σχολίασε ειρωνικά τα περί «μπολσεβικισμού» που ακούσθηκαν από την αξιωματική αντιπολίτευση και είπε ότι η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που θα διεξαχθεί στη Βουλή θα αποτελεί «τον «αγιασμό» της Βουλής για την εκπαίδευση τον Σεπτέμβριο».

«Έχει σημασία με τον πιο εναργή τρόπο να γίνει φανερό πως ακόμη και τα εντελώς δευτερεύοντα εντάσσονται σε μεγάλες κατευθύνσεις ιδεολογικών και αξιακών επιλογών» είπε ο Ν. Φίλης και τόνισε πως «είναι προφανές ότι η συζήτηση για την παιδεία θα αναδείξει τις μεγάλες, τις ριζικά διαφορετικές αντιλήψεις και φιλοσοφίες για την αναβάθμιση του σχολείου από τη μία και από την άλλη τη μετατροπή του σε ένα αγοραίο πράγμα – διότι πάντοτε θυμούμαστε την φράση του Κ. Μητσοτάκη ότι οι μαθητές είναι πελάτες, που ήταν σε γραπτό κείμενο στην ομιλία του στο συνέδριο της ΝΔ, και την υπονόμευση του δημόσιου σχολείου ως σχολείου ισότητας».

Για τις ρυθμίσεις που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση, ο Ν. Φίλης σχολίασε ότι «πολλά ακούσαμε περί μπολσεβικισμού και άλλα κωμικά» και υπενθύμισε τις διατάξεις των νόμων Ράλλη (που, όπως επεσήμανε, στηρίχθηκε από τον Ευάγγελο Παπανούτσο) και Ευθυμίου, αλλά και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Προφανώς στο ΣτΕ δεν είναι μπολσεβίκοι, σημείωσε ειρωνικά.
Επί της ουσίας ο Ν. Φίλης απάντησε ότι «έχουμε να κάνουμε με ρυθμίσεις που προστατεύουν όχι απλώς εργασιακά δικαιώματα, αλλά την αξιοπιστία των ιδιωτικών σχολείων. Αν οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν στοιχειώδη διασφάλιση, το επίπεδο της ιδιωτικής εκπαίδευσης θα καταβαραθρωθεί». «Ποια είναι τα μπολσεβίκικα; Ότι πρέπει να υπάρχει αιτιολογημένη απόλυση. Σήμερα γίνονται κατά κόρον απολύσεις χωρίς αιτιολόγηση. Αναγνωρίζει κανείς μπολσεβικικά σ’ αυτά;» αναρωτήθηκε και επεσήμανε ότι «οι απολύσεις θα κρίνονται από το όργανο που κρίνει την πρόληψη, τον διευθυντή εκπαίδευσης και το υπηρεσιακό συμβούλιο. Και αν υπάρχει διαφωνία του σχολάρχη, υπάρχει η Δικαιοσύνη».

Για την απογευματινή απασχόληση στα ιδιωτικά σχολεία, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «δεν απαγορεύεται, αλλά θα δηλώνεται και θα φορολογείται».

Τι είπε για τους εργαζόμενους στα φροντιστήρια

Για την κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων στα φροντιστήρια, ο Ν. Φίλης είπε ότι «εργάζονται εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί χωρίς εργασιακή νομιμότητα. Ξέρετε ότι η ωριαία αποζημίωση είναι 4,3 ευρώ μεικτά; Πιστεύετε ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά η εκπαίδευση; Εμείς μιλάμε για 25 μεροκάματα, ώστε να έχουν ασφάλιση».
Τάξεις υποδοχής για τα προσφυγόπουλα

Τέλος ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις τάξεις υποδοχής για προσφυγόπουλα που θα λειτουργήσουν σε σχολεία μετά το πέρας των μαθημάτων. «Είμαστε σε επικοινωνία με τις ΜΚΟ και τις οργανώσεις του ΟΗΕ και της Ε.Ε., εξασφαλίσαμε κονδύλια για να υλοποιήσουμε ένα σχέδιο με βασική κατεύθυνση σταδιακά τα προσφυγόπουλα να ενταχθούν στη βασική εκπαίδευση. Θα λειτουργήσουν μετά το σχολείο τάξεις υποδοχής ώστε να μάθουν ένα γλωσσικό πρόγραμμα, ελληνικά και μία ξένη γλώσσα και να τους ενισχύσουμε τη γνώση γύρω από την μητρική τους γλώσσα υπογράμμισε

Ελλάδα

ΣτΕ: Εκπαιδευτικοί και γονείς ζητούν να σταματήσουν τα self test σε καθηγητές και μαθητές

self test covid

Να «παγώσει» άμεσα, να ανασταλεί και να ακυρωθεί το μέτρο του δωρεάν υποχρεωτικού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοιό (self test) στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και στους μαθητές, ζητούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας τρεις εκπαιδευτικοί, δύο δικηγόροι και ένας ιερέας οι οποίοι είναι κάτοικοι Θεσσαλονίκης και οι περισσότεροι έχουν ανήλικα παιδιά, τα οποία είναι μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με την από 10.4.2021 κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ), οι μαθητές οι οποίοι δεν έχουν υποβληθεί σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο νόσησης και δεν έχουν σχολική κάρτα (αρνητική στην COVID-19) που εκδίδεται από την σχετική πλατφόρμα, δεν γίνονται δεκτοί στα σχολεία, θα λαμβάνουν απουσίες και θα απομακρύνονται από την σχολική μονάδα.

Οι προσφεύγοντες, υποστηρίζουν ότι η υποχρεωτική διαγνωστικοί έλεγχοι δύο φορές την εβδομάδα θίγουν τον πυρήνα των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μαθητών, ενώ παραβιάζουν την διεθνή σύμβαση τoυ Oviedo για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (κυρώθηκε με νόμο από την Ελλάδα το 1998) που ορίζει ότι «επέμβαση σε θέματα υγείας μπορεί να υπάρξει μόνο αφού το ενδιαφερόμενο πρόσωπο δώσει την ελεύθερη συναίνεση του, κατόπιν σχετικής ενημέρωσής του».

Παραβιάζει ακόμη τη διεθνή σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού (νόμος 2101/1992), την Ευρωπαϊκή σύμβαση για την άσκηση των δικαιωμάτων των παιδιών (νόμος 2502/1997), όπως και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Είναι όμως και αντίθετη στις επιταγές των άρθρων 4 (ισότητα), 5 (προστασία προσωπικότητας), 21 (προστασία νεότητας και υγείας) και 25 (αρχή αναλογικότητας) του Συντάγματος.

Κατά συνέπεια η προσβαλλόμενη ΚΥΑ είναι αντισυνταγματική και παράνομη καθώς προ του διαγνωστικού τεστ δεν έχει προηγηθεί η συναίνεση του εκπαιδευτικού και του μαθητή, όπως απαιτούν οι διεθνείς συμβάσεις, πολύ περισσότερο όταν με νομοθετική διάταξη επιβάλλονται τα self-test, κ.λπ. και μάλιστα όποιος μαθητής δεν συμμορφωθεί προς την κ.υ.α. απομακρύνεται από το σχολείο.

Ακόμη, επισημαίνουν ότι η υποχρεωτική αυτοδιαγνωστική διαδικασίας από τα ίδια τα παιδιά, παραβιάζει το νόμο 2101/1992 γιατί «συνιστά ανεπίτρεπτη επέμβαση και ως εκ τούτου προσβολή του σώματος των παιδιών» και παράλληλα συνιστά «υποχρεωτική βία προς το παιδί», η οποία είναι τόσο σωματική όσο και ψυχική.

Πλέον των άλλων, η διενέργεια διαγνωστικού τεστ είναι επικίνδυνη, όπως προκύπτει και από το φυλλάδιο «οδηγιών ατομικής χρήσης» και η επικινδυνότητα πολλαπλασιάζεται όταν το τεστ διενεργείται από ανήλικο και ιδίως κάτω των 13 ετών, προσθέτουν οι προσφεύγοντες.

Τέλος, αναφέρουν ότι η απαγόρευση εισόδου των μαθητών στα σχολεία οι οποίοι δεν έχουν υποβληθεί σε τεστ προσβάλει το κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα και την ΕΣΔA, «δικαίωμα της εκπαίδευσης στον πυρήνα του», που είναι η υποχρεωτική εκπαίδευση των νέων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη: Μεγάλη ταλαιπωρία για την προμήθεια των self test από εκπαιδευτικούς - μαθητές

Κορωνοϊός: Οι Κρητικοί σπεύδουν για "Ελευθερία" - Σχεδόν 190.000 οι εμβολιασμοί

Ιατροδικαστής για το θάνατο της 44χρονης στη Χαλάστρα: «Δεν υπήρξε θρόμβωση ή οξύ αίτιο»