Σοκ στη NASA: «Πάγωσαν» οι επιστήμονες με αυτό που ανακάλυψαν σε κρατήρες στον Άρη

Πρόκειται για ανεξερεύνητο έδαφος, καθώς πρώτη φορά βρίσκεται υπόγεια είσοδος για τον «κόκκινο» πλανήτη.

Μπροστά σε μια ανακάλυψη που «πάγωσε» ακόμα και τους ίδιους τους επιστήμονές της, ήρθε η NASA, στον Άρη.

Το παρατηρητήριο Mars Reconnaissance Orbiter to 2011 παρατήρησε μερικές ανωμαλίες στην επιφάνεια του «κόκκινου πλανήτη» το 2011 και έτσι επελέγη ως προορισμός του rover να πάει να εξερευνήσει.

To rover στάλθηκε στον κρατήρα για να διαπιστώσει το βάθος και το μέγεθός του.

«Η ανάλυση από τις πρώτες φωτογραφίες δείχνει άνοιγμα περίπου 35 χιλοστών στην επιφάνεια», έγραψαν στην ανακοίνωση της NASA οι Robert Nemiroff και Jerry Bonnell.

Με βάθος 20 μέτρων, «γεννάει» ελπίδες για μια σπουδαία ανακάλυψη.

Όμως το σοκ ήρθε όταν οι επιστήμονες διαπίστωσαν κάτι άλλο

Οι επιστήμονες της NASA είναι αισιόδοξοι πως θα βρεθί εξωγήινη ζωή μέσα σε αυτούς τους κρατήρες!

via

Έρευνα: Ο κορωνοϊός «ζει» και στα υφάσματα έως και 3 ημέρες

ρούχα

Σύμφωνα με το BBC, βρετανοί επιστήμονες διαπίστωσαν ότι ιοί όμοιοι στο στέλεχος που προκαλεί τη νόσο Covid μπορούν να «ζήσουν» -πέρα από τις σκληρές επιφάνειες- πάνω σε υφάσματα έως και για τρεις ημέρες.

Η μελέτη έγινε από το πανεπιστήμιο De Montfort στο Λέστερ, με την ομάδα να τεστάρει διάφορους τύπους υφασμάτων, όπως τα βαμβακερά 100%, τα υφάσματα πολυεστέρα και τα πολυβαμβακερά (polycotton, μια συνένωση πολυεστέρα και βαμβακιού).

Τα αποτελέσματα, όπως αναφέρει το BBC, έδειξαν ότι τα υφάσματα πολυεστέρα είναι τα πιο υψηλού ρίσκου.

Η μικροβιολόγος Κέιτι Λερντ, που ηγήθηκε της έρευνας, εξήγησε ότι τα υλικά που συχνά χρησιμοποιούνται και στις στολές των υγειονομικών αποτελούν κίνδυνο μετάδοσης.

Η μελέτη έδειξε ότι σταγονίδια του ιού «δένουν» στα υφάσματα και πως σε κάποιες περιπτώσεις ο ιός έμεινε «ζωντανός» σε ύφασμα για 72 ώρες (τρεις ημέρες).

Το BBC τονίζει πως τα αποτελέσματα δείχνουν πως με τα πολυεστερικά υφάσματα ο ιός έχει τη δυνατότητα να μεταπηδά και σε άλλες επιφάνειες. Στα 100% βαμβακερά ο ιός επιβιώνει για 24 ώρες και στα πολυβαμβακερά (polycotton), μόλις για 6 ώρες.

«Οταν ξεκίνησε η πανδημία, υπήρχε πολύ περιορισμένη γνώση σε ό,τι αφορά το χρόνο επιβίωσης του κορωνοϊού στα υφάσματα. Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τρεις από τους πλέον δημοφιλείς τύπους υφασμάτων αποτελούν κίνδυνο μετάδοσης του ιού. Αν οι νοσηλευτές και υγειονομικοί παίρνουν στο σπίτι τους τις στολές τους, τότε μπορεί να αφήνουν ίχνη του ιού σε άλλες επιφάνειες» σημείωσε η Λερντ.

Πώς πρέπει να πλένονται τα ρούχα

Στην ίδια έρευνα, σύμφωνα με το BBC, οι επιστήμονες εξέτασαν και τους πιο αποδοτικούς τρόπους πλυσίματος των βαμβακερών ρούχων, ώστε να απομακρύνεται ο ιός.

Τι διαπίστωσαν; «Μόνο όταν χρησιμοποιείται απορρυπαντικό πλυντηρίου και η θερμοκρασία είναι στους 67 βαθμούς Κελσίου ο ιός διαλύεται τελείως. Η έρευνα έδειξε όμως πως δεν υπάρχει κίνδυνος επιμόλυνσης άλλων, καθαρών ρούχων, που πλένονταν μαζί με αυτά που είχαν ίχνη του ιού πάνω τους» αναφέρει το BBC.

Η έρευνα έχει ήδη υποβληθεί σε επιστημονικό περιοδικό και βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης από επιστήμονες.

πηγή: BBC