ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Περίεργο πλανήτη με απρόβλεπτη τροχιά που χάνει την ατμόσφαιρά του ανακάλυψαν οι επιστήμονες

Image
πλανητης
 clock 07:20 | 02/08/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Οι αστρονόμοι έχουν μπερδευτεί από έναν παράξενο νεαρό πλανήτη που βρίσκεται τόσο κοντά στο μητρικό του άστρο, ώστε η ατμόσφαιρά του εξατμίζεται.

Ο πλανήτης AU Microscopii b (AU Mic b) ανακαλύφθηκε από τα διαστημικά τηλεσκόπια Spitzer και TESS της NASA το 2020 και είναι ένας αέριος εξωπλανήτης περίπου τέσσερις φορές πιο μεγάλος από τη Γη.

Σύμφωνα με το Independent, η μελέτη, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο The Astronomical Journal, διαπίστωσε ότι ο πλανήτης που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 32 ετών φωτός από τη Γη προβληματίζει τους επιστήμονες που προσπαθούν να προσδιορίσουν αν ερυθροί νάνοι όπως ο AU Mic, μπορούν να φιλοξενήσουν κάποια στιγμή ζωή. Κάτι που φαίνεται μέχρι στιγμής δύσκολο καθώς οι άγριες εκλάμψεις τους εκτοξεύουν έντονη ακτινοβολία μακράς διάρκειας με περίπου 100 έως 1.000 φορές περισσότερη ενέργεια απ’ όση εξαπολύει ο Ήλιος μας στις εκρήξεις του.

«Αυτό δημιουργεί ένα πραγματικά ανεξέλεγκτο και ειλικρινά τρομακτικό περιβάλλον αστρικού ανέμου που επηρεάζει την ατμόσφαιρα του πλανήτη», σχολιάζει η Δρ. Ρόκλιφ.

Οι ερευνητές ελπίζουν να βρουν τι είδους πλανήτες μπορούν να επιβιώσουν σε αυτά τα περιβάλλοντα και πώς μπορεί τελικά να μοιάζουν όταν το άστρο ηρεμήσει. Έτσι θα μπορούσαν να καθορίσουν αν θα υπάρχει κάποια πιθανότητα να είναι κατοικήσιμοι, ή αν θα καταλήξουν, όπως λένε, καμένοι πλανήτες.

Διαβάστε επίσης Πρώτη φορά ελέγχθηκαν γονίδια με τη δύναμη της... σκέψης!