Οι καπνιστές καρκινοπαθείς με μελάνωμα του δέρματος κινδυνεύουν περισσότερο

καπνιστης

Οι ασθενείς με μελάνωμα, την πιο επιθετική μορφή καρκίνου του δέρματος, οι οποίοι είναι καπνιστές, έχουν μικρότερες πιθανότητες να αντισταθούν στην ασθένεια και να επιβιώσουν, σύμφωνα με μια νέα μικρή βρετανική επιστημονική έρευνα.
Οι καρκινοπαθείς με ιστορικό καπνίσματος έχουν κατά μέσο όρο 40% μικρότερη πιθανότητα επιβίωσης σε σχέση με όσους δεν έχουν καπνίσει μέσα στην τελευταία δεκαετία μετά τη διάγνωση της πάθησης. Οι καπνιστές έχουν περίπου 4,5 φορές μικρότερη πιθανότητα επιβίωσης σε σχέση με όσους δεν είχαν καπνίσει ποτέ στη ζωή τους.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Λιντς, με επικεφαλής την καθηγήτρια δερματολογίας Τζούλια Νιούτον-Μπίσοπ, που μελέτησαν 156 ασθενείς και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό έρευνας για τον καρκίνο "Cancer Research", τόνισαν ότι τα νέα ευρήματα δίνουν άλλο ένα λόγο στους ανθρώπους να κόψουν το κάπνισμα, ιδίως όσους έχουν διαγνωσθεί με κακόηθες μελάνωμα.
Το κάπνισμα, σύμφωνα με τους ερευνητές, μπορεί να περιορίσει την ικανότητα του ανοσοποιητικού συστήματος του ασθενούς να καταπολεμήσει τον καρκίνο. Προηγούμενες μελέτες έχουν επίσης παράσχει ενδείξεις ότι το κάπνισμα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά ακόμη δεν έχουν βρεθεί με βεβαιότητα ποιές χημικές ουσίες του καπνού ευθύνονται γι' αυτό.
«Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι σαν μια ορχήστρα με πολλά όργανα. Η νέα έρευνα δείχνει ότι το κάπνισμα μπορεί να διαταράξει το αρμονικό παίξιμο, κάνοντας τους μουσικούς να παίζουν με πιο ανοργάνωτο τρόπο», δήλωσε η Νιούτον-Μπίσοπ. «Το αποτέλεσμα», πρόσθεσε, «είναι ότι οι καπνιστές μπορούν ακόμη να ενεργοποιήσουν μια αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος τους για να προσπαθήσουν να καταστρέψουν το μελάνωμα, όμως φαίνεται ότι είναι λιγότερο αποτελεσματικοί από ό,τι οι μη καπνιστές, έτσι οι καπνιστές είναι λιγότερο πιθανό να επιβιώσουν από τον καρκίνο τους. Με βάση τα αυτά τα ευρήματα, συμβουλεύουμε έντονα τη διακοπή του καπνίσματος για όσους έχουν διαγνωσθεί με μελάνωμα».

Ανακαλύφθηκε γιγάντιο άστρο – Απέχει 25.000 έτη φωτός από τη Γη και «αναβοσβήνει»

γιγαντιαιο αστρο

Ένα γιγάντιο άστρο ανακάλυψε διεθνής ομάδα αστρονόμων κοντά στο κέντρο του γαλαξία μας. Εκτός από υπερμεγέθες, αυτό το γιγάντιο αστέρι φαίνεται να αυξομειώνει δραματικά τη φωτεινότητά του.

Το γιγάντιο άστρο με την ονομασία VVV-WIT-08, απέχει πάνω από 25.000 έτη φωτός από τη Γη και γι’ άγνωστο λόγο μείωσε τη λαμπρότητά του κατά περίπου 97%. Αποτέλεσμα είναι σχεδόν να εξαφανιστεί από τον ουρανό, τόσο στο ορατό όσο και στο υπέρυθρο τμήμα του φάσματος, αλλά μετά από μερικούς μήνες επανήλθε στο προηγούμενο φως του.

Μολονότι πολλά άστρα μεταβάλλουν τη φωτεινότητά τους, είτε επειδή πάλλονται είτε επειδή σκιάζονται πρόσκαιρα από κάποιο άλλο παρεμβαλλόμενο άστρο, είναι πάρα πολύ σπάνιο ένα άστρο να γίνει τόσο αχνό για μια παρατεταμένη περίοδο αρκετών μηνών και μετά να ανακτήσει την προηγούμενη φωτεινότητά του.

Οι ερευνητές από τη Βρετανία, την Πολωνία και τη Χιλή, με επικεφαλής τον δρα Λάι Σμιθ του Ινστιτούτου Αστρονομίας του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, έκαναν την ανακάλυψη με τηλεσκόπιο του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή και τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Monthly Notices of the Royal Astronomical Society» της βρετανικής Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας.

Η «οικογένεια» του γιγάντιου αστεριού

Μια εκτίμηση, όπως είπαν, είναι ότι το εν λόγω ασυνήθιστο άστρο ανήκει σε μια νέα κατηγορία διπλών αστρικών συστημάτων, στα οποία υπάρχει ένα γιγάντιο άστρο 100 φορές μεγαλύτερο από τον Ήλιο, το οποίο σκιάζεται κάθε λίγες δεκαετίες από ένα μέχρι στιγμής αόρατο και απροσδιόριστο σύντροφο (μάλλον είτε άλλο άστρο, είτε μεγάλο πλανήτη σε τροχιά). Έτσι το γιγάντιο άστρο υφίσταται περιοδική έκλειψη από το συνοδό του.

Είναι πάντως αξιοσημείωτη – και ανοικτή σε ερμηνείες – η δήλωση του αστρονόμου δρος Σεργκέι Κοπόσοφ του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου: «Είναι εντυπωσιακό ότι παρατηρήσαμε ένα σκούρο, μεγάλο και επίμηκες αντικείμενο να περνάει ανάμεσα σε μας και στο μακρινό άστρο και μπορούμε μόνο εικασίες να κάνουμε για την προέλευση του».

Τα αστέρια που «αναβοσβήνουν»

Μια άλλη – γνωστή εδώ και καιρό – περίπτωση με ομοιότητα είναι του γιγάντιου άστρου Epsilon Aurigae, που εν μέρει σκιάζεται από ένα πελώριο δίσκο σκόνης κάθε 27 χρόνια, αλλά η φωτεινότητα του πέφτει το πολύ έως 50%. Πρόσφατα ανακαλύφθηκε και το άστρο TYC 2505-672-1 που φαίνεται να αυξομειώνει τη φωτεινότητα του κάθε 69 χρόνια.

Πέρα από το VVV-WIT-08, οι αστρονόμοι βρήκαν επίσης δύο άλλα εξίσου ιδιόμορφα γιγάντια άστρα, γεγονός που ενισχύει την πεποίθηση τους ότι πρόκειται για μια νέα κατηγορία άστρων που «αναβοσβήνουν» και τα οποία θέλουν περαιτέρω μελέτη.

Το WIT στην ονομασία τους προκύπτει από τα αρχικά γράμματα των λέξεων «What is This» (Τι Είναι Αυτό), επειδή οι αστρονόμοι δεν έχουν ιδέα περί τίνος ακριβώς πρόκειται.

ειδησεις σημερα