ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Έρευνα: Τα πτηνά που ζουν κοντά στον ισημερινό είναι πιο πολύχρωμα (Φωτογραφίες)

clock 15:44 | 11/04/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι τα πουλιά που ζουν κοντά στον ισημερινό είναι πολύ πιο πολύχρωμα σε σχέση με αυτά που βρίσκονται πιο κοντά στους πόλους.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν τεχνητή νοημοσύνη για να υπολογίσουν την «ποσότητα του χρώματος» σε φωτογραφίες με περισσότερα από 24.000 διατηρημένα πτηνά από τη συλλογή Μουσείου Φυσικής Ιστορίας.

Τα πτηνά που ζουν κοντά στον Ισημερινό είναι πιο πολύχρωμα

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ ανακάλυψαν ότι τα τροπικά πουλιά που ζουν κοντά στον ισημερινό είναι σχεδόν 30% πιο πολύχρωμα από τα πουλιά που ζουν κοντά στους πόλους. Ωστόσο, δεν μπορούν να εξακριβώσουν γιατί συμβαίνει αυτό.

Τα πτηνά που ζουν κοντά στον Ισημερινό είναι πιο πολύχρωμα

Η θεωρία ότι τα πουλιά είναι πιο πολύχρωμα καθώς πλησιάζουν στον ισημερινό δεν είναι βέβαια καινούργια και μάλιστα για πρώτη φορά διατυπώθηκε από τον Κάρολο Δαρβίνο.

Τα πτηνά που ζουν κοντά στον Ισημερινό είναι πιο πολύχρωμα

Όλα τα είδη που μελετήθηκαν ήταν γνωστά ως πουλιά «πασεράκια», τα οποία περιλαμβάνουν πτηνά που κουρνιάζουν, όπως σπουργίτια, ωδικά πτηνά και σπίνους. Ελήφθησαν από τη συλλογή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας στο Tring, στο Hertfordshire, το οποίο έχει δείγματα από πάνω από το 95%  των ζωντανών ειδών πουλιών που είναι γνωστά στον κόσμο.