Αυξημένος κίνδυνος για τους καρκινοπαθείς που θα προσβληθούν από κορωνοϊό

Κορωνοϊός

Οι καρκινοπαθείς που μολύνονται με κορωνοϊό, αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο, δείχνει μια νέα αμερικανική μελέτη, σύμφωνα με την οποία πάντως οι πρόσφατες αντικαρκινικές θεραπείες δεν φαίνεται να επιδεινώνουν την πορεία της νόσου Covid-19, συνεπώς δεν πρέπει να διακόπτονται.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ογκολόγο Νικχίλ Μούνσι της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Αντικαρκινικού Ινστιτούτου Dana-Farber της Βοστώνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου των ΗΠΑ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 23.000 ασθενείς με καρκίνο, από τους οποίους περίπου το 8% είχαν διαγνωσθεί θετικοί για κορωνοϊό.

Διαπιστώθηκε ότι τα ποσοστά της λοίμωξης Covid-19 ήσαν υψηλότερα στους ασθενείς με καρκίνους του αίματος (11%), σε σχέση με εκείνους που είχαν συμπαγείς όγκους (8%). Σε σύγκριση με τους καρκινοπαθείς χωρίς Covid-19, οι καρκινοπαθείς με Covid-19 είχαν μεγαλύτερη πιθανότητα εισαγωγής στο νοσοκομείο, εισαγωγής σε μονάδα εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) και διασωλήνωσης. Επίσης η θνησιμότητα ήταν πολύ μεγαλύτερη στους καρκινοπαθείς με Covid-19 (14%) σε σχέση με εκείνους χωρίς Covid-19 (3%).

Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, «η προΰπαρξη καρκίνου επηρεάζει αρνητικά τόσο την πιθανότητα λοίμωξης από Covid-19, όσο και την τελική έκβαση της νόσου».

Είχε προηγηθεί προ ημερών αναλυτική δημοσίευση στο περιοδικό «Cancer Cell» από επιστήμονες του Dana-Farber Cancer Institute και άλλων ερευνητικών οργανισμών, η οποία αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα αξιολόγηση όλων των έως τώρα δεδομένων για τη σχέση μεταξύ Covid-19 και καρκίνου. Όπως επισημαίνει η μελέτη, η πανδημία έχει επιπτώσεις σε κάθε πλευρά της αντικαρκινικής θεραπείας και έρευνας, από την αύξηση του κινδύνου για τους καρκινοπαθείς που κολλάνε κορονοϊό, μέχρι τις δυσκολίες ομαλής χορήγησης των αντικαρκινικών φαρμάκων, αλλά και απρόσκοπτης συνέχισης των αντικαρκινικών ερευνών.

«Η Covid-19 ευθύνεται για το θάνατο άνω του ενός εκατομμυρίου ανθρώπων παγκοσμίως. Ανάμεσα σε αυτούς που κινδυνεύουν περισσότερο να εμφανίσουν σοβαρές μορφές της νόσου, είναι οι ασθενείς με καρκίνο», επισημαίνουν οι επικεφαλής ερευνητές Ζιάντ Μπακούνι(Dana-Farber) και Τζέσικα Χόουλι(Ιατρικό Κέντρο Πανεπιστημίου Κολούμπια Νέας Υόρκης).

Ανάμεσα στα βασικά συμπεράσματα της μελέτης είναι τα εξής:

• Η Covid-19 μπορεί να «πέσει» ιδιαίτερα βαριά στους καρκινοπαθείς, πιθανώς επειδή πολλοί έχουν εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, είτε λόγω του ίδιου του καρκίνου, είτε των αντικαρκινικών θεραπειών τους. Για την επίπτωση των χημειοθεραπειών και άλλων θεραπειών στην πορεία της Covid-19, τα έως τώρα ευρήματα είναι ανάμικτα και το θέμα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω, αναφορικά με τις συνέπειες των επιμέρους αντικαρκινικών φαρμάκων. Πάντως, παρά τις όποιες ανησυχίες των ασθενών, δεν πρέπει να καθυστερεί η αντικαρκινική θεραπεία, λόγω των φόβων για την Covid-19.

• Στη διάρκεια της πανδημίας έχει σημειωθεί μεγάλη μείωση στις νέες διαγνώσεις καρκίνου και στις σχετικές διαγνωστικές εξετάσεις. Η καθυστέρηση αυτή στη διάγνωση του καρκίνου είναι πιθανό να έχει επιπτώσεις σε βάθος χρόνου, με αποτέλεσμα την αύξηση των θανάτων από καρκίνους σε μερικά χρόνια.

• Η πανδημία έχει, μεταξύ άλλων, επιφέρει καθυστερήσεις στην αντικαρκινική έρευνα, με πολλές κλινικές μελέτες που δοκιμάζουν νέες θεραπείες, να έχουν προσωρινά σταματήσει.

• Μολονότι ο καρκίνος και η Covid-19 είναι τελείως διαφορετικές νόσοι, μερικά φάρμακα που δοκιμάζονται κατά του νέου κορωνοϊού, προέρχονται από την πολυετή εμπειρία στον αγώνα κατά του καρκίνου.

Πηγή: ΑΠΕ

Ίχνη ζωής βρέθηκαν μέσα σε ρουμπίνι 2,5 δισεκατομμυρίων ετών

ruby-1024x576.jpg

Ένας από τους αρχαιότερους πολύτιμους λίθους του κόσμου βρέθηκε να περιέχει οργανικά κατάλοιπα από μικροοργανισμούς που έζησαν πριν από 2,5 δισεκατομμύρια χρόνια, όταν η Γη ήταν ένας αφιλόξενος κόσμος χωρίς οξυγόνο.

Στη διάρκεια αποστολής στη νότια Γροιλανδία, από όπου προέρχονται τα αρχαιότερα ρουμπίνια του κόσμου, Καναδοί ερευνητές εντόπισαν ένα ρουμπίνι που περιείχε γραφίτη, ορυκτό που αποτελείται από καθαρό άνθρακα.

Η ισοτοπική ανάλυση υποδεικνύει ότι ο άνθρακας έχει βιολογική προέλευση, αναφέρει η ερευνητική ομάδα στο Ore Geology Reviews

«Ο γραφίτης μέσα σε αυτό το ρουμπίνι είναι πραγματικά μοναδικός. Είναι η πρώτη φορά που ανιχνεύονται ενδείξεις αρχαίας ζωής μέσα σε ρουμπίνια» δήλωσε ο Κρις Γιάκιμτσουκ του Πανεπιστημίου του Γουοτερλού στον Καναδά, επικεφαλής της μελέτης.

«Η παρουσία γραφίτη μας δίνει επίσης επιπλέον στοιχεία προκειμένου να προσδιορίσουμε πώς σχηματίστηκαν τα ρουμπίνια σε αυτή την τοποθεσία, κάτι που θα ήταν αδύνατο να προσδιοριστεί άμεσα βάσει του χρώματος και της χημικής σύστασης του ρουμπινιού».

Τη βιολογική προέλευση του άνθρακα αποκάλυψε η ανάλυση των ισοτόπων άνθρακα. Περισσότερο από το 98% του άνθρακα σε όλο τον πλανήτη αντιστοιχεί στο ισότοπο άνθρακας-12, το υπόλοιπο όμως αντιστοιχεί στα βαρύτερα ισότοπα άνθρακα-13 και άνθρακα-14.

Οι ζωντανοί οργανισμοί προτιμούν τον άνθρακα-12 επειδή η ενσωμάτωσή του στα κύτταρα απαιτεί λιγότερη ενέργεια, εξηγεί ο Γιάκιμτσουκ.

«Βάσει της αυξημένης ποσότητας άνθρακα-12 στον γραφίτη, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα άτομα άνθρακα προέρχονταν από μια αρχαία μορφή ζωής, πιθανότατα νεκρούς μικροοργανισμούς όπως τα κυανοβακτήρια».

Πολυκύτταροι οργανισμοί δεν υπήρχαν πριν από 2,5 δισεκατομμύρια χρόνια και οι μόνες μορφές ζωής ήταν μικρόβια όπως τα κυανοβακτήρια, τα οποία πιστεύεται ότι ήταν οι πρώτοι φωτοσυνθετικοί οργανισμοί στην ιστορία του πλανήτη και σταδιακά εμπλούτισαν την ατμόσφαιρα με οξυγόνο.

Οι αρχαιότερες ενδείξεις ζωντανών οργανισμών έχουν ηλικία περίπου 3,4 δισεκατομμύρια χρόνια, ή ένα εκατομμύριο χιλιετίες πριν σχηματιστεί το ρουμπίνι της μελέτης.

Είναι όμως η πρώτη φορά που εντοπίζονται μέσα σε πολύτιμους λίθους ίχνη αρχέγονης ζωής. Και όπως φαίνεται τα ίδια τα μικρόβια επέτρεψαν τον σχηματισμό του σπάνιου ρουμπινιού: σύμφωνα με τους ερευνητές, ο άνθρακας άλλαξε τη χημική σύσταση των πετρωμάτων και δημιούργησε τις κατάλληλες συνθήκες για τη διατήρησή του στο διηνεκές.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ