Αυτό είναι το πιο τρομακτικό ερπετό που έζησε ποτέ - Είχε και πόδια

a-stuffed-animal-on-a-beach-life-restoration-of-najash-rionegrina-through-the-dunes-of-the-landscape_572300_.jpg

Το άψογα διατηρημένο κρανίο και άλλα μέρη του σώματος ενός αρχαίου φιδιού, με την ονομασία Najash rionegrina, το οποίο είχε πίσω άκρα ανακάλυψε ομάδα επιστημόνων.

Αυτό το απολίθωμα, μαζί με άλλα που έχουν βρεθεί ανά διαστήματα, θα δώσει απαντήσεις για την προέλευση των φιδιών, αλλά και για το πως εξελίχθηκαν και έχασαν τα πόδια τους.

Το φίδι πήρε την ονομασία του από τον εβραϊκό φίδι Najash και την επαρχία Rio Negro στην Αργεντίνη, όπου ανακαλύφθηκαν τα απολιθώματα.

Τα απολιθώματα του εξαιρετικά αυτού σπάνιου φιδιού είναι περίπου 95 εκατομμυρίων ετών και έχουν συγκεντρώσει πάνω τους το ενδιαφέρον όλων των μέσων ενημέρωσης.

Αυτό που έκανε το φίδι μοναδικό είναι το γεγονός ότι είχε δυνατά πίσω άκρα και δεν ήταν υδρόβιο όπως τα περισσότερα ερπετά με άκρα. Το Najash ζούσε στην έρημο.

Πηγή: sciencealert.com, reader

Πηγή άνθρακα αποτελούν οι λευκοί νάνοι του διαστήματος

Διάστημα-Λευκοί νάνοι

Πηγή άνθρακα στο διάστημα και άρα ζωής στο σύμπαν αποτελούν οι λευκοί νάνοι σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου Ιταλίας.

Με τον άνθρακα να αποτελεί το κύριο συστατικό του κόσμου, από το DNA και τους μυϊκούς ιστούς έως τις πρωτεΐνες, τα λίπη και τα σάκχαρα, τα άτομα άνθρακα που υπάρχουν στο σύμπαν, παράγονται από αστέρια. Ωστόσο, οι αστροφυσικοί βρίσκονται σε διαφωνία, για το αν η κύρια πηγή άνθρακα δημιουργείται όταν τα αστέρια μετατρέπονται σε λευκούς νάνους ή ο άνθρακας δημιουργείται όταν τα τεράστια αστέρια εκρήγνυνται ως σουπερνόβα. Ένας λευκός νάνος είναι ο πυρήνας που απομένει, όταν ένα άστρο πεθαίνει και σκορπίζει την ύλη του στους αστρικούς ανέμους.

Μια ομάδα αστρονόμων με επικεφαλής την καθηγήτρια Πάολα Μαρίγκο, του πανεπιστημίου της Πάδοβας, στην Ιταλία, ανέλυσαν τους λευκούς νάνους που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα σε συστάδες στον Γαλαξία μας και διαπίστωσαν πως, η μάζα τους ήταν μεγαλύτερη από το αναμενόμενο.

Όσο μεγαλύτερος είναι ένας λευκός νάνος, τόσο μεγαλύτερο είναι και το άστρο που το παρήγαγε. Η σχέση μεταξύ των δύο μαζών του προγόνου, ή του αρχικού άστρου και του λευκού νάνου του, ονομάζεται αρχική-τελική σχέση μάζας και οι ερευνητές περιέγραψαν αυτό που βρήκαν ως «συστροφή» σε αυτήν τη σχέση.

«Η μελέτη μας ερμηνεύει αυτή τη συστροφή στη σχέση μάζας αρχικού-τελικού, ως υπογραφή της σύνθεσης του άνθρακα που δημιουργείται από άστρα μικρής μάζας στον γαλαξία μας», δήλωσε η Μαρίγκο.

Η ομάδα διαπίστωσε ότι ένα αστέρι πρέπει να έχει μια ελάχιστη μάζα για να διαδώσει τέφρα γεμάτη άνθρακα στον γαλαξία καθώς πεθαίνει. «Τώρα γνωρίζουμε πως, ο άνθρακας προήλθε από αστέρια με μάζα γεννήσεων όχι λιγότερο από περίπου 1,5 ηλιακές μάζες» εξήγησε η Μάριγκο.

Οι παρατηρήσεις σε παρόμοια αστέρια σε άλλους γαλαξίες, έδωσαν στους ερευνητές μια εικόνα για την χρονική στιγμή που τα αστέρια όταν πεθαίνουν, σκορπίζουν τη σκόνη τους που περιέχει άνθρακα στον γαλαξία και αυτό κατέστησε προφανές πως, οι προγονικοί λευκοί νάνοι ήταν η πιο πιθανή πηγή.

Πηγή: in.gr