ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Ανακάλυψαν δηλητηριώδη λουλούδια ηλικίας 15 εκατ. ετών!

Image
απολιθωμα λουλουδιού
 clock 09:37 | 16/02/2016
writer icon newsroom ekriti.gr

Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ένα άγνωστο και εξαφανισμένο σήμερα πια φυτό, χάρη σε δύο άνθη του ηλικίας 15 έως 20 εκατ. ετών, που βρέθηκαν παγιδευμένα μέσα σε κεχριμπάρι (ήλεκτρο), δηλαδή σε απολιθωμένη κολλώδη ρητίνη δέντρου. Το όμορφο φυτό ονομάσθηκε «Στρύχνος ηλέκτρι» (Strychnos electri) και κατά πάσα πιθανότητα ήταν δηλητηριώδες, καθώς ανήκει στην οικογένεια ανθοφόρων από όπου παράγεται η θανατηφόρος τοξίνη στρυχνίνη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Τζορτζ Πόϊναρ του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Όρεγκον, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για φυτά «Nature Plants».

Η συλλογή των ιδιαίτερα καλοδιατηρημένων δειγμάτων, μήκους δέκα χιλιοστών, είχε γίνει στη Δομινικανή Δημοκρατία από το 1986, αλλά μόνο τώρα μελετήθηκαν και έγινε αντιληπτή η σημασία τους.

Το κεχριμπάρι αποτελεί «πηγή» ουκ ολίγων απολιθωμάτων σε καλή κατάσταση που χρονολογούνται έως προ 130 εκατ. ετών και περιλαμβάνουν έντομα, ερπετά και άνθη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ