ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Image
βυθος
 clock 09:25 | 16/08/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Οι ερευνητές μελετούν τη ζωή γύρω από τους υδροθερμικούς πίδακες, που βρίσκονται στο βυθό του ωκεανού, από τη δεκαετία του ’70. Παρά την έλλειψη φωτός σε αυτά τα βάθη, η ζωή στηρίζεται στα πολύτιμα συστατικά που βγαίνουν από τις ζεστές πηγές του ωκεανού. Κανείς όμως δεν είχε προσπαθήσει μέχρι τώρα να κοιτάξει κάτω από αυτούς τους πίδακες.

Μέχρι πρόσφατα, καθώς επιστήμονες από το Schmidt Ocean Institute χρησιμοποιήσαν ένα βαθυσκάφος ρομπότ για να δουν τι κρύβεται κάτω από αυτούς τους πίδακες και τα αποτελέσματα τους εξέπληξαν.

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε το ρομπότ SuBastian για να καθαρίσει ένα σημείο του πυθμένα σε βάθος 2.500 μέτρων. Έπειτα, κόλλησε ένα κουτί στην επιφάνεια αυτού του χωρίς ζωή σημείου. Όταν αφαίρεσαν το κουτί μερικές μέρες αργότερα, βρήκαν πως κάποιοι οργανισμοί είχαν αποικήσει την περιοχή, προερχόμενα από τις ρωγμές του πυθμένα.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα ολόκληρο οικοσύστημα σκωλήκων, σαλιγκαριών και χημικοσυνθετικών βακτηρίων τα οποία δε βασίζονται στο ηλιακό φως για ενέργεια.  Οι ανακαλύψεις που έγιναν από την αποστολή ενισχύουν την επείγουσα ανάγκη να εξερευνήσουμε πλήρως τους ωκεανούς μας, ώστε να γνωρίζουμε τι υπάρχει σε μεγάλα βάθη. Τα αποτελέσματα της αποστολής θα δημοσιεύθουν αργότερα μέσα στη χρονιά, ωστόσο το βίντεο που ανέβασαν αποκαλύπτει το μεγαλείο του βυθού.