Ανακαλύφθηκε ο ψαλιδοχέρης των δεινοσαύρων

ψαλιδοχέρης δεινοσαύρων

Ένα ακόμη άγνωστο είδος δεινοσαύρων έφεραν στο φως παλαιοντολόγοι. Πρόκειται για ένα δεινόσαυρο που ζούσε στην ιβηρική χερσόνησο πριν από 130 εκατ. έτη. Ο Portellsaurus sosbaynati όπως ονομάστηκε ο δεινόσαυρος είχε μήκος 9 μέτρων, ύψος τριών μέτρων και βάρος περίπου τεσσάρων τόνων.

Πρόκειται για ένα είδος με κοντινή συγγένεια με κάποια είδη φυτοφάγων δεινοσαύρων που ζούσαν στην Κίνα αλλά και στην αφρικανική ήπειρο στην περιοχή του Νίγηρα. Ανήκει σε μια από τις πιο πετυχημένες οικογένειες δεινοσαύρων, τα ορνιθόποδα, που έκαναν την εμφάνιση τους στον πλανήτη πριν από 230 εκατ. έτη και εξακολουθούσαν να ακμάζουν μέχρι την στιγμή της εξαφάνισης των δεινοσαύρων πριν από 66 εκατ. έτη.

Το σχήμα και τα συνολικά χαρακτηριστικά του κρανίου και της οδοντοστοιχίας του Portellsaurus ήταν έτσι διαμορφωμένα για να βρίσκει και να κόβει εύκολα και αποτελεσματικά τα φυτά με τα οποία τρέφονταν.

Επιπλέον οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο Portellsaurus διέθετε εξαιρετική όσφρηση γεγονός που τον βοηθούσε ακόμη περισσότερο στην εξεύρεση της τροφής του. Εκτιμούν ότι τα χέρια του που τα χαρακτηρίζουν «ελβετικό σουγιά» τα χρησιμοποιούσε όταν χρειαζόταν για να κόβει σε φέτες φρούτα ή άλλα είδη τροφών. Όμως πάνω από όλα τα... ψαλιδοχέρια του τα χρησιμοποιούσε σύμφωνα με τους ερευνητές για να αντιμετωπίζει τους αντιπάλους τους κυρίως τους σαρκοφάγους δεινοσαύρους που θα του επιτίθονταν.

Τα απολιθώματα του Portellsaurus εντοπίστηκαν σε μια περιοχή της Καταλονίας που έχουν ανακαλυφθεί και άλλα απολιθώματα δεινοσαύρων. Η ανακάλυψη έγινε από ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον δρ. Αντρές Σάντος Κουμπέντο του Πανεπιστημίου Oberta de Catalunya και παρουσιάζεται στην επιθεώρηση «PLOS ONE».