ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Άγνωστο είδος τιτανόσαυρου βρέθηκε στην Αργεντινή

Image
ΤΙΤΑΝΟΣΑΥΡΟΣ
 clock 14:25 | 07/02/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Cretaceous Research» ερευνητική ομάδα παρουσιάζει την ανακάλυψη ενός ακόμη άγνωστου μέχρι σήμερα τεράστιου δεινόσαυρο που ζούσε στην περιοχή που βρίσκεται σήμερα Αργεντινή.

Ο δεινόσαυρος που έλαβε την ονομασία Inawentu oslatus ανήκει στην οικογένεια των τιτανόσαυρων Οι τιτανόσαυροι ήταν από τα μεγαλύτερα όντα που έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους στον πλανήτη. Κατά μέσο όρο έφταναν σε μήκος τα 9-12 μέτρα και σε βάρος τους 13 τόνους αν και έχουν εντοπιστεί τιτανόσαυροι με μήκος 15 μέτρων και βάρος περίπου 70 τόνων.

«Κατά τη διάρκεια του Ύστερου Μεσοζωικού, οι δεινόσαυροι σαυρόποδα αποτελούσαν τα κυρίαρχα φυτοφάγα ζώα σε όλα τα μη πολικά χερσαία οικοσυστήματα της Γκοντουάνα», δήλωσε ο παλαιοντολόγος του Museo Municipal Argentino Urquiza, Leonardo Filippi και οι συνεργάτες του.

«Τα σκελετικά υπολείμματα βρέθηκαν σε έναν ορίζοντα από ογκώδεις, κοκκινωπού χρώματος, εδαφιωμένους λασπόλιθους που καλύπτονται από ένα λεπτό αμμώδες στρώμα (πάχους 30 cm) που συνδέεται με πλημμυρικά κοιτάσματα πάνω από τις όχθες του ποταμού», εξήγησαν οι ερευνητές.

Image
τιτανοσαυρος

Καλλιτεχνική απεικόνιση του τιτανόσαυρου που μόλις ανακαλύφθηκε. πηγή φωτό (Gabriel Lio)

Ο Inawentu oslatus ζούσε πριν από περίπου 86 εκατ. έτη και είναι από τους μεγαλύτερους τιτανόσαυρους αφού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών έφτανε σε μήκος τα 15 μέτρα. Η ανακάλυψη αναμένεται να ρίξει φως στην εικόνα του οικοσυστήματος της Νότιας Αμερικής στην ύστερη Κρητιδική περίοδο.

Τα ευρήματα της ομάδας δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Cretaceous Research .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ