Ελλάδα

Υπόθεση Παπαγεωργίου: Καταδίκη του 73χρονου ζητά η εισαγγελέας

Μάριος Παπαγεωργίου

Την ενοχή του 73χρονου βασικού κατηγορούμενου στην υπόθεση εξαφάνισης του φοιτητή Μάριου Παπαγεωργίου, τον Αύγουστο του 2012, για δολοφονία και άλλες βαρύτατες πράξεις, ζήτησε η εισαγγελέας έδρας του Μικτού Ορκωτού Εφετείου.

Η εισαγγελική λειτουργός ζήτησε να κηρυχθεί ένοχος ο θεωρούμενος ως βασικός κατηγορούμενος στην υπόθεση της εξαφάνισης του 26χρονου φοιτητή, το πτώμα του οποίου δεν έχει βρεθεί έως τώρα. Πρόταση ενοχής υπέβαλε και για τρεις συγκατηγορούμενους του 73χρονου, για επιμέρους πράξεις.

Σε πρώτο βαθμό ο 73χρονος καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη και επιπλέον 23χρόνια κάθειρξη για ανθρωποκτονία, αρπαγή, σύσταση συμμορίας και απόπειρα εκβίασης. Κατηγορούμενη στην υπόθεση είναι και η σύζυγός του, η οποία έχει καταδικαστεί σε 18 έτη κάθειρξη για αρπαγή, απλή συνεργεία σε απόπειρα εκβίασης και συμμορία. Στη δίκη είναι κατηγορούμενα, επίσης, άλλα πέντε πρόσωπα που πρωτοβάθμια έχουν καταδικαστεί σε ποινές κάθειρξης έως έξι ετών.

Αντικρούοντας όσα υποστηρίζει ο 73χρονος, ότι ο φοιτητής ζει κάπου στο εξωτερικό, η εισαγγελέας εξέφρασε την απόλυτη πεποίθηση πως ο Μάριος έχει δολοφονηθεί από τον βασικό κατηγορούμενο και τους συνεργούς του: «Ο Μάριος δεν έχει επιστρέψει και δεν θα επιστρέψει, γιατί είναι νεκρός. Τον σκότωσε ο 73χρονος με τους συνεργούς του. Του κατάφεραν το θανατηφόρο πλήγμα. Οι ενέργειες του κατηγορούμενου δεν ήταν τυχαίες. Οι χειρισμοί του ήταν προσεκτικά σχεδιασμένοι. Γιατί σκότωσε τον Μάριο; Μόνο εκείνος και οι συνεργοί του ξέρουν», είπε χαρακτηριστικά δίνοντας έμφαση στις σχέσεις που είχε αναπτύξει ο θεωρούμενος ως εγκέφαλος της υπόθεσης με τη μητέρα του θύματος με στόχο να της αποσπάσει χρήματα. Σύμφωνα με την εισαγγελέα, ο 73χρονος «ήταν εκείνος που έστησε την απαγωγή και προσποιούταν δήθεν τον διαπραγματευτή αποτρέποντας τη μητέρα να πάει στην αστυνομία. Κατάφερε να αποτελεί τον πιο στενό φίλο της Βαρβάρας Θεοδωράκη, εκμεταλλευόμενος την αδυναμία στον γιο της. Ο βαθμός εξάρτησής της ήταν τέτοιος που δεν αντιδρούσε σε ό,τι της έλεγε, είχε μετατραπεί σε άβουλο πιόνι του».

Στο δικαστήριο προσκομίστηκε έγγραφο με όσα κατέθεσε πρώην συγκρατούμενη της κατηγορουμένης συζύγου του 73χρονου, η οποία ισχυρίζεται πως η συνεργός του βασικού κατηγορούμενου της είχε πει πως η απαγωγή του φοιτητή έγινε με σκοπό τα λύτρα και ότι ο Μάριος δολοφονήθηκε. Η πρώην κρατούμενη φαίνεται ακόμη να υποστηρίζει ότι η σύζυγος του 73χρονου της είπε, ενόσω ήταν και οι δύο κρατούμενες στις φυλακές Ελαιώνα, ότι το πτώμα του φοιτητή κάηκε σε περιοχή στο Άνω Διακοφτό Αχαίας.

Η εισαγγελέας, στηριζόμενη σε μαρτυρίες, τηλεφωνικές κλήσεις και ευρήματα, όπως το αίμα του νεαρού φοιτητή που εντοπίστηκε στη ρεζέρβα του αυτοκινήτου του, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο βασικός κατηγορούμενος ήταν αυτός που κατάφερε το θανατηφόρο πλήγμα στον Μάριο, χτυπώντας τον με έναν πυροσβεστήρα όταν ο φοιτητής προσπάθησε να αντιδράσει. «Λόγω του τραυματισμού ο Μάριος θα καταλήξει λίγες ημέρες μετά», τόνισε η εισαγγελική λειτουργός.

Κατά την εκτίμηση της εισαγγελέως, ο 73χρονος, εκτός από την αρπαγή και τη δολοφονία του Μάριου, είχε σχεδιάσει ή να απαγάγει και τη μητέρα του ή να τη ληστέψει, προκειμένου να καταφέρει τελικά να αποσπάσει τα χρήματα που είχε συγκεντρώσει η Βαρβάρα Θεοδωράκη, πιστεύοντας ότι εκείνη δεν είχε ειδοποιήσει την αστυνομία: «Δεν υπολόγισε, όμως, την επιμονή και την αντοχή της μάνας, η οποία βλέποντας ότι έχει χάσει τα ίχνη του παιδιού της μετασχηματίζεται σε ατσάλι. Δεν μπορούσε να το έχει προβλέψει αυτό ο πανούργος... στενός φίλος», πρόσθεσε.

Η εισαγγελική λειτουργός, ολοκληρώνοντας την αγόρευσή της, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μετά την έκδοση της απόφασης να ασκήσει ποινική δίωξη και σε άλλα πρόσωπα που έχουν εμπλοκή στην υπόθεση.

Ελλάδα

Αυξάνεται ο αριθμός των επιβατών στα πλοία μετά τις 15 Ιουνίου

θάλασσα-πλοίο

Σε αναθεώρηση του πρωτοκόλλου επιβατών στην ακτοπλοΐα αναμένεται να προχωρήσει μετά τις 15 Ιουνίου το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς το άνοιγμα των αεροπορικών μεταφορών από 29 χώρες τη συγκεκριμένη ημέρα, αλλά και οι πρωτοβουλίες που ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, αναμένεται να δώσουν νέα ώθηση στον κλάδο.

Ακτοπλοϊκοί κύκλοι δηλώνουν πάντως στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι και ο Ιούνιος θα είναι ένας προβληματικός μήνας στην επιβατική κίνηση σε σχέση με πέρυσι, καθώς η ζήτηση εξακολουθεί να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, ενώ αναφέρουν ότι η αναθεώρηση των πρωτοκόλλων επιβατών κρίνεται αναγκαία για τη δρομολόγηση των περισσότερων ταχύπλοων, καθώς αυτή τη στιγμή που είναι στο 50% δεν μπορεί να καλύψει το κόστος λειτουργίας τους.

Aυτή τη στιγμή από τα 85 πλοία, στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία δραστηριοποιούνται περίπου τα 35 με 40.

Το πιθανότερο σενάριο που εξετάζουν πολλές εταιρείες είναι τα δρομολόγια των περισσότερων ταχύπλοων ανάλογα με τη ζήτηση να ξεκινήσουν στο τέλος Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου.

Πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει ήδη να ανακοινώνουν την έναρξη δρομολογίων ταχυπλόων ωστόσο η εκτέλεσή τους εξαρτάται πάντα από την κάλυψη της επιβατικής κίνησης.

Πάντως η αρχή έγινε ήδη από την εταιρεία Aegean Speed Lines που ανακοίνωσε την έναρξη των δρομολογίων του καταμαράν ταχυπλόου HSC SPEEDRUNNER III στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων (Σέριφο, Σίφνο, Μήλο) από την Παρασκευή 5η Ιουνίου 2020. Επίσης για την Πέμπτη 4/6 έχει ανακοινώσει την εκτέλεση δρομολογίου το superjet για Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσι, Νάξο και Μύκονο και για την Παρασκευή 5/6 το seajet 2 για Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσι, Νάξο, Μύκονο.

Το ταχύπλοα αυτά θα ταξιδεύουν με μειωμένο πρωτόκολλο επιβατών ενώ έχουν συμμορφωθεί πλήρως με τα μέτρα και τα πρωτόκολλα προστασίας από την cοvid-19 που έχει θεσπίσει ο ΕΟΔΥ.

Σήμερα από το το λιμάνι του Πειραιά θα εκτελεσθούν τέσσερα δρομολόγια πλοίων (δύο για την Κρήτη, ένα για τις Δυτικές Κυκλάδες και ένα για νησιά του ανατολικού Αιγαίου) ένα από τη Ραφήνα για Κυκλάδες και τρία από το Λαύριο για Κέα και Κύθνο.

Το πρωί αναχώρησε από το λιμάνι του Πειραιά το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Διονύσιος Σολωμός» για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο, Κίμωλο, Φολέγανδρο, Σίκινο, Ιο και Θήρα με 559 επιβάτες 177 ΙΧ οχήματα 23 φορτηγά και 44 δίκυκλα. Επίσης από το λιμάνι της Ραφήνας αναχώρησε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο superferry II για Άνδρο, Τήνο, Μύκονο με 803 επιβάτες, 228 ΙΧ οχήματα, 6 φορτηγά και 27 δίκυκλα.

Σύμφωνα με στοιχεία των κεντρικών λιμεναρχείων, χθες Παρασκευή 29/5 από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 11 δρομολόγια, ενώ αναχώρησαν για διάφορα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη 5.726 επιβάτες, 1.394 οχήματα, 744 φορτηγά και 265 δίκυκλα. Επίσης για τα νησιά του Αργοσαρωνικού αναχώρησαν περίπου 2.000 επιβάτες.

Από το λιμάνι της Ραφήνας χθες πραγματοποιήθηκε ένα δρομολόγιο για τις Κυκλάδες και αναχώρησαν συνολικά 568 οχήματα 38 φορτηγά και 27 δίκυκλα.

Από το Λαύριο αναχώρησαν συνολικά 623 επιβάτες 186 οχήματα 28 φορτηγά και 5 δίκυκλα.

Οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν με κάποιο πλοίο της ακτοπλοΐας, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πριν από την επιβίβασή τους, εξακολουθούν να ισχύουν συγκεκριμένοι κανόνες πρόληψης, στο πλαίσιο μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊου. Έτσι στο πλαίσιο ειδικών οδηγιών από τον ΕΟΔΥ, όλοι οι επιβαίνοντες θα θερμομετρούνται, θα συμπληρώνουν ειδικό ερωτηματολόγιο ενώ θα διατηρούν απόσταση 1,5 μέτρου σε όλους τους χώρους κίνησης μέσα στο πλοίο.

Επίσης, στα πλοία υπάρχει ειδική διάταξη για τους επιβάτες στα αεροπορικά καθίσματα, ένα κάθισμα κατειλημμένο και ένα κάθισμα κενό, παρακείμενο, εμπρός και πίσω. Η χρήση κάθε καμπίνας θα επιτρέπεται από ένα άτομο, εκτός αν πρόκειται για οικογένειες, συγγενείς πρώτου βαθμού.

Τα πλοία ταξιδεύουν με μειωμένο πρωτόκολλο καθώς το καθένα φιλοξενεί μόνο το 50% των επιβατών, που προβλέπουν τα χαρτιά του, εκτός αν πρόκειται για πλοίο με καμπίνες που το ποσοστό αυτό γίνεται 55%.