Skip to main content
ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαία: Νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια

Image
 clock 22:50 | 29/11/2020
writer icon newsroom ekriti.gr

Το φιλόδοξο στόχο της μείωσης του αριθμού των νεκρών από τροχαία στο μισό θα έχει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 2020 – 2030, το οποίο ολοκληρώνει το υπουργείο Μεταφορών αυτήν την περίοδο και θα δίνει έμφαση σε δύο βασικές παραμέτρους, τον έλεγχο της υπερβολικής ταχύτητας και τη βελτίωση της ασφάλειας των δικυκλιστών, οι οποίοι μαζί με τους πεζούς αποτελούν τους πλέον ευάλωτους χρήστες των οδών. Ως έτος αναφοράς θα επιλεγεί το 2019 δεδομένου ότι η φετινή χρονιά παρουσιάζει πολλές ιδιαιτερότητες στην κυκλοφορία των οχημάτων εξαιτίας των μέτρων απαγόρευσης λόγω της πανδημίας του κορονοιού.

 

Το νέο σχέδιο θα στηρίζεται στην αρχή της ανάληψης της ευθύνης που τους αναλογεί από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και όχι μόνο εκ μέρους του χρήστη της οδού. Χαρακτηριστικό του υπό κατάρτιση σχεδίου, το οποίο θα αποτελέσει νόμο του κράτους και αυτό που το διαφοροποιεί από όλα τα προηγούμενα, θα είναι η δεσμευτικότητά του, η οποία θα επιτευχθεί μέσω της επιβολής δεικτών απόδοσης ώστε να δεσμεύει όλα τα μέλη. Στόχος είναι να υπάρχει αξιολόγηση σε κάθε βήμα του ώστε να μην περιμένει η Πολιτεία το τέλος της δεκαετίας για να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις και παρεμβάσεις.

Αν και την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα μείωσε κατά περίπου 45% τους θανάτους από τροχαία, εξακολουθεί να θρηνεί πάνω από 700 νεκρούς το χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας για το 2019. Συγκεκριμένα το 2019 σκοτώθηκαν σε τροχαία 701 άτομα έναντι 709 την προηγούμενη χρονιά, τραυματίστηκαν σοβαρά 642 (έναντι 701) και ελαφρά 12.026 (έναντι 12.073 το 2018). Σε επίπεδο τροχαίων, 665 ήταν θανατηφόρα, 550 κρίθηκαν σοβαρά και 9.525 ελαφρά.

Κι αυτό όταν πολλοί από τους ειδικούς εφιστούν την προσοχή ως προς το πόσο πλασματική είναι η εικόνα της «ανακούφισης» που δίνει η σοβαρή μείωση των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές τα τελευταία δέκα χρόνια, περίοδος η οποία συνέπεσε με τα χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα συνέπεια των οποίων ήταν η μειωμένη κυκλοφορία οχημάτων και ως εκ τούτου ο αριθμός των ατυχημάτων. Όπως ανέλυσε και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ανεξάρτητος ελεγκτής οδικής ασφάλειας, Νικόλαος Ηλιού σε πρόσφατη διαδικτυακή εκδήλωση του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου για την κυκλοφοριακή αγωγή: «Την περίοδο της κρίσης δεν είχαμε τόσο μεγάλη έκθεση στην επικινδυνότητα, δεν καταγραφόταν ο ίδιος αριθμός διανυθέντων χιλιομέτρων ανά έτος» επεσήμανε χαρακτηριστικά τονίζοντας πως ούτε η φετινή χρονιά είναι ενδεικτική λόγω του κορονοιού.

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis