Ελλάδα

Τηλεκπαίδευση: Τα 18 εκατομμύρια έφτασαν τα λεπτά μαθήματος την ημέρα

τηλεκπαιδευση

Τα 18 εκατομμύρια λεπτά μαθήματος την ημέρα φτάνει ο συνολικός, δυσθεώρητος αριθμός μαθημάτων που γίνονται καθημερινά στην τηλεκπαίδευση.

Τα στοιχεία της τηλεκπαίδευσης για την περασμένη εβδομάδα έδωσε στη δημοσιότητα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν πάνω από 6 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών και 320.000 τηλεδιασκέψεις αθροιστικά κάθε μέρα και 55000 παράλληλες συνεδρίες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών. .Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε στο facebook η υπουργός έγιναν 39000 παράλληλες συνεδρίες Γυμνασίων και Λυκείων και συνολικά 18 εκατ. λεπτά μαθήματος την ημέρα.

Όπως λέει η υπουργός, το εγχείρημα της καθολικής σύγχρονης τηλεκπαίδευσης –πρωτόγνωρο για τη χώρα μας και για όλον τον κόσμο-πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους . Η πανδημία έχει επιφέρει δραματικές συνέπειες σε όλο τον κόσμο . Εχει όμως ταυτόχρονα αποτελέσει εφαλτήριο για να γίνουν άλματα ψηφιοποίησης στο χώρο της εκπαίδευσης».

Εν μέσω πανδημίας η διδασκαλία εξ αποστάσεως

Το σύνολο των εκπαιδευτικών δομών, ξεκινώντας από την ηλικία των τεσσάρων ετών (προσχολική εκπαίδευση) έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση, έχει μεταφέρει την εκπαιδευτική διαδικασία στο διαδίκτυο, κατά κύριο λόγο μέσω της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Το υπουργείο Παιδείας εξασφάλισε την οριζόντια πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση από τις πρώτες μέρες του lockdown της άνοιξης, θωρακίζοντας και αναβαθμίζοντας καθημερινά τα συστήματά του. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας:

Αναβαθμίστηκαν τα δημόσια δίκτυα και τις πλατφόρμες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, της e-class, της e-me για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας.

Εξασφαλίστηκε η δυνατότητα δωρεάν χρήσης διεθνούς πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων που να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες 1,6 εκατομμυρίων μαθητών και εκπαιδευτικών – καθώς και για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό σε κάθε γωνιά της χώρας. Το υπουργείο Παιδείας υλοποιεί καθημερινά επιμορφωτικά σεμινάρια για τη χρήση της πλατφόρμας σε εκπαιδευτικούς από κάθε σχολείο της χώρας, ενώ έστησε κεντρικό helpdesk 40 ατόμων εντός του υπουργείου– από την πρώτη κιόλας μέρας της τηλεκπαίδευσης με στόχο τη διευκόλυνση της μετάβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Μηδενική χρέωση σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, καθώς και μηδενική χρέωση για την dial-in πρόσβαση μέσω σταθερού ή κινητού τηλεφώνου. Η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες που έχουν εξασφαλίσει zero-rating, κάτι το οποίο αναπαράχθηκε και σε ξένα μέσα ενημέρωσης.

Διοργανώθηκαν επιμορφωτικά προγράμματα για την εξ αποστάσεως διδασκαλία για το σύνολο των εκπαιδευτικών, σε συνεργασία με το ΙΕΠ και ΑΕΙ.

Δημιουργήθηκαν 220 νέα επεισόδια για την εκπαιδευτική τηλεόραση, τα οποία αναμεταδίδονται καθημερινά στην ΕΡΤ2 για παιδιά δημοτικού.

Ελλάδα

Αγωνία για τη μετάλλαξη κορωνοϊού - Φόβοι για επιτάχυνση τρίτου κύματος

κορωνοϊος - εξαπλωση

Την ανησυχία του για τις μεταλλάξεις κορωνοϊού εξέφρασε ο ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης. «Πρέπει να ανησυχούμε αρκετά, με την έννοια ότι είναι πιο μεταδοτικό», τόνισε συγκεκριμένα ο καθηγητής στον ΣΚΑΪ.

«Οι προσομοιώσεις που έχουμε κάνει δείχνουν πως ακόμη και με μικρό αριθμό κρουσμάτων στη χώρα, δηλαδή τα 26 κρούσματα που έχουν καταγραφεί και τα άλλα που διερευνώνται, μπορεί να έχουμε επιτάχυνση της εμφάνισης ενός τρίτου κύματος», συμπλήρωσε. Στη συνέχεια, εξήγησε, μάλιστα, πως αυτό που θα συναντήσουμε πρώτα σαν πρόβλημα θα είναι η πλήρωση των κλινών ΜΕΘ και η αύξηση των διασωληνωμένων. 

Παράλληλα, εκτίμησε ότι, στα μέσα Μαρτίου, θα επιστρέψουμε σε κορύφωση της πληρότητας στις ΜΕΘ, με δεδομένο το άνοιγμα της εκπαίδευσης. «Αν δεν άνοιγαν τα σχολεία αυτό θα το συναντούσαμε το Μάιο». Ωστόσο, ο κ. Σαρηγιάννης ξεκαθάρισε πως δεν διαφωνεί να ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια, αν και θεωρεί ότι είναι ένα επίφοβο βήμα. 

 

«Δεν μας παίρνει να ανοίξουμε και άλλες δραστηριότητες»

Όσον αφορά στη μετάλλαξη που έχει αναστατώσει την επιστημονική κοινότητα, ο καθηγητής είπε ότι είναι εύκολος ο εντοπισμός του μεταλλαγμένου στελέχους του ιού, απλώς παίρνει λίγες μέρες παραπάνω.

«Για να αποφύγουμε ένα νέο lockdown, πρέπει να δράσουμε άμεσα, με καλή ανίχνευση των στελεχών του ιού», επεσήμανε και συμπλήρωσε πως «πρέπει να είμαστε έτοιμοι να διαθέσουμε τάχιστα τα εμβόλια». Σχετικά με το σταδιακό άνοιγμα, ο κ. Σαρηγιάννης ήταν κατηγορηματικός. «Πιστεύω ότι δε μας παίρνει να ανοίξουμε άλλες δραστηριότητες».

Σχετικά με το ζήτημα που έχει προκύψει με τις υφασμάτινες μάσκες, ο κ. Σαρηγιάννης είπε ότι οι παρέχουν χαμηλότερο επίπεδο προστασίας έτσι κι αλλιώς. Επίσης, ανέφερε πως χρειάζεται να πάρουμε ενεργά μέτρα μείωσης του ιικού φορτίου για να αποφύγουμε τα συνεχή lockdown.

Συγκεκριμένα, ο καθηγητής αναφέρθηκε στην απολύμανση του αέρα εσωτερικών χώρων, κυρίως στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και σε μαγαζιά και σχολεία.

«Να κάνουμε ό,τι μπορούμε, τουλάχιστον στις πολυπληθείς τάξεις να υπάρχουν τέτοια συστήματα», τόνισε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κορωνοϊός: ανοίγουν την 1η Φεβρουαρίου Γυμνάσια και Λύκεια (Βίντεο)

 - Παπαευαγγέλου: Αποφυγή της έξαρσης λόγω Εορτών - Τι ανησυχεί τους ειδικούς (Βίντεο)

- Κορωνοϊός: Νέα παράταση στο Lockdown - Οι περιορισμοί και τα μέτρα