Skip to main content
ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Ένταση στην Εξεταστική - Το ελλιπές έγγραφο για τον μηχανοδηγό και η άρνηση για κατάθεση

 Ιωάννα Τσιαπαρίκου
 clock 16:24 | 16/01/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

«Εκρηκτικό» είναι το κλίμα στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». Από τις 10 το πρωί όπου και ξεκίνησε η συνεδρίαση, οι εντάσεις είναι συνεχείς.  

Σύμφωνα με το OPEN, πρώτη εστία έντασης είναι η άρνηση δύο μαρτύρων να προσέλθουν για κατάθεση. Πρόκειται για τους κ.κ. Βούρδα και Διονέλη που είχαν διατελέσει στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2015-2017. Εις βάρος τους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη από την ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τη σύμβαση 717 και υποστηρίζουν πως αν καταθέσουν ίσως επιβαρύνουν τη θέση τους. Τα μέλη της Εξεταστικής αποφάσισαν να τους καλέσουν εκ νέου για κατάθεση. 

Δεύτερη εστία έντασης αποτέλεσαν δημοσιεύματα για την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας, η οποία σύμφωνα με ιατρικά έγγραφα ήταν ιδιαίτερα επιβαρυμένη. Μέλη της Εξεταστικής εγείρουν αμφιβολίες για το εάν η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) είχε ελέγξει την κατάσταση της υγείας του υπαλλήλου της. 

Στη σημερινή συνεδρίαση εξετάζεται η Ιωάννα Τσιαπαρίκου, πρόεδρος της ΡΑΣ η οποία υποστήριξε πως κάθε μηχανοδηγός ελέγχεται από τετραμελή επιτροπή γιατρών που συντάσσει πιστοποιητικό υγείας. Η ίδια προσκόμισε το πιστοποιητικό υγείας του μηχανοδηγού στην Εξεταστική προκαλώντας ένταση σε μέλη της Επιτροπής που υποστήριξαν ότι το έγγραφο είναι ελλιπές, αφού δεν αναγράφεται ούτε ο ΑΜΚΑ. 

Οι παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στο δυστύχημα

Υπενθυμίζεται πως στην προηγούμενη συνεδρίαση της Εξεταστικής κατέθεσε ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (2010-2015), Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. Ερωτηθείς για το τι «έλειπε» στα Τέμπη, είπε ότι, από όσα έχει διαβάσει, είχε καταργηθεί ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας και ότι άλλαξε η λειτουργία του Κέντρου Παρακολούθησης Κυκλοφορίας το οποίο «διαφύλαττα ως κόρη οφθαλμού, για να ξέρω τι γίνεται σε όλο το δίκτυο».

Στο ερώτημα, εάν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα που καταστράφηκε τον Ιούλιο του 2019, έθεσε τον προβληματισμό «για το ποιος θα έκανε τη χάραξη του δρομολογίου, πάνω σε αυτό το σύστημα που θα υπήρχε.. Εάν ήταν ο ίδιος ο σταθμάρχης, δεν θα είχε αποφευχθεί.. (Για κάθε σύστημα) πρέπει να έχεις πάντα και ανθρώπους καλά εκπαιδευμένους για να σου κάνουν τη δουλειά», είπε ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.

Όπως εξήγησε, «δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε τον άνθρωπο από ένα τέτοιο σύστημα γιατί ο άνθρωπος είναι αυτός τελικά, είτε είναι ρυθμιστής, είτε σταθμάρχης, είτε μηχανοδηγός, είτε είναι προϊστάμενος αμαξοστοιχίας. Πρέπει να έχει την κατάλληλη εκπαίδευση να χρησιμοποιεί και να κατανοεί τα συστήματα..».

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος που είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και πρόεδρος ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ από το 2021 αναφέρθηκε και στην αξία του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, τον οποίο χαρακτήρισε «σχεδόν στρατιωτικό έγγραφο, που επιβάλλει απόλυτη πειθαρχία». Μιλώντας, επίσης, για την επικοινωνία μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών την ημέρα του δυστυχήματος, όπως αυτή είδε το φως της δημοσιότητας, είπε ότι «δεν χρησιμοποιήθηκε σιδηροδρομική γλώσσα. Ήταν σαν καφενείο. Σαν να συζητούσαν».

Τέλος, αναφερόμενος στην κατάσταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όταν την ανέλαβε (2010), είπε ότι ήταν χρεοκοπημένη και υπήρχε η απαίτηση να κλείσει. Τα έσοδά της ήταν ετησίως 110 εκ. ευρώ, τα έξοδα 350 εκ και «έμπαινε μέσα» 240 εκ. ευρώ. Πρόσθεσε, ότι το 2010, η εταιρεία είχε 1.700 εργαζόμενους, και έως το 2011 είχαν πέσει στους 850 λόγω μετατάξεων, χωρίς ωστόσο να επηρεαστεί η ασφάλεια, καθώς είχαν περικοπεί σχεδόν τα μισά δρομολόγια. Ειδικά για τους μηχανοδηγούς, είπε ότι «είχαμε 570 και μετατάξαμε μόνο 120, ως επί το πλείστον μεγάλης ηλικίας ή με θέματα με υγείας. Είχαμε υπεραρκετούς», σημείωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θλίψη για την 38χρονη που παρασύρθηκε από χείμαρρο - Αγωνιώδεις έρευνες για τον οδηγό του ΙΧ

Ηράκλειο: Προφυλακίστηκε ο 38χρονος για το μπαράζ πυρκαγιών - Τί λέει ο Δικηγόρος του

ΗΠΑ: Νίκη Τραμπ στην πρώτη εσωκομματική ψηφοφορία των Ρεπουμπλικανών – «Είναι καιρός να ενωθεί η χώρα»

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis