Ελλάδα

Σε λειτουργία η τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 για τον κορωνοϊό

γυναικα, κακη ψυχολογια

Σε πλήρη λειτουργία βρίσκεται από σήμερα το πρωί η τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306. «Ο κορωνoϊός μάς έχει φέρει όλους αντιμέτωπους με μία καινούργια πραγματικότητα και με βαθιές ανατροπές στην καθημερινότητα και τον τρόπο ζωής μας, προκαλώντας συχνά πρωτόγνωρα συναισθήματα», αναφέρει το υπουργείο Υγείας, σε ανακοίνωσή του, και προσθέτει:

«Σε αυτό το κλίμα και με αίσθημα επιστημονικής ευθύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης, το υπουργείο Υγείας και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), ανέλαβαν την πρωτοβουλία για την οργάνωση και λειτουργία προγράμματος βοήθειας, συμβουλευτικής, ψυχολογικής και κοινωνικής στήριξης των συμπολιτών μας μέσω τηλεφώνου».

Οι πολίτες, όταν νοιώσουν την ανάγκη, μπορούν να καλέσουν στην τηλεφωνική γραμμή 10306, όπου θα έχουν τις παρακάτω επιλογές:

1. Παροχή ψυχολογικής στήριξης σε 24ωρη λειτουργία.

2. Παροχή ψυχιατρικής βοήθειας σε πάσχοντες από ψυχικό νόσημα, από τις 8:00 έως τις 20:00.

3. Παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και οικογενειών σε 24ωρη λειτουργία.

4. Παροχή ψυχολογικής στήριξης υγειονομικού προσωπικού από τις 8:00 έως τις 20:00.

5. Παροχή κοινωνικής στήριξης από τις 8:00 έως τις 20:00.

Η τηλεφωνική γραμμή βοήθειας προσφέρει ένα παράθυρο διαλόγου, συμβουλών και ελπίδας» και δίνει τη δυνατότητα σε άτομα, που αντιμετωπίζουν κάποιο θέμα ψυχικής υγείας, όπως παθολογικό άγχος, παθολογικό φόβο και πανικό, να μιλήσουν, να στηριχθούν και να έρθουν πιο κοντά στη λύση του προβλήματος.

Η υπηρεσία της τηλεφωνικής υποστήριξης οργανώνεται υπό τις επιστημονικές κατευθύνσεις και την εποπτεία της Α' Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Επίσης, σε επιστημονικό και επιχειρησιακό επίπεδο, συνεργάζονται η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ», η οποία συμμετέχει με πάνω από 160 ειδικούς από 40 φορείς, το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ), ο μη κερδοσκοπικός Σύλλογος «Το Χαμόγελο του Παιδιού», καθώς και μεγάλος αριθμός εθελοντών ψυχολόγων, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα σε σχετική πρόσκληση του υπουργείου Υγείας.

Ελλάδα

Ηλεκτροκίνηση: Τα κίνητρα, τα οφέλη και τα βήματα για την επιδότηση

ηλεκτροκίνηση

Έως 80% χαμηλότερο είναι το κόστος χρήσης και συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα συμβατικά, ενώ με τα κίνητρα και τις επιδοτήσεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση την Παρασκευή μειώνεται σημαντικά το κόστος αγοράς τους και πλησιάζει στο επίπεδο ενός αντίστοιχου συμβατικού. Τα παραπάνω προκύπτουν από την παρουσίαση των μέτρων για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που πραγματοποίησαν την Παρασκευή ο υπουργός Περιβάλλοντος - Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και τα στοιχεία που παρέθεσε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου.

Η δέσμη των μέτρων ενίσχυσης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων που θα τεθεί άμεσα σε εφαρμογή (το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο) έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, ποσό με το οποίο θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 Ι.Χ., 3.000 δικύκλων (εκ των οποίων 1.500 ποδήλατα), 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης. Πάντως ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως το ποσό των 100 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2020-2021 είναι μόνο η αρχή και θα ακολουθήσουν, όπως είπε, αντίστοιχα τέτοια πακέτα και τα επόμενα χρόνια. «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις πρόσφατες ανακοινώσεις της για το Ταμείο Ανάκαμψης αγκαλιάζει την ηλεκτροκίνηση και προβλέπει τη χρηματοδότηση 1 εκατ. φορτιστών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Επομένως προσδοκούμε βασίμως χρηματοδότηση και από ευρωπαϊκούς πόρους για την συνέχιση αυτής της προσπάθειας» ανέφερε.

Με τις επιδοτήσεις η τελική τιμή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου προβλέπεται να μειωθεί κατά μέσο όρο 25%, ενώ πολύ μεγαλύτερη ποσοστιαία είναι η μείωση της τιμής για τα δίτροχα (μοτοσικλέτες, σκούτερ και ποδήλατα). Υπενθυμίζεται ότι τα κίνητρα είναι:

Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για όσους προχωρήσουν και στην εγκατάσταση οικιακού φορτιστή, το κόστος του οποίου κυμαίνεται στα 1.000 ευρώ.
Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.
Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ.
Επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 ευρώ για Ι.Χ. και 400 ευρώ για μοτοσικλέτες αν ο αγοραστής του ηλεκτρικού οχήματος προχωρήσει σε απόσυρση του παλιού.
Αυξημένες επιδοτήσεις για επαγγελματικά οχήματα και ταξί, ειδικά κίνητρα και αποσβέσεις για εταιρικούς στόλους.
Σημαντική ωφέλεια προκύπτει από το μειωμένο κόστος χρήσης και συντήρησης των ηλεκτρικών οχημάτων και συγκεκριμένα:

Το κόστος καυσίμου για συμβατικό όχημα που διανύει 10.000 χλμ. το χρόνο είναι 1.200 ευρώ. Για ηλεκτρικό όχημα το κόστος του ρεύματος για την ίδια απόσταση είναι 420 ευρώ, ενώ με νυχτερινό τιμολόγιο το κόστος πέφτει στα 220 ευρώ, δηλαδή 80% χαμηλότερα από το συμβατικό.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο και δεν θα χρεώνονται για τη στάθμευση για δύο χρόνια. Επίσης, έχουν σημαντικά χαμηλότερο κόστος συντήρησης (ενδεικτικά, ένα σέρβις κοστίζει 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ κατά μέσο όρο για τα συμβατικά).
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, η διαδικασία για την εκταμίευση της επιδότησης θα γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω εφαρμογής ανάλογης με αυτήν που ισχύει για την επιδότηση των επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια («Εξοικονόμηση κατ' Οίκον»).

Η διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε δέκα βήματα που έχουν ως εξής:

Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος
Επιλογή Μοντέλου Οχήματος από την καταχωρημένη λίστα
Επιλογή αγοράς/Μίσθωσης
Επιλογή δίκυκλου ή ποδηλάτου (tick choice)
Επιλογή (ΝΑΙ/ΌΧΙ) επιδότησης φορτιστή
Επιλογή Μοντέλου Φορτιστή από καταχωρημένη λίστα
Επιλογή απόσυρσης (ΝΑΙ/ΌΧΙ)
Υπολογισμός επιδότησης
Επισύναψη δικαιολογητικών
Υποβολή Αίτησης.
Στη λίστα των επιλέξιμων οχημάτων υπάρχουν αρκετές δεκάδες επιλογές για Ι.Χ. και επαγγελματικά οχήματα που εμπλουτίζονται με την πάροδο του χρόνου καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία διεθνώς στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση.

Πηγή: ΑΠΕ