Ελλάδα

Handellblatt: Τo λιμάνι του Πειραιά είναι τώρα το Νο 1 στη Μεσόγειο

Οι προοπτικές των εξαγωγών

Εγκωμιαστικό είναι το άρθρο της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο, όπως γράφει ο δημοσιογράφος , είναι πλέον το «υπ' αριθμόν 1» στη Μεσόγειο.

«Η επέκταση του λιμανιού γίνεται υπό την διεύθυνση της κινεζικής κρατικής εταιρείας Cosco. Η κρίση του κορωνοϊού δεν έχει γίνει αισθητή μέχρι στιγμής στην περιοχή», όπως επισημαίνει το επίμαχο δημοσίευμα.

Υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στο λιμάνι του Πειραιά: Την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από έντεκα κοντέινερ σε τρεις αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένου του «OOCL United Kingdom» με ικανότητα μεταφοράς 21.413 εμπορευματοκιβωτίων . Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά- πλοία στον κόσμο.

Το επίμαχο δημοσίευμα σχολιάζει τις μεγαλύτερες του αναμενόμενου σε ότι αφορά τις αντοχές της δραστηριότητας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.

Δεν υπάρχει ένδειξη ύφεσης στον Πειραιά λόγω της πανδημίας

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε προβλέψει για την Ελλάδα μείωση κατά 9,7% του ΑΕΠ για την φετινή περίοδο, δεν υπάρχει ένδειξη ύφεσης στον Πειραιά από την πανδημία του κορωνοϊού.

Τους πρώτους τρεις μήνες, η δραστηριότητα διακίνησης αυξήθηκε ελαφρά στα 1, 369 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τον προηγούμενο χρόνο ανήλθαν στα 1,334 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.

Η ανάπτυξη ήταν επίσης σταθερή τον Απρίλιο και τον Μάιο. Ο κύκλος εργασιών ήταν περίπου στο επίπεδο του προηγούμενου έτους, όπως υποστηρίζουν εταιρικοί κύκλοι.

Το ελληνικό λιμάνι συνεχίζει την πετυχημένη ιστορία του. Πέρυσι, ο Πειραιάς ξεπέρασε τη Βαλένθια της Ισπανίας (5,44 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια) με 5,65 εκατομμύρια και έγινε το μεγαλύτερο σημείο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Αυτό φαίνεται από τα επιχειρηματικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν αυτήν την εβδομάδα.

Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά

«Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά μας μέχρι στιγμής», λέει ο Fu Chengqiu, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Piraeus Port Authority» (PPA). Ο καπετάνιος Φου, όπως τον καλούν όλοι στη βιομηχανία, εργάζεται για την κινεζική κρατική εταιρεία «China Ocean Shipping Company (Cosco) από το 1976.

«Οι Κινέζοι ήρθαν στον Πειραιά το 2008. Με την τότε συντηρητική κυβέρνηση, η Cosco υπέγραψε αρχικά μια μίσθωση για τη λειτουργία μιας νέας προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων. Το 2016, η Cosco αγόρασε το 51% της εταιρείας PPA από το ελληνικό κράτος έναντι 368,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση προβλέπει ότι οι Κινέζοι θα αποκτήσουν επιπλέον 16% των μετοχών έως το 2021», αναφέρει η εφημερίδα «Handelsblatt».

Στην τέταρτη θέση των ευρωπαϊκών λιμανιών μεταφόρτωσης εμπορευμάτων

Η Cosco δραστηριοποίησε το εν υπνώσει λιμάνι. Το 2008, διακινήθηκαν μόνο 433.582 εμπορευματοκιβώτια. Το 2019, ο αριθμός αυτός ήταν 13 φορές μεγαλύτερος. Αυτό καθιστά τον Πειραιά όχι μόνο το «νούμερο ένα» στη Μεσόγειο. Το ελληνικό λιμάνι κατέλαβε την τέταρτη θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών μεταφόρτωσης εμπορευμάτων. Πριν από πέντε χρόνια ήταν στην όγδοη θέση.

Κινέζοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι το λιμάνι του Πειραιά είναι «το κεφάλι του δράκου στην Ευρώπη». Ο Πειραιάς είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι της Μεσογείου στην Ευρώπη αφού έρχονται φορτηγά πλοία από την Άπω Ανατολή διασχίζοντας το κανάλι του Σουέζ.

Η επέκταση του λιμανιού του Πειραιά συνεχίζεται παρά την πανδημία του κορωνοιού, γράφει το γερμανικό δημοσίευμα.

Ελλάδα

Άρση μέτρων - Σκωτία: Εκτός καραντίνας 14 ημερών οι ταξιδιώτες από την Ελλάδα

Σκωτία

Οι ταξιδιώτες από την Ισπανία θα παραμένουν σε καραντίνα μετά την άφιξή τους στη Σκωτία, λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, ανακοίνωσε σήμερα η τοπική κυβέρνηση, παρουσιάζοντας τη λίστα των χωρών που εξαιρούνται από το μέτρο αυτό.

Η Ελλάδα, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Μάλτα και η Πολωνία περιλαμβάνονται στις 39 χώρες όπου τα ποσοστά μολύνσεων είναι χαμηλά. Κατά συνέπεια, οι ταξιδιώτες από όλες αυτές θα εξαιρούνται από την καραντίνα των 14 ημερών, ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η πρωθυπουργός της Σκωτίας, Νίκολα Στέρτζον.

Η λίστα των χωρών που εξαιρούνται είναι πιο περιορισμένη σε σύγκριση με εκείνη της Αγγλίας, η οποία περιλαμβάνει περισσότερες από 70 χώρες και εδάφη. Για παράδειγμα, οι ταξιδιώτες από την Ισπανία ή τη Σερβία θα μπαίνουν σε καραντίνα όταν φτάνουν στη Σκωτία, όχι όμως και κατά την άφιξή τους στην Αγγλία.

«Ξέρω πόσο αρέσει στους Σκωτσέζους να ταξιδεύουν στην Ισπανία και πόσο μας αρέσει να υποδεχόμαστε Ισπανούς τουρίστες», είπε η Στέρτζον εκφράζοντας τη λύπη της για αυτήν τη «δύσκολη απόφαση» που όμως ήταν αναγκαία, λόγω των υφισταμένων επιστημονικών δεδομένων. «Ελπίζω ότι αυτοί οι περιορισμοί θα αρθούν πολύ σύντομα», πρόσθεσε, εξηγώντας ότι η λίστα θα επανεξετάζεται τακτικά.

Η Στέρτζον προειδοποίησε ότι δεν θα ανεχτεί απόπειρες παράκαμψης της καραντίνας, για παράδειγμα, όταν κάποιος που θέλει να επισκεφθεί τη Σκωτία επιλέγει να περάσει από αγγλικό αεροδρόμιο. Σημείωσε ότι οι σκωτσέζικες υγειονομικές αρχές έχουν πρόσβαση στα δεδομένα εισόδου στην Αγγλία.

Ο τουριστικός τομέας, που έχει πληγεί σφοδρά από την πανδημία, χαιρέτισε τη δημοσιοποίηση της λίστας. «Ο αποκλεισμός της Ισπανίας συνεχίζει ωστόσο να απειλεί τη βιομηχανία», είπε ο διευθυντής του αεροδρομίου του Εδιμβούργου, Γκόρντον Ντιούαρ, εξηγώντας ότι η χώρα αυτή είναι πολύ σημαντική για τον τουρισμό στη Σκωτία.

Σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο απολογισμό που έδωσε στη δημοσιότητα η Στέρτζον, στη Σκωτία υπάρχουν σήμερα 2.490 επιβεβαιωμένα κρούσματα του νέου κορωνοϊού, σε σύγκριση με τα περισσότερα από 44.500 σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο. Αν συμπεριληφθούν και τα ύποπτα κρούσματα, ο αριθμός τους ξεπερνά τις 4.100, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία.