Ελλάδα

Χαλκιδική: Μειωμένοι οι τουρίστες στις πληγείσες περιοχές

τουρίστες

ις αρνητικές συνέπειες της υπερκαταιγίδας, η οποία προκάλεσε τεράστιες καταστροφές πριν από δέκα ημέρες σε μία μεγάλη έκταση της Χαλκιδικής, εξακολουθούν να βιώνουν οι επιχειρηματίες των περιοχών που επλήγησαν. Για δεύτερο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο ο αριθμός των επισκεπτών είναι εμφανώς χαμηλότερος σε σύγκριση με άλλες χρονιές, με το πρόβλημα να αποκτάει τεράστιες αρνητικές διαστάσεις, αν αναλογιστεί κανείς ότι βρισκόμαστε στην «καρδιά» του ενός από τους δύο τουριστικότερους μήνες του χρόνου.

Οι επιχειρηματίες της περιοχής κάνουν λόγο για ένα χαμένο Ιούλιο, αφού μειωμένη κίνηση παρατηρήθηκε και το πρώτο Σαββατοκύριακο του μήνα, όταν διεξήχθησαν οι εθνικές εκλογές. Παράλληλα, εμφανίζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι αναφορικά με το ενδεχόμενο να πάει καλά γι΄ αυτούς η φετινή σαιζόν. Δεν είναι μόνο οι χαμηλότεροι τζίροι από τη μικρότερη κίνηση, είναι και το γεγονός ότι έβαλαν στο κεφάλι τους ξαφνικά ένα μεγάλο χρέος, προκειμένου να αποκαταστήσουν.
γρήγορα τις ζημιές στα καταστήματά τους.

Να σημειωθεί ότι δέκα μέρες μετά την καταστροφή λειτουργεί σε καθεστώς απόλυτης κανονικότητας σχεδόν το σύνολο των καταστημάτων στις πληγείσες περιοχές, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρηματιών κινήθηκε αστραπιαία, σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση των ζημιών και λειτούργησε τα καταστήματά της λίγα 24ωρα μετά τη θεομηνία. «Είναι δεδομένο ότι ο κόσμος φοβήθηκε και επηρεάστηκε από την εικόνα των καταστροφών. Πολλοί σκέφτονται ότι τα καταστήματα δε θα έχουν αποκαταστήσει ακόμα τις ζημιές και ότι δε θα υπάρχουν υποδομές.

Ωστόσο, σχεδόν το σύνολο των καταστημάτων λειτουργεί απολύτως κανονικά.  Στις μειωμένες αφίξεις στις πληγείσες περιοχές συμβάλλουν και οι αρνητικές καιρικές συνθήκες, αφού δεν έχει πολύ ζέστη για την εποχή. Όλη την εβδομάδα η θερμοκρασία δεν ξεπέρασε τους 30 βαθμούς. Θεομηνία και έλλειψη ζέστης δημιούργησαν ένα αρνητικό ντόμινο για τις πληγείσες περιοχές  Από το Σάββατο η θερμοκρασία ανέβηκε και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα αυξηθούν και οι επισκέπτες», τονίζει στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιάννης Κουφίδης.

Κατά τον ίδιο, ακόμα και πολλοί από τους Θεσσαλονικείς που διατηρούν εξοχικό στις πληγείσες περιοχές, δε μένουν στο εξοχικό τους, αφού η οικονομία αδυναμία δεν τους επέτρεψε να αποκαταστήσουν τις ζημιές. «Ήρθαν, είδαν τις όποιες καταστροφές, είδαν τις κατεστραμμένες στέγες κι έφυγαν, αφού δεν είχαν χρήματα, να τις αποκαταστήσουν», σημειώνει ο κ. Κουφίδης.

Μειώνουν τις τιμές στα δωμάτια

Στα μεγάλα ξενοδοχεία της περιοχής ακυρώσεις δεν υπάρχουν. Πρόβλημα με ακυρώσεις εντοπίζεται μόνο στα ενοικιαζόμενα δωμάτια, αλλά, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων Χαλκιδικής «Ο Αριστοτέλης», Δημήτρη Χαδαλή, ευτυχώς, από μεμονωμένους τουρίστες και όχι από μεγάλα τουριστικά πρακτορεία, τα οποία κλείνουν καταλύματα για τρεις μήνες.
Κατά τον ίδιο, πολλοί από τους επιχειρηματίες που εκμισθώνουν δωμάτια σε τουρίστες στις πληγείσες περιοχές, προχώρησαν σε μείωση των ζητούμενων τιμών, προκειμένου να προσελκύσουν ενδιαφερόμενους και να μη μείνουν άδεια τα δωμάτιά τους.

«Δυστυχώς, η μείωση στις ενοικιάσεις δωματίων κυρίως στις πληγείσες περιοχές, αλλά και σε ολόκληρη τη Χαλκιδική είναι πολύ σημαντική. Είναι δεδομένο ότι το καιρικό φαινόμενο είχε αρνητικές συνέπειες, ωστόσο, δωμάτια μένουν άδεια και επειδή Βαλκάνιοι προτιμούν τα αρκετά πλέον παράνομα καταλύματα που υπάρχουν σε μη ανταγωνιστικές για τους νόμιμους τιμές», σημειώνει ο κ. Χαδαλής.

Τέλος, ο ίδιος υποστήριξε ότι η Χαλκιδική επλήγη φέτος και από το γεγονός ότι επανήλθαν στο προσκήνιο οι ανταγωνιστικές γι’ αυτήν αγορές και κυρίως η Τουρκία, αφού, μετά και την υποτίμηση της λίρας, σε ξενοδοχεία της παρέχονται δωμάτια ακόμα και με μόλις δέκα ευρώ τη βραδιά. 

Ελλάδα

Από σήμερα η νέα διαδικασία δήλωσης γέννησης σε ΠΑΓΝΗ και Βενιζέλειο

βρέφος-μωρό-μαιευτήριο

 Σε 15 μαιευτήρια και μαιευτικές κλινικές ξεκίνησε από σήμερα η πιλοτική εφαρμογή της νέας διαδικασίας της δήλωσης γέννησης, ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος του μήνα να εφαρμόζεται καθολικά, σύμφωνα με το πλάνο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πλέον μια χρονοβόρα διαδικασία, η οποία ενέπλεκε τέσσερις υπηρεσίες και πολλαπλές ουρές, θα ξεκινά και θα ολοκληρώνεται για τους γονείς μέσα στο μαιευτήριο, με μόνο απαιτούμενο δικαιολογητικό τα ταυτοποιητικά τους έγγραφα. Τα αρμόδια ληξιαρχεία και δημοτολόγια θα ενημερώνονται από το μαιευτήριο ηλεκτρονικά, ενώ το νεογέννητο θα αποκτά άμεσα ΑΜΚΑ και ασφαλιστική ικανότητα (αν είναι ασφαλιστικά ενήμερος ο γονέας). Επιπλέον, θα κινούνται αυτόματα οι διαδικασίες για την απόδοση του επιδόματος γέννησης, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια. Η πιλοτική λειτουργία αφορά τα παρακάτω μαιευτήρια και μαιευτικές κλινικές:

   1. Γενικό Νοσοκομείο ΒΕΝΙΖΕΛΕΙΟ - ΠΑΝΑΝΕΙΟ

   2. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου

   3. Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς

   4. Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας

   5. Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης ΒΟΣΤΑΝΕΙΟ

   6. Γενικό Νοσοκομείο Λακωνίας- Νοσοκομειακή Μονάδα Σπάρτης

   7. Γενικό Νοσοκομείο Αργολίδας- Νοσοκομειακή Μονάδα 'Αργους

   8. Παναρκαδικό Γενικό Νοσοκομείο Τρίπολης Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ

   9. Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ

   10. Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων

   11. Γενικό Νοσοκομείο ΕΛΕΝΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ -ΑΘΗΝΑ

   12. Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ - ΑΘΗΝΑ

   13. Μαιευτική, Γυναικολογική Κλινική ΜΗΤΕΡΑ

   14. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πάτρας

   15. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης

   Όπως δηλώνει ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης «το νέο, απλοποιημένο σύστημα για τη δήλωση γέννησης είναι πιλοτικό και αναμένουμε τις επόμενες ημέρες να το βελτιστοποιήσουμε και να το διευρύνουμε. Δεν επιλέξαμε να αρχίσουμε τη διαδικασία απλοποίησης και ψηφιοποίησης των γεγονότων ζωής με τη γέννηση μόνο για σημειολογικούς λόγους, αλλά και γιατί επρόκειτο για μια από τις πλέον δαιδαλώδεις. Θα συνεχίσουμε να απλοποιούμε και να ψηφιοποιούμε τις διοικητικές διαδικασίες, ώστε να δημιουργήσουμε ένα κράτος σύγχρονο και λειτουργικό, το οποίο δε θα ταλαιπωρεί πολίτες και επιχειρήσεις με περιττές ουρές και διατυπώσεις».

   Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος υπογραμμίζει ότι «σήμερα αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι μέσω του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) ξεκινάμε να βάλουμε οριστικά τέλος στη γραφειοκρατία, κάνοντας πιο απλή τη ζωή των συμπολιτών μας. Για να φτάσουμε στην πιλοτική λειτουργία του προγράμματος εργαστήκαμε μεθοδικά και συστηματικά όλο το προηγούμενο διάστημα, παρεμβαίνοντας τόσο στο νομοθετικό πλαίσιο, όσο και στη διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων».