Ελλάδα

Επίθεση με βιτριόλι: Η συνομιλία των δύο γυναικών στο facebook

συνομιλία

Στη δημοσιότητα ένας διάλογος στο Facebook μεταξύ της 35χρονης και του θύματος της επίθεσης με βιτριόλι στην Καλλιθέα.
Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις γύρω από τη σχέση της 35χρονης προσωρινά κρατούμενης με την  Ιωάννα, τη γυναίκα που δέχτηκε επίθεση με βιτριόλι σε δρόμο της Καλλιθέας στις 20 Μαΐου. Αυτήν τη φορά στη δημοσιότητα έρχεται ένας διάλογος στο Facebook που είχαν η Ιωάννα Π. με την 35χρονη πριν από δύο χρόνια.

 

 

Ειδικότερα, τον Νοέμβριο του 2018, η Ιωάννα και η 35χρονη είχαν την πρώτη τους επικοινωνία στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Η κατηγορούμενη ξεκινά να κάνει like σε φωτογραφίες της Ιωάννας, αρχίζει να τη γνωρίζει και έχουν κοινές παρέες. Ξαδέρφη, μάλιστα, της 35χρονης έχει εξαιρετική σχέση με στενό συγγενή της Ιωάννας. Την επικοινωνία της 35χρονης με την Ιωάννα μέσω messenger αποκάλυψε η Τασούλα Παπανικολάου για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star. Είναι η πρώτη επικοινωνία που είχαν οι δύο γυναίκες για έναν άνδρα.

35χρονη: Γεια σου είμαι η E. Θέλω να σε ρωτήσω, τρέχει κάτι με τον Ν. ;
Ιωάννα: Όχι βέβαια… Μου έκανε αίτημα φιλίας και το αποδέχτηκα.
35χρονη: Εντάξει. Γιατί θέλω να ξέρεις ότι έχω σχέση μαζί του.
Ιωάννα: Οκ.
35χρονη: Σου έχει στείλει κάποιο μήνυμα;
Ιωάννα: Μην ανησυχείς, θα τον διαγράψω μου δίνει την εντύπωση ότι κοιτά πολλές.
35χρονη: Ιωάννα σε ευχαριστώ…

Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του Star, η Ιωάννα διέγραψε από το Facebook τον επιχειρηματία. Μετά από κάποιους μήνες, όμως, της κάνει πάλι αίτημα φιλίας, εκείνη το αποδέχεται και της στέλνει μήνυμα ότι είναι ελεύθερος και ότι δεν έχει σχέση με την Ε. Η Ιωάννα δεν απαντά.

Η 35χρονη, όμως, παρακολουθεί στο facebook ποιος κάνει αίτημα φιλίας σε ποιον και ανακαλύπτει ότι γίνονται ξανά φίλοι. Μάλιστα, η 35χρονη είχε παρακαλέσει συγγενικό πρόσωπο της Ιωάννας για να σταματήσει να μιλά με τον επιχειρηματία.

Η δικογραφία

Το δεκάδων σελίδων διαβιβαστικό της Αστυνομίας στον εισαγγελέα, αναδεικνύει έναν σχεδιασμό, με πρόβα μετάβασης - διαφυγής στο σημείο της επίθεσης κατά της 34χρονης Ιωάννα στις 20 Μαΐου, μέτρα προστασίας με ενδιάμεσες κινήσεις και άλλες μεθόδους, όπως η χρήση περούκας, ώστε να καλυφθεί όσο καλύτερα γίνεται η κατηγορουμένη, αλλά και κρίσιμα λάθη που έκανε η κατηγορουμένη.

Η 35χρονη, που θα βρεθεί ενώπιον του ανακριτή την Τρίτη και φέρεται να αρνείται ότι είναι η δράστις της επίθεσης, έχει καταγραφεί από αρκετές κάμερες στην είσοδο της εργασίας της 34χρονης λογίστριας, αλλά και γύρω από αυτήν, τόσο την προηγουμένη της επίθεσης που πιθανολογείται ότι έκανε πρόβα, όσο και την ίδια μέρα.

Σύμφωνα με την κατάθεση της οδηγού ταξί που κλήθηκε να εξυπηρετήσει την 35χρονη, το «κρίσιμο» διήμερο, την προηγουμένη της επίθεσης το πρωί, ειδοποιήθηκε από το κέντρο «για να παραλάβω μια κοπέλα Ελληνοαμερικανίδα, την οποία χρειάζεται να περιμένω, καθώς έχει τρεις συνεντεύξεις να δώσει και χρειάζεται ένα ταξί να την περιμένει από κάτω. Περίπου 9.30 πμ εμφανίστηκε στο παράθυρο του ταξί μου, στου οδηγού, μια κοπέλα εμφανώς αγχωμένη και μου ζήτησε να την περιμένω για 20 με 25 λεπτά στο σημείο που βρισκόμουν ήδη».

Στο διαβιβαστικό περιλαμβάνεται και η κατάθεση του θύματος, η οποία αναφέρει πως η δράστις «με κοίταξε στα μάτια και χωρίς να μου πει τίποτα μου πέταξε στο πρόσωπο κάποιο καυστικό υγρό. Αυτή μετά έφυγε τρέχοντας από τη γυάλινη πόρτα εξόδου προς άγνωστη κατεύθυνση. Εγώ αρχικά κοίταξα την μπλούζα μου γιατί νόμιζα ότι μου έριξε καυτό καφέ, αλλά αυτό άρχισε να μυρίζει άσχημα και μου φάνηκε ότι είναι κάποιο καυστικό υγρό γιατί κατάλαβα ότι ήταν παχύρευστο. Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν να τρέξω αμέσως στο απέναντι φαρμακείο, ενώ παράλληλα ούρλιαζα από τους πόνους για βοήθεια…».

Οι αστυνομικοί, ως προς το κίνητρο της επίθεσης, αναφέρουν πως υπήρξε ιδιωτική επικοινωνία μέσω social media μεταξύ των δύο γυναικών  με πρωτοβουλία της 35χρονης, η οποία ρώτησε για επικοινωνία που είχε η 34χρονη με άντρα ο οποίος διατηρούσε σχέση εκείνη την περίοδο με την κατηγορουμένη.

Η κατηγορούμενη ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί ενώπιον ανακριτή την ερχόμενη Τρίτη.

 

Ελλάδα

Self test - Σχολεία: 10 χρήσιμες ερωταπαντήσεις για μαθητές κι εκπαιδευτικούς

κορωνοϊός σχολείο

Διευκρινίσεις εν όψει της επαναλειτουργίας των νηπιαγωγείων, των δημοτικών σχολείων και των γυμνασίων, από τη Δευτέρα 10 Μαΐου, καθώς και για τα self tests, δίνει το υπουργείο Παιδείας, μέσω σειράς ερωτήσεων και απαντήσεων.

Ποια σχολεία θα λειτουργούν δια ζώσης από τη Δευτέρα 10/5;

Από τη Δευτέρα 10 Μαΐου επαναλειτουργούν δια ζώσης τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια, και συνεχίζουν τη λειτουργία τους τα Λύκεια και τα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Ποια μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό έχουν ληφθεί για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών;

Προβλέπεται η εφαρμογή όλων των προηγούμενων μέτρων προστασίας και πρόληψης, όπως:

– η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, 

– τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, 

– οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, 

– η χρήση αντισηπτικών, 

– οι σχολαστικοί καθαρισμοί, 

– οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,

– τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

Επιπλέον προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, άλλο ένα σημαντικό, προληπτικό μέτρο: η διενέργεια αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου για κάθε μαθητή, εκπαιδευτικό, διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολείων, για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Είναι υποχρεωτικά τα τεστ;

Τα τεστ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλευση μαθητών, εκπαιδευτικών, διοικητικού και λοιπού προσωπικού στο σχολείο, και πρέπει να γίνονται πριν την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

Πώς γίνεται η προμήθεια των τεστ;

Βάσει του ΑΜΚΑ τους, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί προμηθεύονται δωρεάν τεστ από το φαρμακείο. Για τους ανήλικους μαθητές, τα τεστ παραλαμβάνουν γονείς και κηδεμόνες με τον ΑΜΚΑ των μαθητών. Από τη Δευτέρα 10/5 έως την Τετάρτη 12/5, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός και η επιβάρυνση στα φαρμακεία, θα διατεθούν δύο self-test σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και προσωπικό των σχολείων, για να υποβληθούν στον έλεγχο της Πέμπτης 13/5, αλλά και της ερχόμενης Δευτέρας 17/5. Υπενθυμίζεται ότι η δωρεάν διάθεση self-tests από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.

Είναι δύσκολη η διαδικασία του τεστ;

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Το τεστ είναι ρινικό και όχι ρινοφαρυγγικό ή στοματοφαρυγγικό, και ο στυλεός πρέπει να μπει στη μύτη απαλά και να περιστραφεί αρκετές φορές. Έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων (https://self-testing.gov.gr).

Τα βήματα είναι τα εξής:

Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές, εκπαιδευτικοί και προσωπικό των σχολείων παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους.

Οι μαθητές/ εκπαιδευτικοί κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ μπορεί να γίνει σήμερα ή αύριο το πρωί.

Γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, στην οποία εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Για την απόρριψη των υλικών μετά τη διενέργεια των self-test:

Αν το τεστ είναι αρνητικό: Απορρίπτεται στον κοινό κάδο απορριμμάτων.

Αν το τεστ είναι θετικό: Απορρίπτεται επίσης στον κοινό κάδο απορριμμάτων, αλλά μέσα σε δυο σακούλες καλά κλεισμένες. 

Τα απόβλητα των self-test δεν τοποθετούνται στους μπλε κάδους ανακύκλωσης και δεν απορρίπτονται στις αποχετεύσεις.

Τι γίνεται αν το self-test είναι αρνητικό;

Για τους μαθητές, εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr. Οι μαθητές φέρουν τη σχολική κάρτα μονίμως μαζί τους. Επιδεικνύουν την εκάστοτε κάρτα στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των σχολείων, εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι υπόχρεοι και οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να γράφουν χειρόγραφη δήλωση που περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

 Τι γίνεται αν το self-test είναι θετικό;

Για τους μαθητές, δηλώνεται το θετικό αποτέλεσμα στη σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία μπορούν να μεταβούν σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test.

Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των σχολείων, εκδίδεται η δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία μπορούν να μεταβούν σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test.
Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί/προσωπικό λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.Έχουν δοθεί οδηγίες για την κάλυψη της ύλης;

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης και για την Πρωτοβάθμια και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεδομένης της προηγούμενης αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Παράλληλα, από το ΙΕΠ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, έχουν δοθεί οδηγίες για την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των παιδιών κατά την επιστροφή στο σχολείο στην περίοδο της πανδημίας.

Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί/μαθητές πρέπει να κάνουν τεστ;

Ναι.

Οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες οφείλουν να πηγαίνουν στο σχολείο με φυσική παρουσία;

Εξακολουθεί να ισχύει η πρόβλεψη που ίσχυε και στο παρελθόν ότι οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή που συνοικούν με άτομα τα οποία ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν από το σχολείο τους να συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα.

ειδησεις σημερα

Ανοίγουν ξανά Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια

Κεραμέως - σχολεία: Νωρίτερα η έναρξη του σχολικού έτους

Παπαθανάσης: Συνεχίζουμε με την επιστρεπτέα 7 - Προγράμματα για γυμναστήρια και εστίαση